Visa fullständig version : Delar till AMC Javelin
Bröder (och för jämställdheten, Systrar)
Vet ni någon som har eller håller på med American Motors bilar, jag behöver lite grejjer, tex vänster dörr mm.
Nya saker finns hos ett antal firmor i USA men beggat är gott nog.
Kanske finns nån här som vet nått om min Javelin, såldes ny -68 i sverige med rak 6:a och manuell låda, numer sitter en Cheva 350 med TH 350 i från -73. Bakaxeln är en Mopar 8 3/4" 742 hus från en B body. Bilen gick i Stockholm fram till -93 då den såldes till förre ägaren.
hej
Kul att det är någon mer än jag som kör amc här :)
Själv kör jag en amc rebel 68.
Jo har hört andra som oxå lagt in 350 i amc bilar verkar passa rätt bra.
Är ju en del på http://www.amcsweden.dinstudio.se/ som kör javelin kanske någon där som har några delar.
mvh
Ja visst är det fint med AMC, inga dussin bilar direkt.
Konsum åttan (350) får sitta kvar men är på gång att bli en 383 vilken ska kopplas till en Tremec TKO 600 manuell om dollar kursen snyggar till sig.
För övrigt så räknar jag med att det tar tre år innan den rullar,mycket jobb kvar. Någon "stolle"har använt färgborttagnings medel och sen pensel målat hela bilen med vit servalack:eek: Alla lister+kofångare är grovt slipade för att få penselfärgen att fästa.
Urs då låter som att du har lite jobb framför dig för att få ut den på gatan någa bilder?
Va hände med orginal snurran och lådan då?
Den motorn som bilen levererades med var en rak 6:a med man 3 vxl, den är försvunnen. Frågade han jag köpte av och han hade sökt bakåt i tiden/ägarna och nån trodde den hamnat i någon båt, nåväl, jag vill inte ha den.
Bilder det finns, frågan är bara om jag orkar starta en projekttråd......
Anledningen till den långa projekttiden är att kontaktnätet inte finns än, känner inga plåtslagare/lackerare mm men det jobbas på det.
Målet är att Javelinen blir en BBO; Big Bad Orange vilket var ett "special paket" 1969-70 dock utan den fula takspoilern och bakspoiler.
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.