Visa fullständig version : Nya durangon
BeeKeeper
2003-11-21, 20:15
Nån som sett den nya durangon? Ganska stöddig pryl. 4060 kg max släpvagnsvikt så att man kan ta med muskelbåten på semestern. 335 hk Hemi och 7 sittplatser.
En optimal falmiljebil helt enkelt!
http://www.dodge.com/nav/photo/durango_slt_1_main.jpg
http://www.dodge.com/durango/img/durango_sub_storage.jpg
Garagekungen
2003-11-21, 23:56
Jaa, och vill man ha lite bättre knuff så finns det ett "street legal" kit att köpa från Bell (superchargers) som ger närmare 500 hp...
(fast jag tycker att 1-generation Durango ser mer manlig ut :twisted: )
Ang. släpvagnsvikten, våra 3400kg på draget i Californien förvandlades snabbt till 750kg i frihetens Sverige... :roll: (1500 kg med E-kort) hmm, löjligt !
Om någon är intresserad har jag rätta kontakterna för import från Californien.
Fränast hittills är nog lilla pickisen (Dakota) med Viper v-10 och 6-vx låda, släpps troligen till våren -04 enl. vad jag hörde från mina kompisar.
Snacka om blåsning för herr BMW mm. vid rödljusen... :D
BeeKeeper
2003-11-22, 16:25
Köpte du din ny i californien? Går det att beställa med europaspec. eller fick du ändra den när den skulle regbesiktigas här?
Det där med vilken släpvagnsvikt man får beror väl också på om själva draget är godkänt i sverige (europa?). Jag tog in en cherokee från tyskland och monterade ett "svenskt" drag innan jag regbesiktigade, då fick jag den godkänd för 2200 kg (E-kort) vilket är samma som maxvikten i USA.
Garagekungen
2003-11-22, 20:51
Vi köpte bilen flång ny i mars 2000 (det var den första dom hade fått in - se min hemsida), då vi just flyttat dit och bodde sedan där i nästan 3 år.
Vi lämnade in bilen på service varje 3000 miles på samma ställe där vi köpte den (den hade gått 45,000 miles när vi flyttede). Så, jag har ganska bra kontakt med killarna där... :wink:
Det går nog att spec´a upp vad man vill ha, och vänta in leverans. Jag kan lyssna med dom när jag är där nästa gång om det skulle vara intressant (brukar alltid titta in och morsa då jag är där). :lol:
Vi tog med oss bilen som "flyttsak", så det var ett minimum av förändringar för oss. 8)
Ha en toppen helg !
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.