Visa fullständig version : ljuddämpare
så, jag har headers, ska bygga avgassystem,
men kan inte välja ljuddämpare ens efter otaliga kollade videos på youtube osv.
flowmaster 40 verkar låta bra, ja jag vet att de blir öronbedövande i bilen,
men jag e ju för fan man, en finsk sådan också. jag diggar tinnitus.
men dessa kostar satan.
magnaflow rakt igenom, ska låta bra, ge bra effekt, och kosta mycket.
glasspacks, ska låta lite sämre, konstigt ljud, men kosta bra?
simons rakt igenom modeller? kan de va likvärdigt magnaflow tro,
hur mycket kan skilja på två olika perforerade raka rör i samma storlek egentligen?
okej kanske olika dämpmaterial men ändå..
någon som har tips eller så? jag vill ha smattrigt vasst ljud,
inte raggarpråm-muller helst. alltså helst inte restriktiva kammardämpare med dämpmaterial i mängder..
vet nån några specifika ljuddämpare som låter bra?
någon som provat ovanstående och vill ge en kort recension?
Jag hade Simons förut o det låter som fan, både i och utanför. Tufft när man stämplar men jobbigt på landsväg. Köp STOR stereo om du vill ha (annan) musik i bilen också.
Ska inte Aerochamber (hooker) vara ganska bra med föv?
jag gillar öronbedövande högt,
de är ju inte meningen man ska sova i bilen medans man kör ändå :D
stereo blir det. jag är basnörd och lyssnar mkt hardstyle, hardhouse,
så de krävs vassa framsystem och grova basar.
kan man inte starta billarm med stereon så är de inget att ha :D
har hört bra saker om aerochamber men dem kostar också en del.
så som magnaflow låter i denna videon är exakt det ljudet jag är ute efter,
ettrigt smatterljud. http://www.youtube.com/watch?v=zgz3x1w71qs
(Kan man inte starta billarm när man vrider på nyckeln och startar motorn är det för mycket ljuddämpare) :D :rolleyes:
Skönt ljud i Cudan med loud pipes... :good: :)
(Kan man inte starta billarm när man vrider på nyckeln och startar motorn är det för mycket ljuddämpare) :D :rolleyes:
Skönt ljud i Cudan med loud pipes... :good: :)
de kräver ju raka rör, men de tycker ju inte poliisi om
Jag satte själv på 2,5" rostritt magnaflow på min Challenger.
Funkar super fiint och låter svinhärligt.
http://www.youtube.com/watch?v=6C-K8Na6t7o
just nu e jag lite inne på apple racing dämpare,
har hört bra saker och tycker dem verkar låta bra av lite videos jag sett.
finns det nån svensk återförsäljare för magnaflow?
och vad kostar rakt igenom modellerna?
i usa vet jag vart de finns men vet inte om jag orkar med att beställa därifrån.
Lät grymt det där Zpinty :D
(Det där med polisen brukar gå bra, dom uppskattar nog våra bilar tillräckligt för att inte orka klaga, kanske beror på hur man kör också(?)
På besiktningen sa killen att det är nya regler nuförtiden, "om bilen förmodas efter modell & karaktär ha en viss ljudnivå" eller liknande... så är det okej.. "Ta i trä" Det är dags nu i Juli igen, så då är det även dags att åter igen hålla tummarna" :rolleyes:
Tack Jimiboy. Är jävligt nöjd faktiskt.
Tror minsan att hansenracing har Magnaflow.
jag kommer nog handla apple racing slimline 2.5" till darten,
mekonomen tar hem fraktfritt från hansen racing.
om jag nu inte hittar nåt bättre på marknaden i wärsta i helgen dvs.
måste ju stödja dem svenska grejerna! har bara hört bra om dem så.
men jag tackar för svar!
DusterV8
2009-05-25, 23:47
en liten genomgång mycket grovt förenklad och enligt mina högst personliga tankegångar
raktigenom typ
magnaflow: väldigt billigt för att vara rostfria, dom jag hört har låtigt väldigt bra, lever om rejält på fullgas men ändå vettiga vid normal körning, kompakt format och finns med lite olika offsetter på in och utgångar.
apple: låter ungefär som magnaflow men har något större kropp,är troligen inte riktigt lika långlivade eftersom packningen i dom inte är rostfri men det är troligen mera en fråga om hur varma dom blir beroende på hur långt bak dom sitter.
simonsdämpare: ger mej alvarliga utslag, billigt junk i mina ögon, brinner ur väldigt fort och har aldrig riktigt gillat ljudet,men detta kan hänga ihop med att man sett förmånga risiga pilsnerhinkar med dubbla 3" och kortaste simons på en 305a ur en van
dämpare med olika former av kamare
hooker aerochamber: har såna själv låter rätt hårt och fint, rätt dyra och tunga men troligen helt odödlig konstruktion,finns med lite olika offseter och man behöver inte bry sej så mycket om vilken dimension man köper eftersom allihopa har samma innanmäte bara lite olika anslutningar på gavlarna.
flowmaster framförallt då 40serien, lever om nått helt förbannat inne i bilen, i mina öron coolaste ljudet på cruisingen under förutsättningen att det verkligen finns mycket motor i bilen på riktigt,men längre sträckor landsväg är milt sagt frustrerande jag är inte gammal men har likförbenat suttigt med hörselkåpor i bilen på längre sträckor för att stå ut när jag fortfarande hade sådanna
flowtech har två varianter som heter afterburner och terminator båda låter bra men inget sensationelt i mina öron iaf halvhårt muller bara.
dom dämpare jag skrivigt om är alla av modeler som låter en del och om jag inte minns fel kostar dom mellan 700 och 1200 styck personligen gillar jag rakti igenom modelen av dämpare klart bättre än dom med kamare då raktigenom varianterna tycks ge ett något mildare ljud inne i bilen på längre sträckor landsvägsåka och alla dessa är helsvetsade förutom apple och simons, mina erfarenheter rörande överdrivet liv i bilen är basserade på bil med helt obefintlig isolering i bilen och dubbla 3"rör ihop med skappligt med pulver
Malibu ss 64
2009-05-26, 09:34
Böt själv från simons stora ovala 3" dämpare till Pypes race pro rostfri "rakt igenom dämpare".
Dämpade bättre än Simons på låga varv+bättre ljud. Låter dock en del vid wot men är väll så det är med tanke på motor o "rakt igenom dämpare", hur som mycket nöjd med dem över de tidigare simonsen. Bra pris också.
http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1&part=PYE%2DMVR36&N=700+4294922710+4294791977+4294906128+4294901611+ 4294784141+115&autoview=sku
Går att provlyssna på Pypes hemsida under Race pro´n står också överaskande nog vår tystaste ljuddämpare, så är man ute efter att låta mycket så finns tex deras violator som visst är rätt högljudd.
http://www.pypesexhaust.com/mufflers.html#02
Marcus
tackar för infon pöjkar!
dusterv8, mkt bra info, tror jag kommer köra på apple ändå,
kan hämta ut apple fraktfritt på mekonomen där jag även har presentkort så.
magnaflow e lockande men känns krångligt, och dyrt lär de väl bli.
DusterV8
2009-05-29, 19:48
tackar för infon pöjkar!
dusterv8, mkt bra info, tror jag kommer köra på apple ändå,
kan hämta ut apple fraktfritt på mekonomen där jag även har presentkort så.
magnaflow e lockande men känns krångligt, och dyrt lär de väl bli.
tack :)
håller med om att man skall försöka handla svensk när det går iaf,om flera gör det så blir det ju bara bättre:)
magnaflow kan faktiskt även det handlas på Mekonomen vad jag vet och är inte alls dyrt faktiskt billigast av dom alternativ jag skrev om,men apple är apple och det går inte att ändra på :) är en aning partisk förvisso eftersom jag säljer rör och dämpare varje dag men är inte hära för att sälja på någon nått iaf :)
är de såpass? då blir jag ju fundersam.
isåfall står de mellan apple och magnaflow, frågan är vilket som låter bäst?
huvudsaken är väl vilket som låter högst och smattrigast på tomgång,
med 2.5 tums system låter det väl tillräckligt när man står på oavsett..
Nisse Hult
2009-05-30, 23:57
...men har likförbenat suttit med hörselkåpor i bilen på längre sträckor för att stå ut...Manligt! :D 8)
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.