Visa fullständig version : Firebird-68 med låg budget
Hövdingen
2009-05-09, 19:56
Här tänkte jag visa upp min bil och låta er följa processen med att få den så som jag vill ha den. Det här är min första jänkare och min första bil överhuvudtaget så det kommer väl att gå som det går... Samtidigt som det här pågår så ska jag även bygga mig ett garage så om det blir långt mellan uppdateringarna så är det för att jag är upptagen med det....
Nog om det, så här lyder planen iallafall:kunna åka första sommaren så det blir inga större ingrepp innan vintern. Det som ska göras först är att montera headers och ett holley street dominator insug med en holley 600 förgasare.
Senare i sommar ska jag byta ut min snåla 2 växlade låda till en 3 stegare och montera en ford 8.8" diffad bakaxel....
Välkommen.
Hade en Firebird -68 en gång i tiden när soppan kostade 4:- litern.
Tycker dom är så fräna.
Din Fågel ser riktigt fint ut.
Hövdingen
2009-05-10, 08:31
tackar!
bilderna är lite missvisande för lacken är för taskig men bilen rullar ju iallafall!:D
har bla brunnit i förgasaren någon gång så det blir väl till att måla om huven denna sommaren...kankse försöka fixa bättre lack i vinter,beror på hur garage projektet avlöper....
Nisse Hult
2009-05-10, 10:04
Fränt med spår av äkta Flames på huven, inget målat fusk här inte. :D
Är det inte extractorrör som ligger där till ingen nytta?
Dom är ju bättre än headers och hästlängder från avgaslimpor.
Ska du absolut behålla, putsa dom lite och linda dom med asbetssnören.
2-stegare, jösses! :eek: No comments.
Se till att hålla en moderat nivå på renoveringen bara.
Vissa pedantrenoveringar börjar med "Jag skulle bara byta..." ;)
Hövdingen
2009-05-10, 13:43
köpte headersna,insuget och förgasaren här i veckan så det har inte hunnits skruvats dit än men det ska bli av här vid kristihimmelfärdshelgen(puuh!:D)
ska fara uppåt till mor och far då och passar på att få hjälp av brorsan...
någon petrenovering är det inte tal om,vill ha en bil som man kan använda och inte behöver vara livrädd om...man ska kunna hoppa in ett gäng kompisar och dricka öl i den och sen stanna och sitta på framskärmen och glo på folk eller så.....:)
lite kul har vi redan haft i den...
Nisse Hult
2009-05-10, 17:49
Rostskydd på utvalda ställen ser jag... :D
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.