handdator

Visa fullständig version : Uppföljning..

snyggve
2009-04-28, 17:56
Hej...

Jag skrev för länge sedan här om hur jag blev lurad av wasabil i södertälje, tack vare wheels magasin löste det sig o jag fick tillbaka alla pengar.

Här är wheels arbete om bilen wasabil försökte lura mig med:
http://tpwebb.se/images/charger/charger.pdf

Iaf så löste allt sig o jag fick tag på en charger -70 R/T här i sverige, köpte den som då var helt orginal. Hemi orange med svart i motorhuv o svart tak.

Den skickade jag till en firma i södertälje som bytte motor till en trimmad o kompressormatad BB, den håller 750hp o mer än 800 newton. Då fick det bli en ny diffad bakaxel också, samt styrningen byttes ut till nytt o bättre, nytt bromssystem fram, i stort sett allt som har med broms o väghållning fram byttes ut. Fråga inte till vad för det vet jag inte, har inte direkt nån specifikation på grejerna. Slutligen nya däck o fälgar, 17" fälgarna gör sig kanon.

Till saken hör att jag sitter i rullstol, så en firma i linköping anpassade den för mig. Inte nått stort men, ett stag som är fäst i golvet o pekar upp mot tak ca 20 cm över mittkonsollen, jag håller högst upp o trycker jag framåt så bromsar jag o drar jag det mot mig så gasar jag. Har bytt ut ratten till en ny, lite mer sport like med snap off funktion, gör det lite lättare för mig o ta mig in o ur bilen.

Bilen blev klar o jag fick hem den förra sommaren, tyvär gick den inte som den skulle, får inte bensin som den ska o nått fel med bromsarna. Den ska snart till verkstad o fixas, efter det ska jag äntligen få prova vad bilen går för.

Brorsan har en viper, -96 eller -97, blå med vita ränder. Den bilen är lite hottad o har går som förbil på de stora tävlingarna i UK, mening att vi ska ta ett race, får jag bara fäste borde han inte ha en chans, får bli en senare fråga hehe...

Här är iaf adressen där ni kan se min bil, finns bilder o 2 klipp, kommer bli mera i år ;)
http://tpwebb.se/charger.htm

Feffe
2009-04-28, 18:23
Kanon att allt löste sig med Wasabil o allt. Läste artikeln i Wheels, häpnadsväckande läsning. Underligt att Wasabil fortfarande existerar.....om dom nu gör det?
Din nya charger ser grym ut.
Kan tänka mig att du är riktigt sugen på att testa den en del.
Ser fram emot ett video klipp på bilen.

snyggve
2009-04-28, 18:44
Jo deras hemsida finns kvar iaf, visserligen ser den lika ut nu som då, men tyvär verkar firmar vara kvar...
Tackar för det, jodå när allt funkar 100% ska de bli fina video klipp,
ska posta dem då...

Gurragas
2009-04-28, 19:07
Fan vad grym den blev :)
Får smyga ner till Örebro den 2/5 och visa upp den på springmeet-09
http://www.springmeet.just.nu/

Jonas_N
2009-04-29, 09:27
Bra att det löste sig. :)

Och grym 70ia!!
...jag är så avis på den motorn... 750...800....:D

snyggve
2009-04-29, 11:04
Tack Gurragas.
Jaha så det finns sånt i örebro, hade jag ingen aning om. Förhoppningsvis åker den in i verkstan denna vecka/helg, väntat länge på att han ska få tid o hjälpa mig, så tyvär kommer de inte bli nått örebro på lördag..

Tack Jonas_N.
Ja jag är grymt spänd på o få se vad allt presterar sedan,
filmer kommer hehe

nova383
2009-04-29, 20:04
Säjer bara JÖSSES ! (kollade bilderna i Wheel-reportaget) Och jag som 4 faldigt idiotförklarat förra ägarn av min Nova 70. (också snabb USA-affär över internet via e-bay) De fel jag hittat är ju ingenting i jämförelse. rena rama skräckläsningen ju !
Otrolig skönt att det löste sig till slut !

T16
2009-04-29, 20:16
Riktigt drömbil det där =)
Riktigt kul att ditt handikapp inte hindrar dig från att köra en riktigt muskebil.. *tummen upp*

Ögonbrynolf
2009-04-29, 20:49
Tjusigt! Mycket manligare än kompressormatad Charger kan det inte bli! :D

hugger69
2009-04-30, 07:25
Stenhård kärra!! :good:
...lycka till och vi ser fram mot fler bilder + film!!

snyggve
2009-05-01, 15:53
Tack alla :)

Jo de fanns inte mycket bra på den bilen precis, glad att det gick som de gick, fick då upp ögonen för 70i an, mycket mer läcker tyker jag.

Grymt skön o köra, var ute idag o gled, väcker blickar o rop från andra. Gasa gasa hör man dem skrika o wow o allt de där, mycket roligt, tror jag är ensam i stan om att ha ett grymt monster...

Blir ut i morgon också, håller bara soppa trycket, ska jag gasa lite hårt, se om de är nå krut i kärran, den är inställd på 640hp nu, efter meket ska de bli alla 750 hehe..

Men men de får lov o bara bli små turer åt gånger, vill inte riskera nått innan den är 100% ok..

snyggve
2009-05-02, 15:37
Hmmps de blev aldrig nån tur idag, en liten liten för att konstatera att det blir körförbud tills den varit hos doktorn. På väg hem igår gjorde jag en lite kraftigare dragning, varpå det började ryka från motorrummet. Kom hem o såg lite olja på headersen, ventilkåpslocket hade öppnat sig lite o kastat ut lited olja, tänkte inte mer på det.

Vred fast locket idag o torkade bort all olja så gott de gick, starta o hörde nå missljud samt att motorn inte gick som den skulle, rökbildning igen. Ser att röken kommer från ventilkåpslocket, stänger av motorn o tar bort locket, ihopp om att se nått :!:

Ser inget skumt men osar bensin, hmm, luktar på locket o visst, insidan luktar bensin, MYCKET :shock:

Kollar oljestickan, väldigt blek olja, torkar på papper som absorberar allt nästan, i o upp med stickan igen, luktar bensin, smakar lite för säkerhets skull, jovisst det smakar bensin :shock:

Tråkigt tråkigt, in i garaget, vänta på doktor, hoppas inge farligt hänt, lätt enkelt o billigt vill jag de ska vara.

:( Monstret är sjukt :(

Feffe
2009-05-02, 17:53
Med kompressor förmodar jag att du har elektrisk bränslepump?

snyggve
2009-05-02, 20:05
Nej det är en mekaniskt high performans pump.

1970GS
2009-05-07, 11:41
FFasen vad surt. Membranet gått och vispat i soppa i tråget?

baua
2009-05-11, 19:06
Ja fy fan vilken historia! Instämmer med alla föregående talare, skönt att det löste sig. Hur upplevde du musclecars i S-tälje. funderar att hitta på något med min 70a, som för övrigt är det du säger, snyggaste årsmodellen:).

HaZe
2009-05-11, 19:09
Fan vad trisst Snyggve :( lider med dig , alltid är det något... hoppas det går bra hos Dr ;)

snyggve
2009-06-09, 14:16
Jodå nu har den varit hos dr, det blev kirurgi. byte topplockspackningar, båda var sönder o ställa tändningen. Skruva fast alla delar i o under bilen som var löst, samt små justeringar. Nu går den bättre än någonsin, ska bara byta bränsleslangar från tanken o fram, sen ska han nog få ordentligt med soppa..

Fortfarande bromsproblemet, nån som vet nån eller nått ställe som säljer bromsservo o dylikt?

Hansen raceing hade men 10-12 veckors leverans...