handdator

Visa fullständig version : Album och bilder

Hugger
2009-02-15, 15:46
Hur använder jag album? Som medlem kan du skapa album med bilder som är länkade till din publika profil. Album kan skapas genom att besöka användarens kontrollpanel (http://forum.musclecars.nu/usercp.php) och klicka på länken "Bilder & album" och sedan klicka på "Lägg till album".
Varje album kan ha en rubrik ("Kalles semester i Nepal"), en beskrivning ("En massa foton från mitt senaste äventyr") och de kan vara av tre olika typer: Publika, privata eller profilalbum.

Publika album kan ses av alla
Privata album kan endast ses av forumets funktionärer (moderatorer, administratörer) och dina vänner och kontakter (info (http://forum.musclecars.nu/faq.php?faq=vb3_user_profile#faq_vb3_friends_conta cts))
Profilalbum kan endast ses av dig. Men du kan använda bilderna för att anpassa din publika profil (info (http://forum.musclecars.nu/faq.php?faq=vb3_user_profile#faq_vb3_profile_custo m))

Hur laddar jag upp bilder?
Så snart du har skapat ett album kan du ladda upp bilder till det. Gå och titta i albumet och klicka på "Ladda upp bilder".
Du kommer att ha alternativet at ge varje bild en bildtext och att ange en bild som albumets omslag, vilket kommer att visas i den publika profilen. För att radera ett album eller redigera rubriken, beskrivningen eller albumtypen, klicka på "Redigera album". För att radera en bild, eller redigera en bildtext eller ändra albumets omslag, klicka på "Redigera bilder".
Alla medlemmar som har tillgång till dina albumbilder kan kommentera dem, på ett liknande sätt som besökarmeddelanden (mer info (http://forum.musclecars.nu/faq.php?faq=vb3_user_profile#faq_vb3_public_profil e)). Du kan radera alla bildkommentarer i dina album och rapportera opassande meddelanden till moderatorer.
När du har laddat upp en bild kan du placera den i dina inlägg genom att använda den BB-kod som visas nedanför bilden när du tittar på den i full storlek.

Se FAQ (http://forum.musclecars.nu/faq.php) för mer info om funktioner här på forumet.

Nisse Hult
2009-02-15, 22:24
Massor av bilder betyder väl behov av serverplats och dess kostnad.
Hur har du löst det?

Hugger
2009-02-16, 12:41
Massor av bilder betyder väl behov av serverplats och dess kostnad.
Hur har du löst det?Hel riktigt, och skulle det "missbrukas" så kan det bli problem.
Än så länge ser jag inga bekymmer i detta.

Nisse Hult
2010-08-22, 07:25
Finns det ingen länk som visar alla medlemmars album på samma länksida?
Som det nu är måste man gå in på varje medlen separat och kika...

Hugger
2010-08-27, 22:17
Har du kollat under Nätverk » Bilder & album i menyn?

Nisse Hult
2010-08-28, 02:04
Jupp. Det är väl där man kommer åt albumen.
Där finns bara mitt eget samt ibland någon annans när det är nyligen uppdaterat.

andben
2010-08-30, 14:35
Alla borde testa Dropbox (gratis 2GB). Där "ingår" ett publikt fotoalbum som presenteras utan att krångla med uppladdningar osv... bara högerlicka på en mapp som man vill dela och "copy public URL...". Sen är det ett album.

Nisse Hult
2010-09-01, 06:15
Utan reklam tack som bara är ivägen och tynger ner laddningen av sidan, eller?
Jag hatar såna där sajter som är "gratis".
Då är plötsligt 4 millioner av sveriges befolkning smålänningar och ska dit och ha.
Med påföljd att det blir sveriges trögaste sida.. :p

Lite negativa tankar kanske, men jag är en sådan där trög gammal gubbe
som var med när Spray körde med gratis.
Alla fjortisar skulle dit och då lämnade systemet in.
Nästan som Aftonbladet, den slutar ju aldrig att ladda, nästan.
För att inte tala om BIP, Bottnia Internet Provider,
när dom på 90-talet erbjöd gratis internet. Wow vilket kaos.

Lika illa med sidor som Raggarportalen där man måste bläddra bort en massa text som inte har ett skit med bilden att göra
innan man kommer ner till bilden och navigationsknapparna. :mad:

Varför detta skrivande helt plötsligt?
Jo, jag är tillbaka till civilisationen och en riktig dator med Keytronic. :D :D :D

Är jag ensam om problemet med att inte se fler än mitt eget album?
Ska jag se någon annans får jag gå in i respektive Profil och klicka mej vidare.
Och det är väl inte alla som lagt upp något heller så det är inte lätt att veta.

Hugger
2011-01-17, 21:55
Som det nu är måste man gå in på varje medlen separat och kika...
Klicka på "Galleri" i menyn :)

Nisse Hult
2011-01-17, 23:17
Klicka på "Galleri" i menyn :)
Åh 17. Nu kan man ju se alla album. Va bra! :)
Bara en fråga som kvarstår då.
Jag har inte sett det tidigare.
Betyder det att jag är en slarver som inte kollar vad som finns innan jag ställer frågor? :redface:
Eller har du fixat detta nyligen?

Hugger
2011-01-18, 00:52
Betyder det att jag är en slarver som inte kollar vad som finns innan jag ställer frågor? :redface:Nedå, fixade till detta nyligt :)

Nisse Hult
2011-01-18, 00:55
Skönt. Började bli lite orolig där, är ju bara halvvägs genom livet om 2,5 år. 8)