Visa fullständig version : Challenger med framtidsplaner & ambitioner, typ
Lethal_Impact
2008-09-12, 01:08
Berättat med Hans Villius (http://www.youtube.com/watch?v=wrckVuansKE) röst:
Dagen började som en helt vanlig skitdag inte långt ifrån storsjöns strand, men vem hade kunnat ana vad denna skitdag skulle leda till?
Lille Lethal satt som vanligt med slö blick och betraktade annonser på Internettet. Plötsligt gjorde hans ögon en total skizofren helomvändning och var nu märkbart intresserad av något. Han ringde som vanligt sina vänner och snackade skit tills det rann ur öronen, precis när han skulle förpassa denna galna idé hände det! Retarder-fén hade precis smygit via ett öppet fönster och tagit sig ljudlöst fram till Lethal, helt utan förvarning slår han Lethal med en Mike Tyson-höger rakt över käften! :eek:
Sen satt han där! I en lånad Golf I cab på väg över öresundsbron som han sett på teve. Med både banklån och fjärilar i magen. Med sig hade han även en lägenhetsnyckel, nyckeln som han hade fått låna av en yreksofficer & vän och bilen av en annan Skånsk kamrat, båda hade han träffat i Afrika tidigare.
Med sig hade han även en diffus vägbeskrivning till ett industriområde några mil in i Danmark, gröthalsarnas högborg.
När han kom fram möttes han av en uppriktig och vänlig herre och tillika säljare. Han kunde utan större problem förstå honom, ty han hade gjort affärer med Svenskar förr. Han berättade allt om bilen och mer därtill, ty de pratade i flera timmar. Lethal begrundade rosten och blev tveksam. Han beslutade att sova på saken och återkomma. Samma kväll ringde han runt till kompisar för att bolla sina tankar med dem och fundera. Dock så hade retarder-fén gömt sig i hans väskor under tågresan ner. Denna gång gjorde fén en Kurre Hamrin offensiv och gav honom en uppercut så pass att hakan sprack. :eek:
Nästa morgon begav han sig tillbaka till forna tiders ärkefienders land än en gång, färden efter den trefiliga motorvägen var en fröjd. Efter flera timmar var affären klar. Dansken hade även en bättre lösning på transportproblemet, ungefär 6 tusen kronor billigare än Lethals planer. Lethal tog farväl och tackade för god affär. Sedan behövde han bara fördriva hela tre dagar till i Lund innan tåget hem gick. Han upptäckte fort att fina varelser uppehöll sig i den botaniska trädgården vid fint väderlag. :p
Efter en månad med arga/irriterade telefonsamtal till transportfirman och stor ovisshet skedde det en tidig morgon! Telefonen ringde & Lethal svarade irriterat, ty han hade sovit i 3 timmar och kommande nattskift på fabriken väntade. "Flytta biljäveln, batteriet är dött och den blockerar tre andra bilar på tågvagnen" sade den förbannade gubben i luren.
Pigg som en överkörd säl klev han upp och tog med sig ett extra bilbatteri och satte sig i bilen med kurs mot Östersunds industriområde, slummen.
Efter skickligt ha parerat 36 dikeskörningar och tre älgar såg han äntligen Östersund.
Väl där konstaterade han snabbt vad felet satt i, gubbjäveln själv!
Klart att det är lätt att skylla på batteriet om man inte vet hur man får upp huven, hans skitsnack om att han kände folk som hade flera challengers imponerade inte.
Nåja, Lethal kunde iallafall med ett stort fånigt flin själv få köra av sitt nyförvärv från tågvagnen. Trots skrapljudet från vänster headers som tog i var han nöjd, en unik känsla!
Transporten fick han ordna själv hem, trots det överenskomna. Men nu orkade han inte bry sig längre, ty bilen var äntligen hemma! :good:
http://i449.photobucket.com/albums/qq213/Lethal_Impact/IMG_3155.jpg
haflinger
2008-09-12, 01:47
Först och främst välkommen till forumet! Alltid roligt med mera Moparprojekt
samt en medlem som kan lätta upp stämningen bland alla haverier och
trâkiga rostlagningar. :good: Ser fram emot vad du har för planer med
Challengern. :D
Lethal_Impact
2008-09-12, 02:34
Först och främst välkommen till forumet! Alltid roligt med mera Moparprojekt
samt en medlem som kan lätta upp stämningen bland alla haverier och
trâkiga rostlagningar. :good: Ser fram emot vad du har för planer med
Challengern. :D
Tackar! :D
Lite original-fakta om bilen:
Både lack och inredning skall vara kräkblå från fabrik.
En AC ska även tydligen ha suttit där.
En löjlig ursäkt till motor har varit monterad, en 318 :p
Vilket innebär att den här bilen aldrig kommer att återställas i originalskick,
i min ägo.
Modifieringar och ändringar mm kommer att göras på ett sådant sätt att om någon ev. köpare om 30 år vill ha hela skiten kräkblå så borde han utan större svårigheter kunna återställa den i det horibla skicket.
Just nu befinner jag mig i Fas 1 av 3.
Vilket innebär att jag ska få bilen besiktad, med allt vad det innebär.
En av de två baklycktorna var värmeskadat redan i Danmark, nån stackare till jänkare hade förmodligen tryckt dit 6V lampor. :rolleyes:
Inte så jävla lätt att byta just, tack Dodge. :mad: (tog en hel dag)
http://i449.photobucket.com/albums/qq213/Lethal_Impact/DSC00033.jpg
Retarder-smurfen med familj hade sedan tidigare fått för sig att de kunde något om el. Resultatet blev en bil med skarvhylsor i drivor, skarv på skarv, plastkontakter som inte gillar värme och brända kablar (svart koppartråd).
Så det var bara att riva ur skiten till kabelstam inne i kupén och dra en tillfälligt ny.
Så här är det nuvarande skicket:
hugger69
2008-09-12, 07:52
Skön känsla att få hem bilan, jag vet! Grattis!
..men.....var har bilen gått förut??...stått avställd en längre tid l r ??
Ögonbrynolf
2008-09-12, 17:58
Grattis till en snygg och trevlig bil! Vad är det tänkt att den ska bli för färg framöver? :)
Gurragas
2008-09-12, 18:39
Med lite vinterjobb :D
Vad har du tänkt dig för motor i den??
Lethal_Impact
2008-09-14, 22:13
Just ja, hålet på höger bakskärm är "fixat" med silvertejp sen en tid tillbaka. 8)
F*n va najs =)
:D
Med lite vinterjobb :D
Vad har du tänkt dig för motor i den??
Till att börja med fixar jag nog bara till min 340. En liten renovering kanske.
En Hemi på lång sikt är väl planen, den legendariska.
Grattis till en snygg och trevlig bil! Vad är det tänkt att den ska bli för färg framöver? :)
En mörk ton av körsbärsmetallic är väl vad jag har tänkt mig hitills.
Skön känsla att få hem bilan, jag vet! Grattis!
..men.....var har bilen gått förut??...stått avställd en längre tid l r ??
Jag tog hem den från Danmark och han i sin tur tog hem den från usa.
Där skulle den enligt uppgift ha stått i en lada i en massa år, därav alla osynliga repor i lacken och förmodligen en stor del av bidraget till Kexchoklad-VM.
Säljaren i usa hade endast gjort det absolut nödvändigaste: Fixat nya bromsslangar, kablar direkt från startreläet till en strömbrytare i kupén, samt knölat dit något som liknar ett sxpansionskärl.
Intressanta är att enligt papper kommer jag att stå som imortör från usa, eftersom den aldrig varit reggad i Danmark.
Idag "monterade" jag två positionsljus med buntband i fronten inför regbesiktingen. http://www.planetsmilies.com/smilies/sick/sick0012.gif
Även en ovanlig skylt för 'tillfällig registrering' monterades.
Sist men inte minst så undersöktes varför i all världen motorn hade så svårt att starta om alls ibland. Orsaken var kabeln som går från startreläet till solenoiden var kass. Se bild. Tror knappast att den har suttit i den bilen förut. Notera gärna inte de osynliga bublorna i lacken. http://www.planetsmilies.com/smilies/sick/sick0006.gif
http://i449.photobucket.com/albums/qq213/Lethal_Impact/DSC00058.jpg
Fusk-Fakta:
Vänster golv fram har ett stort rosthål, på undersidan. Det är nämligen lagat genom att man helt enkelt lagt en ny plåt över hålet och punktat fast det. Inte just ett sådant utrymme mellan ny och gammal plåt som rost-smurfarna gillar.
Hur många äckliga skarvar och hylsor som helst.
Buntband som håller upp "scoopen" i fronten.
Hålet i bagaget beror på att någon hängt upp avgasröret i golvet med två bultar.
Hur många äckliga skarvar och hylsor som helst.
Dåligt lackjobb, precis överallt kan man se att bilen har varit blå.
dörrsidor och panel mm behöver bara ett lätt nagelskrap för att "bekänna färg"
Törs man slipa ner bilen? (spackel-skräcken) http://www.planetsmilies.com/smilies/sick/sick0021.gif
I övrigt har jag svårt för att förstå hur Dodge kunde få för sig att använda så pass mycket plåtskruv, äckligt. :bad:
Lethal_Impact
2008-09-17, 20:33
Jaha, jag drar till Kosovo.
Hoppade på en vakans med jäääättekort varsel, utbildningen börjar på Måndag.
Ingen regbes för mig! :mad:
Får se om det hinns med ändå på något sätt....
Stackars "utmanarn", stå här uppe i vintervärmen medans man själv roar sig ute i världen.
Men det kommer jag att ta igen till våren, jag lovar.
Hoppas att man hinner med regbes åtmindstånde innan man lämnar Sverige....
Lethal_Impact
2009-02-23, 22:16
Tänkte på en grej:
Hade jänkarna bara 2-punktsbälte i de här bilarna?
(över axeln ner till höften)
Hittar nämligen ingen nedre fästpunkt för den futuristiska 3-punkts-funktionen.
Eller sitter de bara på något dumt ställe?
Nere till vänster om förarstolen är det mest en plåt som täcker kablarna.
Har jag missat något?
Jag har för mig att det är lika på Challegern som på Chargern! Då finner man ett gängat hål till vänster om förar sätet. Mot väggen liksom. Om du vill kan jag ta en bild och visa mer exakt. Jag har bara undermagen bälte i min (midjebälte) Kändes inte värt att stoppa tillbaka överhalsen delen liksom :D
Jag har 3 punkt i min Charger 72
Sitter en rulle på golvet (midjebälte).. sen så hänger det en jobbig historia i taket som man kan använda om man har lust oxå
Jag kan bara inte låta bli... Så här ser det ut på Charger. I allafall på min :D
Lethal_Impact
2009-04-25, 22:43
Arbetet på "utmaningen" (som farsan sa) har börjat igen.
Mitt tidigare start-problem verkar vara två orsaker:
1, startmotorn i sig. startar inte ibland "klickar"
2, Batteriet, mitt var tydligen i jättedåligt skick.
men trots nytt batteri och hjälpstart så var det ingen 100% startgaranti, men f*n så mycket lättare! :D
När jag plockade isär startmotorn så tog jag även bort en del korrision.
Jag måste kolla upp det där med bältet...
Lethal_Impact
2009-05-10, 17:15
Jaha, då har man hädat och stoppat ner en volvo-generator(med inbyggd laddregulator) i utmaningen.
Nu laddar bilen i varje fall.
Hur felsöker jag den gamla generatorn? (med separat laddregulator)
Har bara bältena kvar innan reg.bes.
Vad är original för -71 Challenger vad gäller förare och passagerare?
Fästet bakom stolen framför B-stolpen har jag hittat.
Var sitter fästet för den vid tunneln? bakom/vid stolen?
Lethal_Impact
2009-05-12, 22:15
Nu är bältena monterade!! :good:
Passade rakt av med en 144 från samma år.
Jag vet också varför jag hade så svårt för att hitta hålen, nån tattar-jänkare hade ju fyllt igen dem med underredsmassa... (svart-vita bilden :) notera popnitarna )
Samt en bild på det färdiga resultatet!
Imorrn kan man boka tid för reg bes!!! :D:good:
Lethal_Impact
2009-06-01, 20:11
Jaha, inte nog med att man har investerat i en ny startmotor, man har reg.besiktat också!
Tyvärr, så blev det inte godkänt. :(
Lite småfix, sen ska det nog gå igenom.
Lethal_Impact
2009-06-06, 13:31
14:00 lokal tid den 4e Juni gick min bil igenom reg.besiktningen! :D
Bifogar en bild på mina punkter jag fick ombesiktning på. (läs punkt 2 extra noga)
Besiktningsgubben omvandlade mina miles på trippen till km, med samma siffror. :)
Egentligen hade han glömt en punkt, att min "startspärr" inte funkade och jag kan starta bilen med växlarna i. Märkligt att glömma en sån sak.
Den andra bilden visar min första nya reservdels-investering.
Jag tror inte att startspårren ingår i en regbes, har du inte gjort en kontrollbesiktning också samtidigt så kollar de bara det som behövs för att godkänna fordonet för registrerning.
Sven
Lethal_Impact
2009-06-06, 19:55
Jag tror inte att startspårren ingår i en regbes, har du inte gjort en kontrollbesiktning också samtidigt så kollar de bara det som behövs för att godkänna fordonet för registrerning.
Sven
Nej, ingen kontrollbesiktning samtidigt. (antar jag)
Han sa till mig att han missat att skriva det iaf, tittade allvarligt på mig och sa till mig väldigt allvarsamt att jag skulle fixa det till kontrollbesikningen.
Om det ingår eller inte i en reg.bes vet jag inte.
Ang. punkt 7: Lite roligt att mätaren skall gå att avläsa i mörker till 190km/h, då man aldrig får köra mer än 110ändå... :rolleyes:
(Smidig & stilig startmotor, en sådan blir det nästa gång man byter..) :)
Hur går det? Något nytt? Upp med mer bilder! :D Kommer bli riktigt bra det här! ;)
Lethal_Impact
2009-06-30, 09:52
Just nu händer det inte inte så mycket, försöker få ordning på denna [attans] startspärr så att man kan besikta nån gång. :mad:
En bild på tillhörande fuskjobb från tidigare ägare.
Först tänkte jag att nån har faktiskt varit seriös och använt skarvhylsor och eltejp (i min bil är det ovanligt). Men efter att ha hittat det bilden visar så var allt som vanligt igen. :bad:
Ta en bild på startreläet o posta här. Så vi kan se hur det ser ut.
Spolen på startrelät får ingen minus såvida du inte har park eller neutralen i läge.
Det går att testa om det är fel på kontakten i lådan.
Ge spolen en minus direkt från batteriet o vrid om nyckeln, var aktsam bara så att du verkligen har P eller N i läge.
Startar bilen är det fel på kontakten eller kabeln för neutral safety switch.
Lethal_Impact
2009-06-30, 22:57
Tack för svar!
Men just startspärren fick jag till idag. :)
Felsökningen blev inte bättre av att reläet glappade.
Innan så slöt "startknappen" kretsen mellan solenoiden och +
Lethal_Impact
2009-07-04, 22:12
Igår gjorde jag min första kontrollbesikting! :D:good:
(ställde mig i kö och fick ett sms efter en timme bara)
9 tvåor och 3 bra-att-veta. :p
Bilderna visar den ivriga väntan strax innan, sen tog det HUR lång tid som helst att kolla min bil :D. Och slutligen världens mest fruktade tillhyggen! :bad:
Lethal_Impact
2009-07-10, 00:07
Nu återstår bara lite rostlagning innan det blir ombes. :p
Rosten i rambalken höger bak för bladfjädringen är jag lite osäker på...
Resten på listan är ingen konst, bara all j@\/!a rost....bromsarna kanske...
Lethal_Impact
2009-07-15, 22:08
Lite bildbevis som ger en lite alibi....
Lethal_Impact
2009-07-24, 20:06
Någon som kan veta vad detta är? (skenan med en massa hål, se bild)
Sitter ovanför och framför bakaxeln mot "ryggen"/golvet på baksätet.
Notera ogärna det olackade underredet.
Vilken tjocklek har rambalkarna på dessa bilar?
Kan det vara en hem gjord upphängnings anordning för avgas systemet?
På Mopar A-body bilarna sitter det ett fäste för systemet på samma plats ungefär.
Lethal_Impact
2009-07-25, 21:30
Kan det vara en hem gjord upphängnings anordning för avgas systemet?
På Mopar A-body bilarna sitter det ett fäste för systemet på samma plats ungefär.
Aha
Punkt 8: Idag fixade man handbromsen, ganska simpelt. En fjäder som rostat av och försvunnit bara. :roll:
Vilken tjocklek har rambalkarna på dessa bilar?
Bild: lite tidigare fusk-rost-lagning med inslag av popnit
Lethal_Impact
2009-08-02, 23:21
Funderade på en grej....
I framtiden vill jag byta allt ifrån rambalkar bak, golv, "stötdämparbalk", mm.
Hur gör man då? När man inte har något golv att fästa balkarna i och tvärtom?
Hur avancerat är det att byta innerskärmar till motorrummet?
Funderade på en grej....
I framtiden vill jag byta allt ifrån rambalkar bak, golv, "stötdämparbalk", mm.
Hur gör man då? När man inte har något golv att fästa balkarna i och tvärtom?
Man kan ju alltid göra som "förra ägaren": popnita , spackla och sälja...
Skulle kunna tänka mig att man får göra en jigg för chassit, med några fasta hållpunkter
så du vet att det kommer att bli rakt. Eller ett par stöttor i överkant på dörr öppningarna.
Gör sedan en rost åtgärd åt gången så du håller koll på måtten, mät o prova så bitarna passar, mät o kontrollera,mät o kontrollera.
Här är en länk till "How to..." från www.moparmusclemagazine.com
http://www.moparmusclemagazine.com/techarticles/mopp_0712_mopar_framerail_repair/index.html
Lethal_Impact
2009-08-04, 22:55
Skulle kunna tänka mig att man får göra en jigg för chassit, med några fasta hållpunkter
så du vet att det kommer att bli rakt. Eller ett par stöttor i överkant på dörr öppningarna.
Gör sedan en rost åtgärd åt gången så du håller koll på måtten, mät o prova så bitarna passar, mät o kontrollera,mät o kontrollera.
Här är en länk till "How to..." från www.moparmusclemagazine.com
http://www.moparmusclemagazine.com/techarticles/mopp_0712_mopar_framerail_repair/index.html
tack för länken!
Idag fixade man vindrutetorkaren.
Rostlagsmässigt har jag kommit typ 1/3 på vägen.
Nu har jag "bara" rost, bromsarna och rambalksrost kvar. :(
Lethal_Impact
2009-08-12, 02:39
@Feffe: De hade faktiskt väldigt bra artiklar. Synd bara att den mest intressanta då de byter rambalkar och golv är den enkla "fuskvarianten" med donatordelar som sitter i ett stycke. :rolleyes:
Ett bromsrör som inte förens nu har kommit på att den ska leverera bromsvätska har även ett mindre roligt läckage. :mad:
I övrigt har jag gjort en 5 dagars paus mitt i den panikartade slutspurten, då ett olustigt jävla metallspån hittat en fyndig boning i mitt högra öga. Fy fan va bra sjukvård vi har! (dock tog det ju en sömnlös/tårfylld natt innan man insåg allvaret i det hela, iom att det inte skavde lika jävligt på dagen)
MEN, detta kommer ju naturligtvis inte att hindra mig ifrån att bruka skyddsglasögon även i fortsättningen! :D
Härligt att det går framåt :) Mer bilder! Du hinner väl bli klar tills hammarbacken till sommarn igen? :D :p
Lethal_Impact
2009-08-12, 21:06
Laglig hinner den nog bli, men att köra i själva backen lär nog dröja länge det.
Bilder kommer snart på mitt lagade "soff-golv", något suddigt kanske. :D
Gurragas
2009-08-13, 09:23
Laglig hinner den nog bli, men att köra i själva backen lär nog dröja länge det.
Bilder kommer snart på mitt lagade "soff-golv", något suddigt kanske. :D
Det är förlåtligt, du hade ju skit i ögat, antagligen därför bilderna blev suddiga :D
Lethal_Impact
2009-08-19, 21:31
Mjaha, egentligen var det ju tänkt att man skulle lägga upp en massa bilder på bil(jävel)en. Idag har man hets-svetsat som en idiot, på slutet vid 2030 började man fuska och bygga igen centimetersbreda hål enbart med svets. :D Slut för i dag.
Jag applicerade däremot ett 3cm långt "metallspröt" i min underläpp, ont gjorde det också. Igår när man var klar så var det något som luktade själva f..,
kände efter en stund igen den otäcka lukten; bränt hår. :D
Imorrn kliver jag upp 0600 och ska göra klart det sista, rostskydda, montera ihop hela jäv...allt.. och sedan pressa skiten ur motorn och försöka hinna med en efterkontroll på eftermiddagen. Plan B är en bokad tid på lördag. :good:
Lägger upp bilder imorrn, i denna post.
*EDIT*
Mhm, siktet blev inställt på Plan B. Hets-montering varje dag tills dess, sen tidigt i morse också. Dock föll jag på mållinjen, streten i batteriet tog slut innan den hann pumpa fram soppa i de tomma ledningarna. Då var min margnal så pass dålig att jag var tvungen att ge upp. Får ta bilder nån annan dag.
Lethal_Impact
2009-12-14, 10:18
Tjolahopp!
Så här 400 mil eller därikring hemifrån börjar man ju fundera på vad man kan göra åt bilen på ens lediga tid hemma.
Tänkte renovera motorn, någon bra bok som ni rekomenderar?
Gärna på nybörjarnivå.
//Lethal
Jonathan
2009-12-15, 09:39
Tjolahopp!
Så här 400 mil eller därikring hemifrån börjar man ju fundera på vad man kan göra åt bilen på ens lediga tid hemma.
Tänkte renovera motorn, någon bra bok som ni rekomenderar?
Gärna på nybörjarnivå.
//Lethal
How to hot rod small-block mopar engines av Larry Shepard är inte så tokig. Finns hos Persåkers t ex.
Lethal_Impact
2009-12-15, 13:01
Den har jag redan, för senare planer.
Dock var jag inte ute efter en "trimm-bok"
Utan bara hur renoverar den på enklaste sätt.
Jag hittade en sådan bok i din länk t.o.m.
Blir denna:
http://cdon.se/b%c3%b6cker/burt%2c_william/how_to_rebuild_the_small-block_mopar-4755784
Vet ni av någon svensk variant?
Elliot (:D) kolla denna länken om du vill ha en av de bästa guiderna i världshistorien när det gäller att renovera en V8.
Du kanske redan vid det här laget har kommit långt med din renovering, men det är ett värdefullt tips även i framtiden!
Jag har själv denna filmen och det var ett av mina bättre köp nånsin! Den består av 3st DVD som sammanlagt är 8 timmar lång, och VARENDA detalj om hur man renoverar varenda milimeter av hela motorn visas klart och tydligt och varje moment och skruv överallt gås noggrannt igenom. En starkt alkoholpåverkad uteliggare kan efter denna filmen smälla ihop en perfekt renoverad V8 utan minsta bekymmer! :D
Svenskt tal och en mycket pedagogisk och erfaren kille berättar allt om hur motorn fungerar, hur den byggs och renoveras och hur man (om man vill) trimmar och väljer ut de bästa delarna för just ditt bygge samt slår hål på en massa myter om V8 trimning.
Finns helt enkelt inget bättre än denna filmen om man vill lära sig det teoretiskt sätt!
Lycka till!
http://www.meckasjalv.se/
Lethal_Impact
2010-02-20, 10:09
Hej Fritzon
Nej jag har inte ens gjort en antydan till att ens lyfta ur den än.
Verkar vara intressant det där...helt klart.
DusterV8
2010-02-20, 10:46
har en hel trave med olika böcker gällande renoverande och hotrodande av smallblock mopar, allihopa är lästa från pärm till pärm ett flertal gånger och det är mycket läsvärt i dom på alla sätt,men det är något frustrerande att dom ibland inte är eniga gällande olika saker..
moparperformance smallblock bok är nog den tjockaste och med mest information om jag bara skulle ha en bok, annars är how to rebuild smallblock mopar rätt bra oxå, how to hotrod böckerna är inte riktigt lika kompletta gällande helt standardiserade bitar men räcker oxå långt eller till och med längre om man bara vet grunderna redan, och självklart måste man ju ha how to build a big inch mopar smallblock..., tyvär får man fullständig kubik och effektnoja av att läsa alla dessa ;)
Lethal_Impact
2010-08-26, 21:51
Litteraturen jag har nu är:
*CarTech, William Burt, "How to rebuild the Small-block MOPAR"
*HPBooks, Larry Shepard, "How to hot rod small block mopar engies"
Den där guiden Fritzon hänvisar till verkar intressat, troligen nästa inköp i litteratur.
Nu till en renoverings-fråga/-tanke:
Min bil är ju minst sagt rostig.... :(
Min plan är att byta ut så pass många bärande delar som möjligt.
Att efter att ha samlat på mig vitala chassiedelar under några år så att man kan utföra denna "operation".
Är det enda raka att lämna ifrån sig detta jobb eller kan man göra detta till viss mån?
Tänkte byta ut samtliga golv och rambalkar.
Eftersom det blir allt på en gång tänkte jag...
Tack på förhand för svar!
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.