handdator

Visa fullständig version : Ny på forumet!!

Holgerth
2008-08-29, 11:27
Lägger upp bilder på bilarna, chevellen kommer snart att vara till salu!!

+ en film på chevan:

http://www.youtube.com/watch?v=JHcJZMUZE9Q

//Mattias

Nisse Hult
2008-08-29, 15:05
Sälja Cevellen... Så det är Acadian som du ska blåsa liv i med 377" och procharger?
Då har du kommit till rätt forum för frågor angående det.
Välkommen förexten.
Vad är det som driver Chevellen frammåt då?

Holgerth
2008-08-29, 21:32
Chevellen:
Hittade en ny byggd bottendel (alseryd) följde sen ett koncept till punkt och pricka på chevyhiperformance....350 borr 020, proffs portade vette toppar l88, crane competion 262, 670 street avenger fugge, rpm ädelost insug ...enligt chevyhiper...ska den ligga på 360+ hp grymt vrid på låga varv...ingen race motor, men en perfekt gatmotor....12 bult positraction (nyrenoverad) breddade hjulhus dock kommer chevan säljas med en hyffsad 327:a (inte riktigt färdig ännu). Har satt i 350 i Canadicken och där får den sitta tills 377:an med F1 kompressorn är klar. Åter kommer till Canadicken men den har en lång historia att förtälja...

Förresten hur får man signaturen att ligga ovan och inte under som det gör för mig....

Gurragas
2008-08-30, 06:20
Ang. signaturen, gå in på kontrollpanelen och klicka på "redigera avatar" och ladda upp den där.

Ingo
2008-08-31, 18:20
He he är det den klassiska acadian brillco hade?
Isåfall har den en lång historia här uppe i skellefteå.
Först ägde en revisor i burträsk den sedan såldes den till en yngre burträskare som lackade upp den kring 74 ,blå metallic med spetsdekår.
han körde den något år och sålde den till en kompis i burträsk som satte i en corvette 327,a,bilen kördes så något år sedan såldes den och började slipas ner.
Den ägaren fick också ett ryck och satte i en pontiac 400 motor.
Tydligen så var man tvungna att skära ur framvangsbalken en hel del för att den skulle få plats.
Den ägaren fick aldrig lack på bilen utan han sålde den till en kompis,som är kollega med mig.
Han i sin tur fixade lack på bilen,men det finns någon dålig bild på min hemsida från 77 när den ännu inte lackats.
http://web.telia.com/~u91010304/
,gå in på fotoalbum mitten av sjuttiotalet.
sedan rasade 400 motorn rejält och man satte in en 350.
sedan försvann bilen söderut kring 1980 någon gång..