handdator

Visa fullständig version : Autocrossing/Svänga runt konor!

Doktor-T
2003-09-17, 15:07
Tjena allihopa!

Jag och en polare har kört banrace med SPORTVAGNSKLUBBEN i Göteborg under några års tid med Trans AM, Corvette och Camaro och håller fortfarande på för det är riktigt kul och liten risk att skrota sin bil när det körs en bil i taget på tid. Det är mest på lekmannanivå men vill man kan man ju gå längre.

Iaf, jag tänkte säga att det är ett race kvar i år och det går av stapeln den 28/9 kl 09:00 på Team 13 gokartbana i torslanda/Göteborg.

Alla är välkommna, i synnerhet ni som åker ponycars av någe slag som det går att svänga med 8)

Verkar det intressant så slå mig en signal!

T:0704-883449

Mvh: Tobbe 8)

baging
2003-09-18, 00:11
Det där var spännade att höra.... kanske skulle gästa med Camaron?? En 98 med V6 "mitt" i bilen och "performance package" kanske kunde prestera lite?? :)

Inga problem att köra med cabbar hoppas jag?? Får ju inte testa den på strippen utan båge :(

/Stefan

Doktor-T
2003-09-18, 10:26
Cab är inget problem men som du nämde, båge är ett krav i en cabbe... Min polare kör camarocabbe -95 å han har bygt en "halvbur" men det gick även bra när han tidigare bara krökt till en båge bakom sätena. Den bulta han bara i golvet och staga den dit bältesfästena är skruvade. lätt som en plätt å taket kunde han ju ha uppe utan probs 8)

Satsa på en båge, det är grymt kul å köra lite race!

Mvh: Tobbe, Gbg

baging
2003-09-18, 18:15
Cab är inget problem men som du nämde, båge är ett krav i en cabbe

Hmmm... då blev det ett problem iallafall... :(

Njaej, nån båge blir det nog inte i den...... synd iallafall, hade vart kul att vara med. Hade en 911 för längesen, och då var vi alltid och åkte på Porscheklubbens "bankörningar". Skitkul, men dyrt med nya däck hela tiden ;)

Doktor-T
2003-09-19, 07:14
Ja det är ju en av baksidorna med cabbar :( men men. Däck går det åt men vad gör det när man har kul, det kostar ju å festa på krogen med :lol:

Ha det bäst!