handdator

Visa fullständig version : American Carshow Uppsala 2008

HaZe
2008-08-14, 06:25
Vilka kommer?

Jonas N , har du fått ordning på bensinpumpen ?

själv kommer jag vara där tidigt tror jag då parken e rätt liten att få in bilen i ;)

Moopar
2008-08-14, 08:07
jag kommer..

Jonas_N
2008-08-14, 08:20
Haze: Va? Läser du inte min projekttråd? ;)
Jodå, bensinen flödar kan jag lova. :D

Jag kommer och det ska regna rejält om jag ska ställa in.
Försöker vara där tidigt.

HaZe
2008-08-14, 21:35
Perfekt!! ska dra med lite flera oxå tror jag :)

jag funderar på att slänga på mina 295:or trots allt , är det några fartgupp därborta vid parken?`

vilka hänger med ut till motorgården sedan efter crusingen ? det är ju typ 2 band och massor med folk/raggare där ute , skit kul och skön stämmning!!!

Jonathan
2008-08-16, 10:52
Blev inget för mig tyvärr.
Alla jävlar jobbar eller är upptagna på annat sätt, försökte till och med få med lillasyster dit som är 13, men inte ens det gick.
Och själv hade jag ingen lust med alls i morse när det dessutom såg rätt mörkt ut på himlen. Suck!

Nåväl, får hoppas på Gävle cruisingen istället.

Jonas_N
2008-08-17, 11:14
Trevlig dag det blev.
Vädret höll i sig, många bilar och mycket folk.

Lite seg cruising men det funkade.
Kul att se nya fälgarna på plats Haze. :) samt att träffa Warthog67.
Sprang på "Moopar" här på forumet också och hans klart sjysta dart.

Jonathan: Kan svära på att jag såg bilen som du har som avatar, eller så var det en exakt likadan.

...och jag blev bara stoppad av polisen en gång:
-Hm, vill föraren ha 1500:- i böter?

-....???

-Du har inte ljuset på...

- Jasså? *fippla med ljusknappen en massa som om den vore glapp*
Kolla nu då?

-...hm, ja nu lyser de...

-Tack konstapeln. :D

Jonathan
2008-08-17, 13:09
Trevlig dag det blev.

Kul att se nya fälgarna på plats Haze. :) samt att träffa UFO.

Jonathan: Kan svära på att jag såg bilen som du har som avatar, eller så var det en exakt likadan.

-....???

Kolla nu då?

Du såg inte i syne, det var jag som tuffade omkring i den gröna Dustern ;). Åkte bakom dig ett tag där vid stationen.
Det som slog mig var att se så måga Chargers i Uppsala, särskilt 69or. En var i samma färg som min, sublime green, och såg mycket fin ut!

Förutom vissa värmeproblem och hjälpstart två gånger, mycket tack till de två som hjälpte mig, så funkade den finfint att pysa omkring med.

Jonas_N
2008-08-17, 18:43
Jonathan:
Kul! :)
Syrran vill ha en Duster och vi gick och surade för att vi inte hade sett någon på hela dagen....sen gled du förbi nere vid fallet.:D

Verkligen många chargers jag aldrig sett, den gröna hade tom lackade stötfångare, samt såg jag en mattsvart 70ia med centerlines...riktigt rå.

HaZe
2008-08-17, 21:45
Dagen vart störtskön , synd att Adde (Warthog67) vart mindre nöjd med platsen bland epa raggarna bara ;) hihihihi

själv så spenderade jag kvällen innan med att skära till skärmkanterna 0.5 cm , eller det var UFO som gjorde det mesta jobbet, tack Robban ;) den ena sidan vart det dock bara för den andra sidan "såg" bra ut , även när vi satte oss på bak tailen... skumt nog så på morgonen in till uppsala så kommer vi ca 100 meter sedan måste jag stanna o se vad som lätt skumt , jahapp då tog den trots allt i endå (på den sidan vi inte hade fixat) *suck* efter lite betänketid så flyttade vi över en massa packning och extra hjul till Addes (Warthog67) Pontiac Lemans custom-s 69:a så gick det betydligt mycket bättre..

bilen gick som en klocka igår efter finjustering av tändningen igen :)

Kul att Träffa dig igen Jonas!! och jävligt kul att se din Pappas fina bilar!!!! han var väl värd priserna han fick hämta :)

som du sa där ang Chargers, ja det kryllade nästan av dem dära , jag räknande till 3 st 69:or , 3 st 70:or och 2 st 68:or eller? jag räknade även med den bronsfärgade på utställningen.

Just ja Dustern dära såg jag 2-3 gånger , men jag såg ingen som satt i dock ? vart var du Jonathan ;)

Jag såg även den metalicblå Dart GTS ;) jag hejjade till och med när jag satt och vänta att få köra ut innan parken dära :)

Vi hade ju tänk åka ut till motorgården men det vart inge med det, det vart race hemmåt istället mot en ivrig Pontiac lemans ;)

väl hemma så vinglar jag omkring och deckar direkt som om jag vore onykter , haft ont i huvvet HELA dagen idag , kan allt det bero på avgaser in i kupen på något sätt?

i vilket fall som helst hade jag skitkul!!!

Jonathan
2008-08-18, 07:07
Jonathan:
Kul! :)
Syrran vill ha en Duster och vi gick och surade för att vi inte hade sett någon på hela dagen....sen gled du förbi nere vid fallet.:D

Verkligen många chargers jag aldrig sett, den gröna hade tom lackade stötfångare, samt såg jag en mattsvart 70ia med centerlines...riktigt rå.

Jag såg faktiskt en till röd precis när vi anlände till Uppsala, med något svart lackat på sidan, också en 71:a. Men de försvann spårlöst för jag såg den inte mera efter det.

Det ska hon absolut ha! Bara hojta till så ska jag bjuda na på en rejäl åktur!

I Dustern alltså. :D

Jonathan
2008-08-18, 07:10
Just ja Dustern dära såg jag 2-3 gånger , men jag såg ingen som satt i dock ? vart var du Jonathan ;)

Du kanske såg den stå parkerad halvt uppe på en trottoar? Jag körde nåt varv direkt vid ankomst, men det märktes att inte Uppsala direkt är gjort för cruising då det gick så låångsamt, så den parkerades en stund så vi gick och kikade på alla andra bilar.

Moopar
2008-08-18, 11:35
Trevlig dag det blev.

Kul att se nya fälgarna på plats Haze. :) samt att träffa Warthog67.

-....???

Kolla nu då?

stod och kollade in din fräna charger också.. hehe fick ni vara modeller efteråt:P själv crusade man bara ett tag.. stod tvärstill. vart en liten rykare sen ruppade man hemmåt runt 12. var ju hundvakt:P

Moopar
2008-08-18, 11:37
Jag såg även den metalicblå Dart GTS ;) jag hejjade till och med när jag satt och vänta att få köra ut innan parken dära :)

är man kändis?? antar att de är mig.. såg bara en till gts där och de var mammas:P

MVH

Jonas_N
2008-08-18, 14:27
stod och kollade in din fräna charger också.. hehe fick ni vara modeller efteråt:P själv crusade man bara ett tag.. stod tvärstill. vart en liten rykare sen ruppade man hemmåt runt 12. var ju hundvakt:P

Var någon frilansfotograf som ville plåta farsans Cuda...min fick vara med på ett hörn eftersom jag var "sonen med samma intresse".

:rolleyes:

...fast min ser ju lite sliten ut och är inte direkt en show car.
Fast efter denna kommentar på dagen så blev jag glad.
-Fyfan vad kul det är att se en charger som ser lite härjad och sliten ut!

:)

HaZe
2008-08-18, 16:36
Var någon frilansfotograf som ville plåta farsans Cuda...min fick vara med på ett hörn eftersom jag var "sonen med samma intresse".

:rolleyes:

...fast min ser ju lite sliten ut och är inte direkt en show car.
Fast efter denna kommentar på dagen så blev jag glad.
-Fyfan vad kul det är att se en charger som ser lite härjad och sliten ut!

:)

Ja och min så gick ett par gubbar på 65 drygt o ojjade sig för tailen, jaja gnid in det riktigt ordentligt bara!!! ;)

Jonathan
2008-08-18, 17:07
Ja och min så gick ett par gubbar på 65 drygt o ojjade sig för tailen, jaja gnid in det riktigt ordentligt bara!!! ;)

Jag slår er allihop!
Var tvungen att fylla på kylaren med medhavd vattenflaska.
När jag står hukad i bagageutrymmet kommer nån halvslirig kille som hade en sublime green nånting-bil som var rätt skabbig (stod parkerad framför min) och börjar prata vitt och brett om hur hans Mazda 323 som minsann var snabb som satan med jätteturbo osv osv.
Sedan började han ge lektioner i överladdning med aningen lösa argument.. :D

HaZe
2008-08-18, 18:42
som vanligt när jag ska ta kort så räcker batterierna ca 5 min sedan är det torsk... jag han iaf plåta ett par kort vid macken... :(

http://charger.rebels.se/uppsala2008/

Lite bilder på senap o ketchup ;) hahaha!!

HaZe
2008-08-18, 18:45
Jag slår er allihop!
Var tvungen att fylla på kylaren med medhavd vattenflaska.
När jag står hukad i bagageutrymmet kommer nån halvslirig kille som hade en sublime green nånting-bil som var rätt skabbig (stod parkerad framför min) och börjar prata vitt och brett om hur hans Mazda 323 som minsann var snabb som satan med jätteturbo osv osv.
Sedan började han ge lektioner i överladdning med aningen lösa argument.. :D

hahahaha , ja det var någon snubbe som stod o dreglade på Jonas bil som av någonanledning började surra med mig om att han haft en charger osv osv och att han sålt sin bil o köpt en enduro hojj och han var inte alls bitter , trots detta drog han upp flera gånger att han egentligen ville ha en bil nu igen och sälja hojjen, jag trodde en stund att det regnade men han hade nog tagit en o annan bärs för mkt , Jonas jag tror din farsa fick honom på sig senare , eller om han hoppade på dej ? observera att detta var redan vid 13 tiden ;) HAHAHA!! bra många skummisar fanns det iaf :P