handdator

Visa fullständig version : Muskelbilsklubb?!

Hugger
2008-06-07, 01:03
Det kanske är dags att damma av en idé som har varit på tal tidigare om att eventuellt starta en märkesoberoende muskelbilsklubb - Swedish Muscle Car Association - som en vidareutveckling av detta forum. Om det finns tillräckligt med eldsjälar och intresse så kanske det kan bli något. För att kunna mäta intresset har vi skapat en omröstning, och det går naturligtvis bra att bolla synpunkter här i denna tråd också.

Mvh, Niclas

Feffe
2008-06-13, 22:51
Låter som en kul ide. Har väl funnits en muskel bils klubb, om jag inte missminner mig, som somnade in efter ett tag ...eller?
Vilket som, så kan det vara dags att starta en.

Laxen
2008-06-16, 23:19
Låter som en kul grej.

hugger69
2008-06-17, 08:26
De här finns ju redan...samma tanke eller..?? :rolleyes:

http://www.amsc.se/

Hugger
2008-06-17, 10:14
De här finns ju redan...samma tanke eller..?? :rolleyes:

http://www.amsc.se/
Kanske lite magstarkt att utnämna sig till "Sveriges första community för
amerikanska muskelbilar och sportbilar!"...."American Streetcars startades 2007" när det här forumet har funnits sedan 2003... ?

Redan 2005 drog vi igång diskussionerna om SMCA - Swedish Muscle Cars Assosiation, vi var då ett 10 tal personer som diskuterade klubbstart och det tog fram lite dekaler osv, men det lades senare på is av olika anledningar. Vad som händer nu beror helt på vilket intresse som finns bland forumets medlemmar.

inbjnor
2008-06-17, 10:29
Låter kul!

/BJÖRN

Chris
2008-06-17, 13:19
Absolut. Men sverige är ett stort land och folk är utspridda. Kan vara svårt att organisera träffar o dyl. Gäller verkligen att folk engagerar sig.

Hugger
2008-06-17, 13:53
Absolut. Men sverige är ett stort land och folk är utspridda. Kan vara svårt att organisera träffar o dyl. Gäller verkligen att folk engagerar sig.Instämmer med dig, allt hänger på intresse och engagemang. Det är en stor fördel med nätet där alla kan mötas oavsett vart man bor, men det kan natuligtvis inte ersätta riktiga bilträffar. Det är nog tveksamt att en skåning och en norrläning kommer träffas på en "onsdagsfika" med 100-150 mils avstånd. Det är nog mer troligt att dom träffas på en klubbparkering på t.ex. powermeet istället. Ett sätt att lösa avståndsproblemet är att har regionala avdelningar inom en klubb.

Bathory
2008-06-17, 14:48
Men glöm inte att de behöver bara åka 75 mil var för att träffas :D
Resan hem är en annan femma.

Chris
2008-06-17, 16:35
Ett sätt att lösa avståndsproblemet är att har regionala avdelningar inom en klubb.

Så är det tex inom Corvetteklubben, men de har å andra sidan över tusen medlemmar. Tveksamt om vi kan få ihop så många att vi kan ha regionala avdelningar. Vill inte vara pessimist.. ...
Jag är naturligtvis med om det bildas en klubb! :)

Hugger
2008-06-17, 18:07
Så är det tex inom Corvetteklubben, men de har å andra sidan över tusen medlemmar. Tveksamt om vi kan få ihop så många att vi kan ha regionala avdelningar. Vill inte vara pessimist.. ...Corvetteklubben startade säkert på noll dom också en gång i tiden. Självklart ska vi vara realistiska och kritiska i dessa diskussioner.

Chris
2008-06-18, 16:05
Corvetteklubben startade säkert på noll dom också en gång i tiden. Självklart ska vi vara realistiska och kritiska i dessa diskussioner.
Förvisso.

Min uppfattning är dock att det finns mer täta gubbar i Corvetteklubben som gärna betalar höga avgifter för att få vara med i en märkesklubb vilket gör att de kan hålla sig med regionala såväl som nationella träffar samt att de gamla stötarna gärna ordnar in sig i en klubb. Kan ha fel... Men som sagt, jag är absolut med på en Muskelbilsklubb.

Ragtop
2008-06-18, 17:10
Den här Amerikanaren tycker väl inte speciellt mycket om Corvettägare.

When I say I hate Corvettes, I can't stress that enough. Corvettes have become a common car. If you go to a car show and there is a total of 100 cars there, 80 will be Corvettes, 15 will be Mustangs, and 5 will be "racing" Hondas. People who drive Corvettes have no style, no imagination, and most of all, no urge or reason to use 8 cylinders. The only thing a Corvette is good for is saying, "I have a lot of money and no imagination, plus I'm getting old, so I spent way too much on a common car." Anyways, I love Pontiacs - both W- and F-bodies - and have been a supporter and follower of Pontiac for as long as I can remember. Right now, I have a 2000 Trans Am Firehawk that I actually picked up on eBay, as well as a 2007 G6 GTP that just replaced my 1994 Grand Prix SE. I am in the market for a 1989-1990 (obviously) Turbo Grand Prix. If anyone has any information, please send me an e-mail. Thanks - and sorry for ripping on Corvettes if you own one... actually, I'm not sorry. If you own a Corvette, you should be in a mental home and off of this neighborhood.

http://discussions-neighborhoods.eba...Old/1300015420

Sven

lenne
2008-06-18, 19:29
En fin tanke vore att "någon" byggde ett nät som binder ihop de andra klubbarna, låt säga att man får gensvar från "alla" andra klubbar med lämpliga bilar och agerade för samordnade aktiviteter.

Vore rätt grymt att ha ett forum med märkesklubbarna´s forum som undersidor. Dessa skulle då få ge upp delar av sina icke märkes/modellspecifika forum och lägga dem en nivå över där alla ser det direkt. Ett generellt forum kommer aldrig att komma ikapp med märkesklubbarnas kunskap och engagemang.

Säkert en omöjlig idé, men det vore riktigt nice att ha en enda sida man kunde få information om alla klubbars aktiviteter, pågående projekt och kunskapsbankar. En inloggning på alla forum osv. Detta skulle även hjälpa mindre märken / modeller att bli engagerade i träffar och dylikt.

Skulle säkert kräva en hel del forumpoliser dock då det lätt kunde bli pajkastningsfestival.

I en perfekt värld där jag alltid har rätt skulle det fungera helt underbart.

Radioman
2008-06-18, 22:54
Hej
Jag är på eftersom jag inte är med i någon klubb. Tycker inte det finns någon som passar när man har en trimad Mercury Cougar från 1970. Har haft bra gemenskap i Mustangklubbens forum men någon medlem känner jag inte att jag vill bli. Är utanför liksom.
Fordklubben då ... nja tror inte det. Sedan finns ju den här acss eller vad den heter som lobbar för motorhobbyn. Den har jag funderat på. Men är det någon som drar i detta med muskelbilsklubb så är jag troligtvis med. Tyvärr så är jag ingen "ett intresse" föreningsmänniska (för många intressen), så jag kommer inte att vara en eldsjäl i någon mening om det inte vankas aktiviteter i mitt närområde, Tjörn Orust, Stenungsund och Göteborg förståss :).

Men ekonomiskt stödjande medlemmar behövs ju också.

Slutligen har jag inga åsikter om hur mycket pengar folk har osv. Jag är heller ingen märkesfantast, har aldrig varit inom någon hobby. Jag gillar dock t.ex. Corvette och mopar skarpt men som individualist är jag allätare. Muskelbil som muskelbil alltså.... omkring -63 till -72. Är det därför denna klubb behövs?

87gt50
2008-06-19, 11:36
Den här Amerikanaren tycker väl inte speciellt mycket om Corvettägare.

When I say I hate Corvettes, I can't stress that enough. Corvettes have become a common car. If you go to a car show and there is a total of 100 cars there, 80 will be Corvettes, 15 will be Mustangs, and 5 will be "racing" Hondas. People who drive Corvettes have no style, no imagination, and most of all, no urge or reason to use 8 cylinders. The only thing a Corvette is good for is saying, "I have a lot of money and no imagination, plus I'm getting old, so I spent way too much on a common car." Anyways, I love Pontiacs - both W- and F-bodies - and have been a supporter and follower of Pontiac for as long as I can remember. Right now, I have a 2000 Trans Am Firehawk that I actually picked up on eBay, as well as a 2007 G6 GTP that just replaced my 1994 Grand Prix SE. I am in the market for a 1989-1990 (obviously) Turbo Grand Prix. If anyone has any information, please send me an e-mail. Thanks - and sorry for ripping on Corvettes if you own one... actually, I'm not sorry. If you own a Corvette, you should be in a mental home and off of this neighborhood.

http://discussions-neighborhoods.eba...Old/1300015420

Sven

Det låter som om han varit med på Svenska Corvetteklubbens träffar...precis samma sak där som det han beskriver. Har varit med på ett par träffar som samordnats med Mustangklubben, både rena "titta på varandras bilar"träffar, och dragracingträffar på MECA. Å andra sidan så har inte uppslutningen från Fordåkarna varit nåt vidare i heller, även om det nog är en större del där som faktiskt använder sina bilar...

SMCA låter som en kul idé, men som någon tidigare skrev så krävs det nog en eldsjäl. Mustangklubben t.ex har Tord Jönsson som alltid varit med överallt. Utan honom, och kanske några andra så hade det aldrig blivit vad det är idag. Tror de haft störst antal bilar på både W&W och Power meet hur många år i rad som helst...

mvh

Jocke

Nisse Hult
2008-06-19, 19:35
Tror katten att det behövs en klubb.
Märkesoberoende gör ju att min hybrid platsar också.

Fick inte vara med och dona i en annan nystartad landsomfattande klubb
pga att den var landsbunden...

Jag skulle gärna vara boss för en sådan klubb men jag har upptäckt min begränsning. :rolleyes:
Jag är inget ledarämne tyvärr så den stolen får vi leta upp någon till.

Så här ser dekalen ut iaf som vi tog fram vid det första försöket.

Carleen
2010-10-15, 07:18
Å va hände sen?

Monika Wesström
2010-10-24, 17:20
En fin tanke vore att "någon" byggde ett nät som binder ihop de andra klubbarna, låt säga att man får gensvar från "alla" andra klubbar med lämpliga bilar och agerade för samordnade aktiviteter.

Vore rätt grymt att ha ett forum med märkesklubbarna´s forum som undersidor. Dessa skulle då få ge upp delar av sina icke märkes/modellspecifika forum och lägga dem en nivå över där alla ser det direkt. Ett generellt forum kommer aldrig att komma ikapp med märkesklubbarnas kunskap och engagemang.

Säkert en omöjlig idé, men det vore riktigt nice att ha en enda sida man kunde få information om alla klubbars aktiviteter, pågående projekt och kunskapsbankar. En inloggning på alla forum osv. Detta skulle även hjälpa mindre märken / modeller att bli engagerade i träffar och dylikt.

Skulle säkert kräva en hel del forumpoliser dock då det lätt kunde bli pajkastningsfestival.

I en perfekt värld där jag alltid har rätt skulle det fungera helt underbart.

Jag gillar verkligen denna tanke och skulle lätt kunna tänka mig bidra med det jag nu eventuellt kan göra för en sådan "klubb"....
Det är verkligen läge för något sådant här, vi MÅSTE gå ihop och ta nästa steg. Det är så jäkla dyrt o hyra banor med mera, allt kostar idag....
Tror ACCS är lite för stort för att kunna gå med o påverka eller ha sådan här nytta, den klubben styrs av en kärna, inget illa menat med det, men jag har nog fått lite annan syn på ACCS mot när jag gick med där. Att stödja ACCS för deras kamp mot Transportstyrelsen var min tanke när jag gick med där, MEN jag har insett att det kan man lika gärna göra gnm att vara medlem i MHRF. Till någon lösning - Dags för nya grepp...men i vilken form ?...
Allvarligt...detta lockar 100% :)

Hugger
2010-10-24, 18:54
Jag gillar verkligen denna tanke och skulle lätt kunna tänka mig bidra med det jag nu eventuellt kan göra för en sådan "klubb"....
Allvarligt...detta lockar 100% :)
Om det finns tillräckligt många som är intresserade så kan vi ta steget och sammankalla till ett möte för att bilda en förening. Vi har varit på gång tidigare men fick vid det tillfället inte ihop tillräcklig uppslutning för att gå vidare till handling.

Gör er röst hörd i denna tråd om ni är intresserade av att starta muskelbilsklubb, så får vi se hur stort intresset är idag.

Niclas

Monika Wesström
2010-10-24, 19:16
Helt seriöst skulle vi alla ggr kunna få med oss MÅNGA indepentent riders, men absolut x antal V8 människor från både Camaro Club, TACS, Musse klubben men framförallt de Vette ägare som är trötta på att "åka runt på spa o stajla vid slott", utan som verkligen törs och vill ANVÄNDA sina bilar.. (nästan citerat helt från en viss herres läppar)

..det finns en het önskan om att samordna träffar och ha skoj, men det är som vanligt: NÅGON ELDSJÄL måste hålla i det, och på vilken nivå ska man lägga ribban?

Men ÄR VI SERIÖSA i detta med att bilda något nytt ? ja då får vi nog kliva fram o spotta i amrvecken nu och utnyttja alla tänkbara källor att sprida detta "evangelium" effektivt. Och nu kräks ju en del över Facebook, men där om någonstans skall man bilda en sluten grupp som man skall godkännas för att komma in i...bara å inse att fejjan är här för o stanna, vi får dra nytta av eländet på vårt sätt...suga russina ur kakan..

Ett annat sätt vi kan göra det på genast är ATT delta i Power Tour, Mick o Ricks hyllning till den Amerikanska bilen, allas vår hobby som det skall hackas i och bestämma över, fan fick belackarna bestämma så skulle vi åka DRABANT med gräsklipparmotor på, arghhh...man blir så förbannad...:mad:

Å nuu..kommer det:
Det fanns max två om jag minns rätt (rätta mig hasseh) rena MOPAR kärror med på årets APT, jag vill se fleeer, kom igen o utmana oss Camaro, Pontiac, Vette o gud vet allt kärror som var sist... LÅT OSS GÖRA EN SJU JÄVLA APT NÄSTA ÅR. Om ni tycker det är för långt, ja då går vi i tid in för att påverka Mick o Rick i att korta ner o göra fler stopp.
Visst vi kan attan göra en sådan tour i vår egen regi i norr åsså, klart lapparna skall dammas av, ....jajjemen, finns INGA hinder mer än vi själva...

OCH i Augusti nästa år kör ju Automobilklubben "Mälaren Runt" och vi skulle alla ggr väcka en del uppmärksamhet om vi ställer upp där med..

MUSCLE CAR'S ON VÄCKELSE TOUR !!!!! :eek::good: okey jag upplåter bakskärmarna till reklamplats :eek: **leeer**

NEJ KOM IGEN NU, VISA VAD NI GÅR FÖR GRABBAR....vill ni ha egna träffar med V8 klös i Amerikansk form utan svans eller ? ;)

Tomas
2010-10-24, 23:10
Jag har ingen muskelbil, dock en Caprice från 77 med 350 som jag köper "go-fast" prylar till titt som tätt. Jag har fastnat på detta forum då det är det verkar vara det i särklass bästa för mej som åker amerikabil. Många intressanta trådar och mycket att lära finns här hos er! Jag skulle ha svårt att motivera varför jag ska vara med i en muskelbilsklubb men jag kanske skulle kunna vara hangaround?
I mångt o mycket så har vi samma intressen, tycker jag,tyvärr klassas min bil som fullsize o inte pony eller muscle. Kanske ses det mellan fingrar även om det inte är 100% muscle?

*editerat pga felstavning

Nisse Hult
2010-10-25, 01:24
Jag är med på att bilda klubb naturligtvis.

Sådana här slutna comunitys Monika finns väl på många forum.
Man behöver inte använda Facebook som ju SÄPO älskar...

Och med den skrivarklådan och entusiasmen passar du bra till ordförande/sekreterare.

Monika Wesström
2010-10-25, 08:21
Ja det finns kanske en anledning till att Camaro grabbarna satte penna o papper i näven på mig o såg till att jag fick häcken full så truten glappade mindre..
(Mina uppdrag i CCS skulle knappast påverkas av det här, snarare förgyllas)

Monkan är inget ordförar ämne men visst fan gillar jag att skriva protokoll o syssla så sett, så japp jag ställer upp i det jag kan OM det går iland det här, självklart, för det här vore en dröm att få ihop få igång. Och alla ni här har era nät, och jag mina, tillsammans kan vi göra en hel del, så jag tror på detta, solklart.

..skrivarklåda..Nisse då...jag SA ju att jag va nyfiken å frågvis..:rolleyes:

Tomas: Jag skulle bli paff om man uteslöt en fullsize jänkare från bemärkelsen muskelbil, jag inbillar mig att det här vore menat att omfatta jänkare med V8....rätta mig allihop om jag är fel ute, man vill väl bara en sak, ha en sammanslutning/klubb som ägnar sig åt Amerikanska kärror med minst 8 cylindrar eller?.

Nisse Hult
2010-10-25, 23:16
Ja bara det inte blir som det blev med ******************.
(vad konstigt. Det går inte att skriva namnet på den där klubben i Skövde...? Det blir bara stjärnor)
Dom skulle ju samla alla i hela Sverige under ett tak med olika regioner.
Dom regionerna är fortfarande tomma.

Men om du Monika tar sekreterarens roll så kanske vi kan fråga mäster Admin
om han kan bli chairman, så har vi kommit en bra bit på väg.
Ska det bli en klubb isf? I en sådan är det väl inget krav på styrelse?

Monika Wesström
2010-10-26, 08:09
Och vad som skall falla in under detta tak...annars sitter vi snart där.
Vad krävs för att få vara med isåfall ?
Ska vi försöka bli de som knyter samman alla klubbar o rapporterar vad som sker och försöker styra ihop korsträffar mm ?? eller ?? är det en renodlad Muscle Car Club man vill ha ?

Tänker ju på att om vi bestämmer att det BARA ska vara RENA muscle cars och att en sådan V8 som jag har inte accepteras, haha ja då är ju historian kortlivad för min del plus många fler här som åker dylika varianter.
:D Frågan är om det är så skoj för de rena muskelbilsägarna att vara utan oss mindre V8:or, man får ju inget att skratta i smyg åt då..

Så jag hoppas vi accepteras så länge kärran ÄR en jänkare o inte nån Volvo man tryckt ner en V8 spis i. (Sagt med glimt i blick Nisse...fick en stänkare direkt om att DU faktiskt åker med just den kombinationen, visste jag självklart icke men nu vet jag, så du får banka på mig med brännbollsträ om du inte gillar mig efter detta, sniff. Tycker du e skitfrän "ändå"..o nu lär jag ta rätt på VAD du åker, vart nyfis)

Då finns också chansen att knyta samman fler klubbar i ett gemensamt forum etc..så man kan få lite överblick och komma närmare varandra.

Spelar ingen roll hur mkt vi funderar kring detta nu så länge inte fler kliver fram och VILL någonting...svårt att göra saker på få personer...men får man ihop en idé som vi kan gå ut med till klubbar och olika org ja då får man alla ggr med sig fler som vill bidra till detta.

Somnar om här.. ;)

Carleen
2010-10-26, 09:26
En USA bils klubb mao, eller?

En 318 Barracuda, 250 Camaro, 6 cyl Nova, osv.

Inga muskelbilar.

Vart går gränsen? Big Block?

Jag röstar att alla som vill vara med som har en Jänkare kan vara med.

Det finns väl många på det här forumet som inte har en`Muskel Bil`.

Nikke

hugger69
2010-10-26, 10:03
Äh, jag är skeptiskt! :D
Det finns ju redan en sådan klubb ni surrar om ju, http://www.americar.org/ .

Det finns en stor risk att d blir inflation i klubbar och till slut självdör d pga för få medlemmar!
Jag tror man måste rannsaka sig själv och fråga vad syftet egentligen skall vara?

Det viktigaste för en klubb skall överleva är nog hellre att det finns en bred lokal förankring i HELA Sverige!

..å du Monicken, du bet dig i svansen när du nämde det där med "Så jag hoppas vi accepteras så länge kärran ÄR en jänkare o inte nån Volvo man tryckt ner en V8 spis i. " Om du inte sett det så är det precis en sådan som vår vän Nisse har, om man tolkar signaturen rätt! ;)

Monika Wesström
2010-10-26, 10:04
...jag känner mig som en hormonstinn fjortis just nu, redo att göra en massa bara nån pekar med handen, huhm, som sagt frågan är hur man skall forma det hela, en fråga som Niklas o Co kanske kan komma fram till kanske...eller dom som tar tag i det, jag är en stackars Camaro tant o rättar mig troligen i ledet :D ..troligen..

Nisse goa du...vad känner o tycker o tror till exempel du?

KRAAAM PÅ ER ALLA GOA NISSAR !! ;)

Monika Wesström
2010-10-26, 10:10

Sverige!

..å du Monicken, du bet dig i svansen när du nämde det där med "Så jag hoppas vi accepteras så länge kärran ÄR en jänkare o inte nån Volvo man tryckt ner en V8 spis i. " Om du inte sett det så är det precis en sådan som vår vän Nisse har, om man tolkar signaturen rätt! ;)

Ja man kan inte veta allt här i livet, och jag fick vackert käka upp det direkt o jag får bara hoppas Nisse har samma tålamod som du hade när jag kallade din kärra "röd"...nu vet jag och så är det bra med det, annars får jag väl gullas med honom o se om det hjälper..för inte är han väl tjurskallig ? :D ..kan jag ta det här med att jag åker V8 men knappt accepteras för att jag har så liten maskin, vilket sägs med glimt i blick, så förstår han nog vad jag menade hoppas jag...gulp..

Kanske är det som du säger Håkan, återigen VAD vet en stackars Camaro tant? ..men tanken att knyta ihop säcken är lockande. :rolleyes: och den klubben du nämner har 13000 medlemmar...att försöka påverka där känns svårt...jag själv är inte så råimpad o jag har varit medlem där några år nu..dom har sitt eget, KP är ju inte ens intresserad av att närma sig fler medlemmar, jag bad honom förtydliga för våra medlemmar vad ACCS går ut på, hans svar vart lite fint att han behöver inga fler medlemmar, det var då började jag tänka om...
Märkesklubbarna /övriga får nog sy ihop ett eget "gemensamt täcke" om man skall ha något..

Zzzzz

Carleen
2010-10-26, 11:19

Det finns en stor risk att d blir inflation i klubbar och till slut självdör d pga för få medlemmar!
Jag tror man måste rannsaka sig själv och fråga vad syftet egentligen skall vara?

Det viktigaste för en klubb skall överleva är nog hellre att det finns en bred lokal förankring i HELA Sverige!

Ja jag vet inte men jag har inte så mycke gemensamt med Caddilack 59 ägarna :?

Det jag brinner för är bilar från Muskel bils epoken sk Dream Cars, Super Cars, oavsett märke :redface:

Och jag kan ju inte vara så aktiv inom en klubb eftersom jag ligger borta på jobb för det mesta.

Vi får väl se vad de andra tycker.

red442
2010-10-26, 12:10
Måste man starta en klubb?
Jag tycker att forumet börjar fungera bra.. har tittat in här då odå under 7år och tycker att det börjar och ta sig..
Var det inte ett försök med smcc eller vad det hette för ett par år sen.. tyckte nästan att forumet tvärdog efter det.
Ang definitionen muskelbil så är det ju egentligen en stor performance motor i en midsize bil...
men det måste man väl tänja på så att det innefattar allt performance inriktat annars blir nog forum underlaget tunnt.
Och det är väl INTRESSET för typ muskelbilar(och det som innefattas ovan), inte att man måste äga en..
Detta klipte jag på förstasidan:
Musclecars.nu är ett Svenskt forum för att främja gemenskapen för alla som gillar muskelbilar, oavsett bilmärke.

Monika Wesström
2010-10-26, 12:24
Du har ju rätt i det du säger "red"...man kan ju förgylla varandras vardag här också, om kalendern funkar och man matar in evenemang och bjussar in varandra kommer man långt bara på det, vi är ju aktiva en del av oss i olika klubbar redan idag och kan alla ggr se till å föra info fram o tebax...tom försöka ordna träffar...

Men när man läser roten till denna tråd, så tänder en sådan som jag på alla 8, känns så rätt, men det måste va rätt tajming o intresse..annars går de nog galet..

Tack "red" för dina svar...nu återgår jag till å svettas o väntar på hur mkt "stryk" vår kära Nisse skall ge mig innan dagen är över...:redface:

Carleen
2010-10-26, 12:59
Måste man starta en klubb?
Jag tycker att forumet börjar fungera bra.. har tittat in här då odå under 7år och tycker att det börjar och ta sig..
Var det inte ett försök med smcc eller vad det hette för ett par år sen.. tyckte nästan att forumet tvärdog efter det.
Ang definitionen muskelbil så är det ju egentligen en stor performance motor i en midsize bil...
men det måste man väl tänja på så att det innefattar allt performance inriktat annars blir nog forum underlaget tunnt.
Och det är väl INTRESSET för typ muskelbilar(och det som innefattas ovan), inte att man måste äga en..
Detta klipte jag på förstasidan:
Musclecars.nu är ett Svenskt forum för att främja gemenskapen för alla som gillar muskelbilar, oavsett bilmärke.

Nog vet jag vad en Muskel bil är, det var ju bara en fråga om vilka som skulle få vara med i en Muskel bils klubb, om den skulle bara vara för de som har en Hi Perf bil från fabrik.
Isåfall blir vi inte många.
Missförstå mig rätt :good:
Varför jag drog upp den här gamla tråden var bara för att jag ville veta vad som hände sen eller vad som inte hände.
Jag klarar mig lika bra utan klubb, intetutalomdet.
Jag är medlem i 9 bilklubbar i USA och 3 i Sverige så jag har fullt upp med att hänga med över allt.

Nikke

hugger69
2010-10-26, 14:53

Jag röstar att alla som vill vara med som har en Jänkare kan vara med.

Det finns väl många på det här forumet som inte har en`Muskel Bil`.

Nikke

Nu får du bestämma dig Nikke! :eek: :p

Hugger
2010-10-26, 15:30
Nja det vet man aldrig http://www.badillac.se

;)

Carleen
2010-10-26, 17:01
Nu får du bestämma dig Nikke! :eek: :p

Tror du att Caddilack ägarna vill vara med i en Muscle Car Club?

Ja de kanske finns ett par Vånna biis, vad vet jag.

Vill de vara med, okej för mig.

De finns säkert sånna som ville ha en muskel bil men som hade bara råd med en Caddilack ;)

Ragtop
2010-10-26, 18:13
Cadillacs har ett mycket bra kg pris:rolleyes:

Monika Wesström
2010-10-26, 18:28
well....då kanske jag är en sådan där "hangaround" jag då, för muskelbil kan man nog inte kalla min "Bettan" egentligen...MEN som jag sa - jag vart i alla fall inte portad från APT....men det är nog på det berömda håret..:D:D

Nisse Hult
2010-10-26, 21:48
Monika:
"vår kära Nisse"
"banka på mig med brännbollsträ"
"Nisse goa du..."
"gullas med honom"
"nu återgår jag till å svettas o väntar på hur mkt "stryk"
vår kära Nisse skall ge mig innan dagen är över"
Jag är såld! Smälter som smör... :p :p :p

"för inte är han väl tjurskallig?"
Bara mot dom företeelser i min närhet som förtjänar det.
Tjurigheten var det som hjälpte mej att sluta dricka och röka!
Med bara karaktär hade det inte gått.
Sedan kan jag bli stött på vissa personer
och då förbjuder min tjurighet mej att prata med personen i fråga på 5 år.
Min okända dotter har fått en gräns på 12 år...
Man är väl en gammal tjurig gubbe ibland... :mad:

Carleen:
"Vart går gränsen? Big Block?"
"Det finns väl många på det här forumet som inte har en`MuskelBil`."
"har inte så mycke gemensamt med Caddilack 59 ägarna"
"bilar från Muskelbilsepoken sk Dream Cars, Super Cars, oavsett märke"
"det var ju bara en fråga om vilka som skulle få vara med i en Muskel bils klubb"
Gränsen, om det nu ska finnas någon är ganska dimmig.
Man får vara medlem vad man än har tycker jag,
men när klubben ska representeras i någon form så är det just muskelbilar som gäller.
Och då platsar inte en Volvo 285 där, det accepteras fullt ut. Men jag kan juvara stödmedlem iaf. :)

Mitt skåp är ingen muskelbil, men däremot en bil med muskler.
Jag har aldrig förlorat ett race (har inte kört så många heller)
men jag brukar visa "Bärplockarna" var skåpet ska stå.
Den senaste hade väl 700 hästar och dubbla fläktar, vad han nu hade för nytta av det. 8)

Red 442:
"Var det inte ett försök med SMCA eller vad det hette för ett par år sen?"
Det var en liten intressekoll.
Vi killar är ju lite fega ibland och vill ha allt serverat på fat
så det var ingen som tog tag i det.
Så det lades i malpåse tills Monika skulle göra sin entré på forumet. :good: ;)

Monika Wesström
2010-10-26, 21:52
jag blir allmänt nödig...:p

Tack Nisse...du är en sann humorist o du vann nu en plats i mitt Camaro hjärta !! :D

Kent
2010-10-30, 21:19
http://en.wikipedia.org/wiki/Muscle_car

Monika Wesström
2010-10-30, 22:25
Du det var ingen dålig länk jag fick o svar på många frågor vart det.

Skoj att se att Camaro åtminstone en period ansågs ha "Muscel's"
Gött sällskap har den åsså, muuums...
Pony car muscle models
* 1968–1970 AMC AMX
* 1968-1974 AMC Javelin and AMX
* 1967-1974 Chevrolet Camaro Z/28 & SS
* 1970–1974 Dodge Challenger
* 1965-1970 Shelby Mustang GT350 & GT500
* 1967-1971 Mustang Cobra Jet
* 1969-1973 Mustang Mach 1
* 1969-1970 Boss 302 Mustang
* 1969-1970 Mustang Boss 429
* 1971 Mustang Boss 351
* 1969-1970 Mercury Cougar Eliminator
* 1964–1974 Plymouth Barracuda
* 1967-1979 Pontiac Firebird & Trans Am

Själv får jag glida vidare i min Pony Car.. :D

vigg
2010-11-24, 17:59
Intressant lista. En -77 Firebird med 155hp är mer muskelbil än en 375hp BB Chevy II ..:rolleyes:

För övrigt är det alldeles för många som är positiva i denna tråd så jag är emot.

Gunnar
2010-11-26, 00:47
Hehe, Barracuda 64-66 musclecar... Nåja...

Monika Wesström
2010-11-26, 12:14
Ja det är ju som så att allt som står på Wikipedia behöver inte va korrekt...det är inget uppslagsverk så sett, som sagt helt vanliga personer som bygger på registren där...

Och sedan kan vi nog anta att det bara är att glömma muskelbils klubb, för det verkar inte finnas underlag, det är nog som så att folk är nöjda med det som finns, annars skulle det vara mer skjutsa i ämnet ;) man kanske får brygga mellan klubbarna/forumen istället.

Men tanken är förbannat lockande , dock finns det mer som lockar och det som nu planeras i Camaro Club kommer åtmionstone "muskel-Camaro- nissarna" att älska, och det kommer knappast bli färre av dom, troligen fler, man kan ju matcha in som muskelbil även om man inte finns med i Wikipedias lilla lista..:D allt går att "få till" bara viljan o stålarna finns.

År 2011 kommer bli fräckt o fartfyllt för Chevy Camaro boys & girls...jajjemen.

Nu somnar vi om...

Nisse Hult
2010-11-26, 16:12
man kanske får brygga mellan klubbarna/forumen istället.
Det kan kanske vara nå´t.

Nu somnar vi om...
Amen.. :(
......

Monika Wesström
2010-11-26, 16:56
Mja du Nisse, AMEN är nog rätt ord, men det betyder ju inte att man slår igen "körka" för den skull, man får ha lite tålamod här och söka vägar, jag hör ju snack överallt och folk VILL saker, man vet bara inte hur man ska knyta ihop säcken...vi får åka lite fågelbad och V8 Volvo i sommar som kommer o fundera på detta...tror du inte en back bärs o en hästkorv o lite snicksnack skulle ge skjuts i rätt riktning?

Fridens liljor du goa kis, trevlig helg o hälsa din kvinna!

Fast Freddy
2010-12-19, 20:20
Klubb vore shysst, är ju muskelbils fanatiker, Om man är välkommen med Oldsen dvs? :rolleyes:

Monika Wesström
2010-12-19, 20:48
:D:D:D you got great taste dear :-))

Nisse Hult
2010-12-19, 23:58
...är ju muskelbils fanatiker...
Där har vi nog ett ordförande-ämne... :D:good: