Visa fullständig version : Ekonomin i bilen
Lite allmänt bara...
Hur "finansierar" man ett bilköp om man nu tänker köpa en "riktig" :D bil (jänk)?
Antar att bästa läget är om man kan ta allt kontant, för bankerna är väl inte så förtjusta i 30 år gamla monster som säkerhet för ett lån?
Vad betalar folk i försäkring för en amerikansk bil från 71?
/m
När jag tog billån så var det inga problem...?
Försäkring har jag Bilsports försäkring, kostar 1400kr helår, helförsäkring...
Formula
Helårsförsäkring på min 71'a hos trygghansa för 2800.
Ska ta o fixa försäkring genom klubben (TACS) då jag varit medlem där ett år.
BjarneBärsärk
2003-08-28, 13:10
Vad gäller lån så är det nog som du säger bäst att ta ett sk. "blamco lån" dvs. utan säkerhetsobjekt.
Jag tror inte att banker är kapablöa till att förstå att en bil kan ha samlarstatus och faktiskt öka i värde.
Ang. försäkring så kostade min Formula 400 -70:a med Chevy BB i 3300kr/år i helförsäkring med drulle/vandal tillägg vilket innebar att om någon nycklade bilen eller slog ett par rutor så kostade det ingen självrisk att byta utorna/lacka om bilen.
Detta var på TryggHansa och som sagt för helår, det kostade bara typ 500kr mer med hel istället för halv, och jag tyckte att det kunde vara värt en 500ing att ha bilen i vinterdvalan med helförsäkring!
Vad gäller priser på bilar så sålde jag mitt dumma as min Firebird 70:a för 36papp utan motor men med en fruktansvärd drös nytt i.
Tex. helt nybyggd Th400a av Gante....köpa tillbaka blir svårt för den finns i Halden/Norge. Nog har man försökt ialla fall....
Hittar du en sådan bil i riktigt bra bruksskick utan rost och gegga under för det priset så är det bara att handla!
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.