Visa fullständig version : en mycket bra butik!
El Camino
2008-03-23, 22:57
Har letat länge efter en butik och hittade en nån kommun bort. Arvika el och motor! köpte Flowtech headers för 1695:-, Grant-ratt 395:- m.m. dom plockar mycket från usa bla summitracing. bra affär och bra och kunnig peronal. gå in på arvikael-motor.com och kolla! // Tony
helldorado
2008-04-16, 11:09
Någon som vet passformen på flowtech headers ?
måste jag kapa bort innerskärmarna och sånt för att få dit dom på en satellite -70 med 318 ?
;)
Vet inte hur det är med en Satellite men jag hade en del problem på min Camaro och fick göra lite ändringar på headerserna för att det skulle funka.
El Camino
2008-04-21, 14:15
Min passade utam modifiering, men det var inte så kul att få dit på ena sidan med rattstång, och växel-länkage, :mad: fick ta underifrån, på andra sidan trilla dom nästan på plats! :D
Fick ta mina underfrån också. Var lika med monteringen. Förarsidan tog 5 minuter men andra sidan fick jag ändra vinkel på collectorn annars tog den i golvet och gick inte att dra fast ordentligt. Med dom på plats är det OK så när som på åtkomsten av tändstiften. Nåra kommer inte att gå att byta med mindre än att jag lossar headerserna tyvärr.
El Camino
2008-04-23, 10:04
:? tänker dom inte ibland om när dom tillverkar grejer! med mina på var det inga problem att komma åt stiften iallafall. och tur va det för jag satte i stiften efter headersarna för att inte riskera att bryta sönder nått! hade jag inte kommit åt stiften efter allt jobb på förarsidan, hade jag fått dampryck modell hulken och knycklat ihop bilen och gått in och tagit en öl! :D
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.