Visa fullständig version : Fuel Injection!
Tjena!
Nån som har erfarenhet av insprutningssystem typ Holley,Accell osv.??
Funkar dom bra?
Är allmänt nyfiken så har ni några erfarenheter så låt höra! :D
//B-O
GS455-71
BjarneBärsärk
2003-08-23, 18:02
Holley Pro Jection TBI sprutet jag hde i min Van tyckte jag fungerade smidigt till trots att jag inte orkade bry mig om att jag behövde ändra sensorvärdena så den slutade att gå fett.
Himla enkelt och fungerade bra, och i dag finns ju enheter upp till 950cfm.
Som en fin förgasare fast utan meka-biten för att få det att funka - billiga är dem också...relativt.
Visst kan man bygga ett eget Haltec system el. liknande för ungefär samma pengar, men det är ju en jämrans massa jobb om man gämför!
Tjena Bjarne! :D
Monterade du det systemet eller "satt det redan i" ?
Passar orginal luftrenare eller måste man byta till ett typ kromat?
Har ju orginal "Ram Air" lufrenaren på min bil och det kommr ju
knappt att synas under om man skulle montera ett sådant sprut! 8)
Har bestyckat om min Q-jet idag så nu verkar det funka bra, ska prova på
strippen på lördag i Sundsvalls snabbaste och se vad 1920 kg GS får för tid! :D :D
Ha de!!
//B-O
GS455-71
BjarneBärsärk
2003-08-28, 13:18
Tyvärr satt det redan, men jag fick göra om hela elinstallationen för att det inte skulle se för "PIP" ut.
Himla enkelt och smidigt system faktiskt! Visst, inte lika effektivt och justerbart som multipoint system, men jag ser det mer som en bra förgasare som man sldrig behöver peta på!
Angående luftburk så passar dem rakt på QuadraJet. Både 2ports och 4ports varianterna har samma flänsdiameter.
Det finns system mellan 600-950cfm eller om man så vill mellan 200-över 500Hp.
Mitt var en äldre variant med analog srtyrbox där man justerade med potar och ändrade sensorvärden via jystering på trottelhuset, men dagens system har en riktig databox man knappar på, så det lär ju vara ännu smidigare och ha fler jysteringsmöjligheter.
Dem har till och med MAP mätare och uttag för lambda nu, så man borde kunna köra överladdat med dem!
Jag funderar på att köpa ett till min 350 då dem kostar ungefär som ett par alutoppar på Summit. dryga 1300Dollar har jag för mig.
Kan meddela att dem drar mindre soppa än med förgasare ialla fall.
Min Van med småtrimmad 350 och Th700:a gick på 1,6L/Mil vid snabbare körning på motorväg. (110-130 Jaja, det var ju en van och då är 130FORT)
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.