handdator

Visa fullständig version : Charger premiär

Gurra440
2008-03-13, 22:55
Charger har äntligen fått komma ut ur garaget efter mycket blod svett och tårar.

lite fakta..

Ny importerad från Michigan
Hittada fyra buldsheets i bilen och allt verkar stämma inklusive pakethållaren bak.
Lagat upp golvet samt innerskärmar och vänster fram ram.
Bytt klädsel fram fick tag på beg i Ohio och att den kom fram till mig i sverige är en lång historia.
Fixat diverse El fel ett som var lite knepigt men kollade en tråd på Dodgecharger.com med en kille som hade samma fel, och det visade sig vara troll i varningsblinkers knappen.
Bytt bussningar i bär armarna samt blästrat och lakererat diverse delar så som trummorna och lite bakaxel detaljer.
Fixat läckande växellåda.

Införskaffat nya fälgar och sänkt bilen, sitter fattigmans air ride bak på bilen
(highjackers)

Saker som inte fungerar än.
Motorn till luckorna är isärtagen och felet lokaliserat frågan är om den någonsin kommer att bli hel igen.

Ingen fungerande tankmätare felet ligger hos givaren i tanken.
Ingen klocka.
Ingen varvräknare eller hastighetsmätar (upptäckte jag först idag) Tänkte pröva besiktiga med en GPS i framrutan den visar ju perfekt hastighet tom varnar när man kör för fort...... och i km/h
Ingen handbroms men fick lite prylar från Baronen idag

Saker som är på gång.

Har beställt dom breda tröskellisterna, dom kostade jättemycket.
samt en smallblock 408 cui borde vara på sin plats.

Jag vill tacka alla som hjälp mig under vintern

Ögonbrynolf (Robin L)
Mopar 67 (Tommy T)
BAUA (har inte klurat ut vad han heter igentligen)

Och Rapid Transit System

(((("Holley och headers, tactionbars och slotmags"
Fälgar finns bara i en höjd, 15". Allt under är för vinterbilar och allt över är för wannabes.... ))))

Det är 2008 nu...

Gurra440
2008-03-13, 23:06
Chevan blev så ledsen att den tappa hakan.....

SSRS
2008-03-14, 01:42
jösses va fräck :eek:!! helt klart en bil i min smak.. ser ut att va ett riktigt kanon jobb du har lagt ner.. såg tillochmed biffigt ut med ljuddämparna där bak :good: (kan bli lite raggarstuk över det hela om man gör det fel :p )

Mopar67
2008-03-14, 05:47
Ser kanon ut! :good:
Vad Baua heter kanske han vill hålla hemligt men jag kan ge en ledtråd: Det börjar på M och slutar på agnus.

haflinger
2008-03-14, 06:35
Kul med en blandning av orginal och modernt!:D

Ögonbrynolf
2008-03-14, 07:50
Tjusigt! :)

Vad Baua heter kanske han vill hålla hemligt men jag kan ge en ledtråd: Det börjar på M och slutar på agnus.

Åh! En gissningstävling med ledtrådar! Jag gissar på att han heter Kamel Mnad. :D

Jonas_N
2008-03-14, 07:51
Inte så mycket för så stora fälgar på en mopar, men de passar klart in på din stil.
Sänkt, vit vinyl, vit stripe, lacken och de fälgarna är klart stiligt. :good:

Gurra440
2008-03-14, 10:05
Jag saknar tre av dom små plast plopparna i änden av rören på pakethållaren är det nån som har sådana efter att dom kaserat sina fruktansvärt fina "luggage rack" även en ribba är dålig. Jag vet att ögonbrynolf har rationaliserat bort sitt med extra spackling av bakluckan som straff :)

måste ju va perfekt att ha en amerika koffert full med öl fastspänd där när man ska på mopar träff i orsa.

Mopar67
2008-03-14, 11:29
Jag saknar tre av dom små plast plopparna i änden av rören på pakethållaren är det nån som har sådana ...

Kanske kan vara något? http://www.kuntze.se/index.asp?sidid=25&oldSidid=27&ArtGruppnr=725&UnderArtGrupp=A&ProduktOmrade=Formdetaljer+i+gummi+%26+plast&SokOrd=undefined

Gurra440
2008-03-14, 13:14
Kanske kan vara något? http://www.kuntze.se/index.asp?sidid=25&oldSidid=27&ArtGruppnr=725&UnderArtGrupp=A&ProduktOmrade=Formdetaljer+i+gummi+%26+plast&SokOrd=undefined

Nja... dom ser ut som "bullets"

T16
2008-03-14, 20:33
Blev ju bra det där ju =)

Anderssonsgalaxie
2008-03-14, 22:16
Läcker charger, Negerfälgarna till trots.... ;)

haflinger
2008-03-15, 08:23
Läcker charger, Negerfälgarna till trots.... ;)

Blev kallad "pimp" efter inköpet av den lila chargern sâ de fälgarna är ett
minne blott. :D

racecharger
2008-03-15, 14:20
Pimp eller neger.. Tycker iaf den är skitsnygg :good:

baua
2008-03-16, 19:09
Kul att hora (visst ja amerikanskt tangentbord). Bilen ser fin ut. Befinner mig sjalv nu i Florida, varmt som fn, men skont. Som Tommy tidigare sagt heter jag Magnus. Tycker vi borde dra ihop Charger eller Moparligan till i sommar, och cruisa runt lite. Har du bestamt bes tid annu?:D:D

baua
2008-03-16, 19:11
Vad Baua heter kanske han vill hålla hemligt men jag kan ge en ledtråd: Det börjar på M och slutar på agnus.Borjar fa riktig Agren, vill inte akahem annu..............:mad:

Gurra440
2008-03-16, 20:51
Kul att hora (visst ja amerikanskt tangentbord). Bilen ser fin ut. Befinner mig sjalv nu i Florida, varmt som fn, men skont. Som Tommy tidigare sagt heter jag Magnus. Tycker vi borde dra ihop Charger eller Moparligan till i sommar, och cruisa runt lite. Har du bestamt bes tid annu?:D:D

Den nionde april ska jag reg bes.

I dag har jag bytt ut den gamla handbromsvajern samt sätt dit "gafflarna som trycker ut backarna. Men såg att själv-sträckar-vajern fattades på ena sidan, jag får ringa baronen och höra om han har en sådan.

Nu var det det här med gula positions ljus fram hur har ni löst detta?

På challengern jag hade förut var det aldrig några problem med detta inte heller att det satt ett stort pro-stock scoop på huven så man inte såg ett dugg till höger... bra besiktnings män i ARVIKA 80% raggare..

Duster70
2008-03-17, 01:31
Är inte jätteförtjust i mega scoop på bilarna men =) fin bil ialla fall! kul med massa mopars!

Mopar67
2008-03-17, 11:36
Borjar fa riktig Agren, vill inte akahem annu..............:mad:

Jo åk hem nu och sätt dig i din traktorgrävare och kom och gräv!
(ursäkta tråd intrånget.)

racecharger
2008-03-20, 19:41
Har en beg sådan där liten vajer ifall du behöver!
Så slipper du köpa en hel monteringssats!

Yoshimura
2008-03-20, 21:37
Nu var det det här med gula positions ljus fram hur har ni löst detta?

Har de gula poss ljusen sitter kvar på min bil, han jag köpte den av plockade bara bort de gula glasen om jag förstod honnom rätt då han reggade in den? Vet inte om det blir gnäll på E-märkning osv, men dom är väl inte E-märkta iaf så? ;-)
(Han hade tydligen däremot fått en bot av länsman då han ertappats köra runt med gula possljus framtill, glasen låg sedemera i handskfacket då jag hämtade bilen)

Ett annat alternativ, som dock kräver lite ombyggnad är ju att bevara blinkers i de gula possljusen, och bygga in possljus i ex halvljus reflektorn! För det ser ju trevligare ut med gula glas framtill, iaf mer originallikt:D
Krävs ju att man då borrar ett hål för possljuset i reflektorn till huvudljuset men... Så kommer troligen jag lösa det i framtiden iaf, vill inte ha vita blinkers fram :p

3e alternativet är väl att byta till vitt glas på possljusen! Borde finnas till en charger? Finns iaf till coronet. Vit blinkers går tydligen bra :?

Lycka å välgång hos svensk bilprovning då! :good:

Gurra440
2008-04-03, 23:53
Har precis avslutat mitt sido projektet från Chargern, min ungdomsbil som stått undanställd i ett kall garage i många år. Har fått en omfattande rostlagning samt ny lack och lite tradera inköpta små grejjer som min morfar (ägare nr ett) och jag (ägare nr 2) slarvat bort sedan den va ny. Eftersom det finns många här på forumet som håller gamla cragar och slåtmags fälgar väldigt högt så gick jag ut i vedskulet och leta reda på lite junk och efter lite omfatattande polerande med autosolen på magsen så blev dom riktigt bra.

Det är en Volvo 144 delux 1972 4 door n*g*r ,tripple green, matching numbers, four on the floor med orginal radio monterad, slant four stötstångs motor all dokumentation, pb no pw or ps. just real swedish muscle......

Gurra440
2008-04-09, 22:32
I dag var jag och reg besiktigade Chargern och det gick ju sådär men jag hade väntat mig en arbetsorder frågan var ju hur lång....

Men det var det vanliga fel färg positions ljus fram (att inte besiktningsmännen ger sig snart det måste finnas viktigare saker på en bil)

Jag trodde jag lurat systemet med en GPS i framrutan i stället för att klistra km lappar på miles mätaren men icke, men då talade besiktnings mannen om för mig att i tunnlar finns ingen gps täckning så de så.....(tänkte inte på det)

Sen får man inte sänka bilar med säknings block som höjjer upp bak axeln. (konstigt för på challengern hade jag samma koncept och det gick bra)

Och sedan ville gubben att jag skullle stansa in ett ram nummer på bilen för han fann inget.

och slutligen besiktnings gubben visade inget intresse för amerikanska muskelbilar men "bilen" som skulle reggas efter min var en sån där messerscmitt två sitsig moped bil som man öppnar taket åt sidan och kliver in.Och då blev besiktnings gubben så uppspelt så han höll på att kissa i brallan. Så den fick blankt papper.

måste även berätta att jag är numera expert på tic toc tach klockor som inte fungerar, skruvade nämligen i sär min och fann att en fjäder hade lossnat och dom fjädrarna som sitter i ett urverk är inte stora så jag lyckades perka dit den igen med en pytte liten pytte mejsel. Problemet som senare uppstod var att när jag sätte ström på klockan så gick den runt som i nån gammal skräck film fort som faan.

Gurra440
2008-04-09, 22:39
Jag har ju två separata stolar med arm stöd eller extra plats i mitten även den extra platsen i mitten är försedd med bälte men besiktnigsfarbrorn ville inte regga bilen för fem passagerare plus förare trots att det fanns bälten åt alla. Det måste väl vara samma sak som att ha soffa?:mad:

Mopar67
2008-04-10, 05:52
Du får se det positivt, att du fick åka därifrån i allafall :D
Jobbigt med en besserwisser som hellre vill besiktiga Messerschmitt

hugger69
2008-04-10, 07:51
Det är 2008 nu... :D

Men det var det vanliga fel färg positions ljus fram (att inte besiktningsmännen ger sig snart det måste finnas viktigare saker på en bil)

Sen får man inte sänka bilar med säknings block som höjjer upp bak axeln. (konstigt för på challengern hade jag samma koncept och det gick bra)

Otroligt läcker Charger....f-n i mig en av de snyggaste jag sett, f´låt Brunöga-din e ju i en egen division!! :eek:

När det gäller pos.ljusen så kanske du inte kan byta till vita glas mao..? Koppla ur dem då, finns väl ingen lag som säger att du måste ha pos.ljus fram eller....?? Sa de inget om sidoljusen??
D där med sänkblocken har jag aldrig hört någon nämna förut...jag bytte ju bort mina förra veckan mot sänkfjädrar från Hotchkis..kanske var tur d då?! :rolleyes:

racecharger
2008-04-10, 21:36
Har hört att chassinumret ska stå på kylarramen på en charger.
Men kylarramen är borta sen länge på min bil.
Så jag var på bilprovningen å fråga och då sa dom att numret bara står på plåtbiten på brädan på dom här bilarna!!!!
Väldigt lätt å byta identitet isf 2 popnitar :D

hugger69
2008-04-11, 08:39
Har hört att chassinumret ska stå på kylarramen på en charger.
Men kylarramen är borta sen länge på min bil.
Så jag var på bilprovningen å fråga och då sa dom att numret bara står på plåtbiten på brädan på dom här bilarna!!!!
Väldigt lätt å byta identitet isf 2 popnitar :D

...okunniga bilprovare...som vanligt!! Finns d ingen heder i denna yrkeskår.?.....:(

Chris
2008-04-11, 09:44
Besiktade min bil med 3" sänkblock i bak utan att de sa något på SBP. Du måste ha stött på en sur-gubbe som hatar bilar...

baua
2008-04-11, 18:56
Man blir så jävla trött på besgubbarna. Dom verkar ta me fan ha sina egna regler. Finns inte 2st som svarar samma sak på en och samma fråga. Jag är väl nästa man som ska åka dit på besiktningen. Har dock inte beställt tid ännu. Vad kostade kalaset, och var besiktade du. Ska nämligen försöka undvika den stationen. Är din bil regbesad nu, fast med körförbud, eller får du åka med bilen en månad? :mad:

Anders_88
2008-04-11, 22:10
Man blir så jävla trött på besgubbarna. Dom verkar ta me fan ha sina egna regler. Finns inte 2st som svarar samma sak på en och samma fråga. Jag är väl nästa man som ska åka dit på besiktningen. Har dock inte beställt tid ännu. Vad kostade kalaset, och var besiktade du. Ska nämligen försöka undvika den stationen. Är din bil regbesad nu, fast med körförbud, eller får du åka med bilen en månad? :mad:

Jag lär väl åka dit jag också på sista april. Jag har dock åtgärda felen som kom upp i fjol men dom lär väl hitta nya :?:bad:

Gurra440
2008-04-11, 23:09

Vägningen av bilen kostade 180kr och det gjorde jag på lastbilscentralen, sen kostade regbesiktningen ca800kr

Bilprovningsstationen jag var vid finns i Arvika men dom har ingen autoriserad reg besiktnings snubbe där, så dom får importera en från Säffle varje onsdag, så åk inte till Säffle för där har dom inte växt i från moped åldern än "se tidigare inlägg"

Men se till att ni har alla dom där klassika sakerna i ordning som km lappar och rätt färg på parkljus reflexer bak osv för då kan ni kanske slippa om registreringsbesiktning och köra en månad med andra fel som inte har med regbes att göra. Man ska ha rätt sorts fel som bes gubben sa. Nu torskade jag på alla klassiker och fick jag omregistreringsbesiktning samt fick inte köra bilen -körförbud-, men jag ska dit igen till onsdagen med nytt glatt humör

Och mycket riktigt står ram nummret på kylarbalken som en tidigare talare "skrivare" nämnde "skrev". Men nu har jag varit och lånat hela alfabetet samt alla nuffror så jag ska minsann banka in ram nummret på fram ramen ändå, så kanske det blir tyst på besikningsgubbgnällspiken.

baua
2008-04-12, 21:37
Vägningen av bilen kostade 180kr och det gjorde jag på lastbilscentralen, sen kostade regbesiktningen ca800kr

Bilprovningsstationen jag var vid finns i Arvika men dom har ingen autoriserad reg besiktnings snubbe där, så dom får importera en från Säffle varje onsdag, så åk inte till Säffle för där har dom inte växt i från moped åldern än "se tidigare inlägg"

Men se till att ni har alla dom där klassika sakerna i ordning som km lappar och rätt färg på parkljus reflexer bak osv för då kan ni kanske slippa om registreringsbesiktning och köra en månad med andra fel som inte har med regbes att göra. Man ska ha rätt sorts fel som bes gubben sa. Nu torskade jag på alla klassiker och fick jag omregistreringsbesiktning samt fick inte köra bilen -körförbud-, men jag ska dit igen till onsdagen med nytt glatt humör

Och mycket riktigt står ram nummret på kylarbalken som en tidigare talare "skrivare" nämnde "skrev". Men nu har jag varit och lånat hela alfabetet samt alla nuffror så jag ska minsann banka in ram nummret på fram ramen ändå, så kanske det blir tyst på besikningsgubbgnällspiken.Jag har förmodligen en ny ram till min kylare, och har inte hittat något nummer där. Är det vin koden, som skall stansas in?:?

haflinger
2008-04-13, 08:22
Det som var stansat in kylarramen var de 8 sista siffrorna (en bokstav) i VIN-numret,
ârtal, productionplant och chassienumret. Samma som stansades pâ motor
och växellâda. Det var enbart pâ fendertagen och instrumentbrädan hela VIN koden var med.
Men börja förklara varför det var sâ inför en besiktningsgubbe.:D:D

baua
2008-04-13, 19:46
Har nu lusläst servicemanualen till Charger 70-an. Dom enda ställen där man hittar bilens identitet, är på fendertagen och på plåten vid vindrutan. Står inget om att man hittar den på kylarbalken. Vore tacksam om någon kunde ta en bild på kylar ramen med numret. Kan det skilja mellan årsmodellerna? :?

haflinger
2008-04-14, 17:10
Servicemanualerna beskriver bara platse där hela VIN-numret finns pâ
plâtarna. De riktigt bra restaureringsböckerna beskriver de olika platserna
där nummer stansades in. Skickar med bilder frân laddaren och GTX:en.:D

baua
2008-04-14, 18:26
Mycket tacksam. Skall gå ner till garaget, och leta runt:good:Servicemanualerna beskriver bara platse där hela VIN-numret finns pâ
plâtarna. De riktigt bra restaureringsböckerna beskriver de olika platserna
där nummer stansades in. Skickar med bilder frân laddaren och GTX:en.:D

baua
2008-04-14, 18:34
Hittade numret på kylarbalken, och det passade in med numret på fendertagen och vin numret på plåten i framrutan. Som sagt mycket tacksam för hjälpen. GO21750 over and out.:D:D:D:D

haflinger
2008-04-14, 20:36
Hittade numret på kylarbalken, och det passade in med numret på fendertagen och vin numret på plåten i framrutan. Som sagt mycket tacksam för hjälpen. GO21750 over and out.:D:D:D:D

Din gröna fara byggdes i St Louise fabriken.:good:

Gurra440
2008-04-16, 20:52
Idag va jag inne med chargern för reg-om-bes samt kontroll bes, samma gubbe från säffle som förra gången. till att börja med tyckte han att mitt halvljus var för lågt, ja det är ju ditt fel eftersom jag fick ta bort sänkningen bak men om du väntar en timme efter besiktningen så lyser det högre sa jag.:D Sen tyckte han inte om dom stora fälgarna för dom va för breda fram:( men om jag hade några orginal fälgar som jag kunde sätta på och komma och visa upp bilen lite senare så skulle det gå bra:eek: Hur som helst så gjorde jag som han sagt till mig åkte till garaget pilla dit 14 tums plåtisarna med dodge division kapslar "fiiiint" och nu är bilen godkänd. tyvärr kunde jag inte ta någon bild på bilen, jätte låg fram hög bak med maxpumpade high jackers samt plåtfälgar pga av att jag la kameran på bagage lucka och åkte iväg :idea: inte så smart men den kostade ju bara 4000kr.

Fick i alla fall igenom att den skulle bli reggad för fem passagerare till slut. :good:

Ögonbrynolf
2008-04-16, 21:15
Då får man grattulera! :) Hur breda däck hade du fram?! Du skulle även ha knytt fast kameran i bagageräcket. Då hade den hängt med hela vägen... :D

Gurra440
2008-04-16, 21:52
Då får man grattulera! :) Hur breda däck hade du fram?! Du skulle även ha knytt fast kameran i bagageräcket. Då hade den hängt med hela vägen... :D

8,5 tum. Problemet var väl att vid fullt ratt utslag så skavde det lite på färgen på ramen. Nästa kamera ska ha magnet fot...

Ögonbrynolf
2008-04-16, 22:13
Mina originaldäck & fälgar tog också i ramen då man svängde. Så du skulle ha hävdat att syndromet var original från fabrik... :D

Yoshimura
2008-04-17, 00:06
Jag saknar tre av dom små plast plopparna i änden av rören på pakethållaren är det nån som har sådana efter att dom kaserat sina fruktansvärt fina "luggage rack" även en ribba är dålig. Jag vet att ögonbrynolf har rationaliserat bort sitt med extra spackling av bakluckan som straff :)

måste ju va perfekt att ha en amerika koffert full med öl fastspänd där när man ska på mopar träff i orsa.

Hittade "pluppar" här... http://www.mopar9999.com/fcstore2008/shop/item.aspx?itemid=396

Funderar ev på att beställa lite grejer därifrån! (om ekonomin tillåter snart:redface:) Hojta till i så fall så kan jag ta ett paket bullet pluppar till dig med...

Mopar67
2008-04-17, 06:47
Även från mig kommer grattulationer då :good:
Och det där med kameran var ju lite trist men det finns dom som lever på att göra nya kameror :D

Gurra440
2008-04-17, 13:35
Hittade "pluppar" här... http://www.mopar9999.com/fcstore2008/shop/item.aspx?itemid=396

Funderar ev på att beställa lite grejer därifrån! (om ekonomin tillåter snart:redface:) Hojta till i så fall så kan jag ta ett paket bullet pluppar till dig med...

Jag va på hot rod träff och köpte långa blanka bullets och mockla dit. så det blev lite cusomiserat i stället8)

"ska fixa kort när jag köpt ny kamera"

tack ändå:good:

Gurra440
2008-04-17, 18:39
Jaha nu börjas det... var ute och gasade i vårsolen men chargern och så sprack värme paketet i bilen. jag har inte börjat riva i grejjerna bara kopplat ihop slangarna i motor rummet. Min fråga är det några problem man ska tänka på när man pillar ur värmepaketet för att sedan se om det går att löda ihop. är det lättvindigt eller riktigt trångt måste jag ur med hela fläkt historien:?

baua
2008-04-17, 19:23
Vill börja med att gratulera. Skall i morgon ringa och beställa tid för besiktning i Södertälje. Tänkte ta med kameran, och föreviga tillställningen. Fan nu kommer jag inte kunna sova på en vecka.;)

Feffe
2008-04-17, 20:06
Lämnade in mitt värmepaket på rep. för ett par år sedan.
Gick på 1500 bagare, vart som nytt.

Yoshimura
2008-04-17, 20:19
Vill börja med att gratulera. Skall i morgon ringa och beställa tid för besiktning i Södertälje. Tänkte ta med kameran, och föreviga tillställningen. Fan nu kommer jag inte kunna sova på en vecka.;)

Meddela tiden så jag kan ta med en solstol, en kall och en ostfralla, och sätta mig utanför deras anläggning och njuta av utsikten åtminstonde! :D
Vore bra om du tog en tid den 12maj runt 9 bläcket, för då ska jag ändå dit å besikta jappsen :p

Citat:
Ursprungligen postat av Yoshimura
Hittade "pluppar" här... http://www.mopar9999.com/fcstore2008...spx?itemid=396

Funderar ev på att beställa lite grejer därifrån! (om ekonomin tillåter snart) Hojta till i så fall så kan jag ta ett paket bullet pluppar till dig med...

Jag va på hot rod träff och köpte långa blanka bullets och mockla dit. så det blev lite cusomiserat i stället

"ska fixa kort när jag köpt ny kamera"

tack ändå

Det är dom små detaljerna som gör en custom :D

baua
2008-04-17, 20:22
Vad är en kamera mot fem fripassagerare:D:D

Gurra440
2008-05-08, 13:32
I dag har jag varit ute och använt mig av min fotografiska konstnärsform och utforskat den "NYA" digital kamerans många funktioner så som zoom och svart-vit egenskaper. Lägg märke till tjuvfiskaren i bakgrunden som jag fångade precis mellan bilen och trädet i ett klimax av fotografisk konstnärs kreativitet....

baua
2008-05-08, 14:24
Snygga bilder.

Gurra440
2008-05-10, 00:05
Lägger in några fler bilder på den gångna kvällens bravader med charger uppgörelser.

Den svarta Chargern är ny importerad från Miami nyligen och håller nästan ögonbrynolf klass men det blev nog något konstigt med grillen för det ser ut som dom skarvat ihop två grillar och sätt någon konstig mellan list i grillen ser jätte konstigt ut..........:rolleyes:

baua
2008-05-28, 17:16
Fan va läckert!!:good:

urpo
2008-07-16, 21:13
Är detta på riktigt > http://www.blocket.se/vi/17149205.htm?ca=16_s

Isf, kan du inte vänta 1-2 år så köper jag den :-P

Gurra440
2008-07-16, 22:25
Är detta på riktigt > http://www.blocket.se/vi/17149205.htm?ca=16_s

Isf, kan du inte vänta 1-2 år så köper jag den :-P

Jo då dagens sanning, jag tänkte jag skulle få sålt den innan jag åker upp till umeå och köper blysläde.

hugger69
2008-07-18, 15:09
Jo då dagens sanning, jag tänkte jag skulle få sålt den innan jag åker upp till umeå och köper blysläde.

Vilken blysläde här i stan menar du?? :?

Gurra440
2008-07-18, 16:02
Vilken blysläde här i stan menar du?? :?

pontiac custom 49

hugger69
2008-07-18, 18:24
pontiac custom 49

...den som e silverfärgad?

Gurra440
2008-07-18, 18:37
...den som e silverfärgad?

jag skickar ett privat meddelande till dig så kan vi tissla och tassla bäst vi vill.

baua
2008-07-18, 20:54
Näääääääää här finns inga hemligheter:D:Djag skickar ett privat meddelande till dig så kan vi tissla och tassla bäst vi vill.

Ögonbrynolf
2008-07-18, 22:08
Tadaa! :D

http://blogs.knoxnews.com/knx/silence/archives/uglycar.jpg

Gurra440
2008-07-18, 23:04
Tadaa! :D

Ja där ser man det går inte hålla något hemligt tack vare denna sabla FRL lagen....

baua
2008-07-19, 09:30
Var inte det bilen, som byggdes för påven Johannes Paulus flera hundra?:DKul att höra att den numera ska gå på cruising i landet.Tadaa! :D

Tomten Lars
2008-07-19, 15:59
Fin bil! Säkert i klass med den Cheva som tog hem spelet på Wheels i Umeå! ÄR det rätt att transplantera in en BMW-inredning samt motor i en amerikanare som skulle låta bättre med sitt eget järn? :D

Anders_88
2008-07-19, 18:29
Det var ju bygget som tog hem det. jävligt frächt och mycket jobb nedlagt på bilen men inget jag vill att man skall göra. jag tycker bilen förstörs lite än om bygget är jävligt häftigt. det är på två vis det där.

//Anders

Fin bil! Säkert i klass med den Cheva som tog hem spelet på Wheels i Umeå! ÄR det rätt att transplantera in en BMW-inredning samt motor i en amerikanare som skulle låta bättre med sitt eget järn? :D

baua
2008-07-19, 19:42
V12 är ju aldrig fel även om den är tysk!Det var ju bygget som tog hem det. jävligt frächt och mycket jobb nedlagt på bilen men inget jag vill att man skall göra. jag tycker bilen förstörs lite än om bygget är jävligt häftigt. det är på två vis det där.

//Anders

hugger69
2008-07-19, 22:34

Den bilen stod som sagt i mitt garage, se http://forum.musclecars.nu/showthread.php?t=2343 !
...kan intyga att det ljudet inte låter så mycket sämre än den gjorde original! 8)
Skall du avgöra vad som är rätt eller fel?? :rolleyes: Custom handlar ju att ta ut svängarna och tänka i nya banor, detta gör Cheemern på alla plan sedan har vi ju alla olika referenser som gör att vi tycker olika! Ingen har tidigare gjort en Pro Touring på tysk OCH amerikansk teknik!

Ögonbrynolf
2008-07-19, 22:45
Ja, det gäller att inte motarbeta det fria tänkandet! Jag tex, skulle ju aldrig ens drömma om att pika Hugger69 för att han satt Tour de France-stuk på sin Karl-Aron... :D

Gurra440
2008-10-16, 21:57
Efter att avverkat tre stycken MoPar bilar (Satellite-71, Challenger 71, Charger 70) så tycker jag det börjar bli dax att gå vidare här i livet.
Sålde Chargern till Göteborg, och dom som säger att jänkare är bra investeringar ljuger:(

Men nu står det en annan bil redo i garaget tyvärr får jag väl inte vara med på det här forumet längre eftersom bilen knappast kan kvala in som muskelbil dock sitter det lite små trimmad cheva 350 motor i den.

Bilen kommer i från ögonbrynolf trakter, och det finns ett repotage i nya power om bilen.

Pontiac Eight Silver Streak 1949 utan någon som helst väghållning eller komfort......

Ögonbrynolf
2008-10-16, 22:43
Ja, nog måste du ha gjort några dåliga affärer eftersom du inte hade råd med en nyare bil än det där...! :D

Du kan ju alltid regga dig på vår lokala sida. Där finns det många som pysslar med gangsterbilar... :)

http://www.flatoutrodders.com/

Gurra440
2009-06-19, 00:40
Kunde inte hålla mig borta från att gasa på strippen så man tager vad man haver som Kajsa Varg sa.

Ut med bly släden skodd med diagonal däck prydda med navkapslar och kör 9:57 på 201m

Show must go on:)

DusterV8
2009-06-19, 13:56
sjukt coolt åkdon!

Gurra440
2009-11-11, 21:48
long time no seen, vet inte om den passar så bra in i Muskelbils facket men det är i alla fall 383BB med 727 låda och diffad 8 3/4 axel hip hop lowrider från Alabama Dodge Polara-66 cab med hydraler som jag förmodligen måste plocka bort, om jag inte vill skämmas på bilprovningen för maken till svetsfogar får man leta efter.

var lite svår startad och allmänt bångstyrig så det fick bli ny bensinpump edelbrock insug och en edelbrock 500 förgasare samt nya stift så nu börjar det bli bättre

är det nån som har highjackers liggande och skräpar på hyllan samt ett par ventilkåpor i aluminium till mopar bb.

Chris
2009-11-12, 09:49
Swiiincoool bil!! Såg den när den var på annons tror jag.
Jag ska plocka av ett par Hi-Jackers från min bil, vet inte om de passar eller om skicket är så dåligt så de inte går att använda..