Visa fullständig version : Byta TH350 mot en TH400
Är det möjligt att bara sätta dit en 400 låda istället för en 350??? tänkte om man måste byta kardan eller turbin eller nåt liknande... Nån som vet??? /Mats
Magnus_H
2003-08-17, 16:54
Det finns ju både korta och långa lådor också. :?
BjarneBärsärk
2003-08-17, 18:19
Turbin kan du behålla mellan lådorna. Om det nu inte är så att du har en Th350 med lockup, då är det kört.
Det som inte kommer passa är Kardanens yoke då Th400 är grövre och har flera splines.
Förutsatt att båda lådorna är "korta" så skall fästena i växellådsbalken inte heller vara några problem enl. min erfarenhet.
Om jag inte är ute och cyklar nu så har en kort Th350 6tum lång snout och 400lådans mäter 4" -detta gör att total längden på lådorna blir i det närmaste lika så att samma längd på kardan kan användas om det nu inte är så att Th400 yoken också är längre förståss.
-Det var ett tag sedan jag bytte själv, men detta är det jag kommer ihåg ialla fall......rätta mig om jag har fel någon!
Då var det mer att byta än jag trodde... Hur många ventilkulor har 350 lådan med lockup??? funderar på om det skiljer sig mellan vanlig och lockup... jag har fem kulor i min iaf.. men har aldrig vetat om det är lockup eller ej! passar turbin från en 350 lockup till en 400 lockup då?
BjarneBärsärk
2003-08-23, 17:07
Så vitt jag vet existerar det inte någon Th400 med lockup.
Däremot finns det ju en motsvarighet till 700lådan som är baserad i grund och botten på Th400:an.
Den satt i bla. 454SS pickisar från 92 och framåt .
Om jag inte minns fel heter den 4L80E till skillnad från den "uppdaterade Th700:an som hter 4L60E.
Skall man bygga på en sådan låda skall man tydligen använda 93:ans eller nyare modell då dem hade driftsäkerhetsproblem och lite konstruktionsmissar som rensades bort under andra året.
Detta är ialla fall den infon jag kunnat hitta.
Hur många kulor resp. ventilhus har vet jag inte, men ring EAT lle maila dem så svarar dem säkert på det.
www.eatab.com
4L80E är överväxelvarianten av TH400.
Om du har en A-body är TH400 kardanen 0.66 tum kortare än TH350 kardanen.
Dessutom sitter växellådsbalken 4 tum längre bakåt.
hmm... Gäller det även Cheva Van?
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.