handdator

Visa fullständig version : 350 TBI->Förgasare samt ett par andra frågor

magnus83
2008-03-11, 18:31
Hej,

Jag har en Nova -75 4-dörrars som jag köpte för ett antal år sedan. Den har mest stått pga att jag inte hade motor eller låda till den. Den är nästan rostfri och har inte gått mer än 9600 och är svensksåld. Har haft den ute på annons vid ett par tillfällen men det har inte varit särskilt stort intresse, några skambud och märkliga byten.

Så förra våren bestämde jag att den skulle ihop, jag hade haft en 350 TBI som jag sålde till en kompis. Nu hade jag kanske att köpa tillbaka den, plus två st TH350 samt orginalkylaren. Kylaren hade jag tagit ifrån Novan till en Malibu -79 som jag senare sålde till kompisen.
Bytte alla bromsrör och och fixade till allt i bromsväg, i med maskinen för att konstatera att motorfästena var fel, gav upp efter några timmar med kofot och spett, det saknades ju bara ett par cm. Bytte fästena och slängde på ett insug till förgasare och förgasare. Sen var det nåt strul med fästena till generator och servopump, minns inte riktigt vad och jag insåg att jag inte skulle bli klar till Power Start of Summet Meet i Hässleholm så jag gav upp (idiot).

För någon vecka sen tog jag upp projektet igen, då jag har bestämt att den ska bli min vardagsbil tills jag får tag i en skattebefriad Caprice Hgv. Fästen till generatorn har löst sig ska bara införskaffas, likaså till servopumpen.
Vad behöver jag mer göra? Soppapump blir ifrån nån gammal japps på skrot eftersom den Holley som farsan har är lite överdimensionerad. Fördelaren är också bytt.

Jag hade fler frågor men nu tappade jag bort dem...
Postar dem när jag återfått minnet. =)

Mvh
Magnus