Visa fullständig version : transam -75 sbc
slangklämracing
2008-03-10, 22:10
jaha bilgalning som man är så har jag köpt en till bil som är tänkt att tjäna som sommarbil istället för rodden. det är en trans am -75 som är jättefin, rostfri osv. nackdelen är att den är renov på 80-talet så hjulhus och motor utrymme är vitmålat, och så e den trött som få (orörd smoggis). så planen är Byta motor till en sbc 350 som kommer ha ca 400 hk, måla hjulhus och motorutrymme svart, ny inrednings matta, nytt innertak,riktig stereo,ballare mätare +småpyssel inv, ev nya fälgar och däck , ev byta ut hijackers mot nya vanliga stötisar.
Rapid Transit System
2008-03-14, 18:29
NEEEEJ! Spara den som det tidsdockument den är! OK, motorn måste man ju naturligtvis trimma men låt den vara i övrigt! Tro mig, du kommer få betydligt roligare respons på träffar o kruzingar om det är en äkta svenska 80-talare!:)
Men om du mår psykiskt dålig när du ser den så måste du väll bygga om den, misstänker jag, hehe!:D
slangklämracing
2008-03-21, 20:29
så, idag har projektet börjat.Fick hjälp av hela familjen Mamma, pappa, sambo. blir inte motorbyte iår men en räjel "penselrenovering". idag har motor åkt ur, inredning har åkt ur och nya mätare har monterats i panelen. forts följer imorn.
slangklämracing
2008-03-21, 20:30
mer bilder
slangklämracing
2008-03-25, 21:09
sådär då återstår lite detaljering i motorrummet och montera tillbaka den rengjorda inredningen tillsamans med en ny svart matta. satte tillbaks orginal instrumenten , blev inte som jag tänkt med dem andra. forts följer
jäklar vilken fart du har! :D
blev ju liiiite bättre nu än innan i motorrummet om du frågar mig iaf ;)
slangklämracing
2008-03-25, 22:55
jäklar vilken fart du har! :D
blev ju liiiite bättre nu än innan i motorrummet om du frågar mig iaf ;)
tackar. e tvungen att hålla tempo då dragracing teamet ska vara nere i malmö om ca en månad så jag kommer inte att ha tid sen. tog påskhelgen på mig att fixa så mycket som möjligt
ahh okej.. är det till "pro's test & tune" ni ska till? har du nån bild på er team bil? borde ha sett den där med tanke på att jag är där i stort sett var gång de har öppet..
slangklämracing
2008-03-26, 23:07
ahh okej.. är det till "pro's test & tune" ni ska till? har du nån bild på er team bil? borde ha sett den där med tanke på att jag är där i stort sett var gång de har öppet..
ny för säsongen men du borde sett den. flamholks gamla. japp det är till pro`s test and tune. gå in på våran sida www.musclecars.se
jaokej, jo den har jag sett.. men inte när den är svart =).. coola prylar, hoppas det går vägen för er! :good:
slangklämracing
2008-03-27, 22:42
din bil är riktigt jävla skitläcker. såg den i malmö live när du cruisade utanför hotel rica. vi bodde där förra året när vi åkte pro`s test and tune med dragstern.
haha, jasså.. tackar för det! jo lite cruisande i stan blir det faktiskt ibland :p dånar bra mellan husen
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.