Visa fullständig version : Hot rod 31 roadster
slangklämracing
2007-12-06, 12:08
Tänkte starta en liten projekt tråd om mitt hotrod bygge. Grunden är en nytilverkad a-fordsram och en plast 31a roadster karros. rodden är nu i gävle där framvagn byggs då jag inte vill pilla med det själv (ev kommer även bakvagn byggas där). framvagnen är en stel upphängd i fyrlink med vegasnäcka, bakvagn är dana31 axel med ausielocker med 3,54 utv upphängd i k-link. motor och låda har jag hemma och det är nått så ovanligt som en cheva 350 med tillhörande th 350 låda :) . kanske inte så fantasifullt men billigt och pålitligt. Ska fixa bilder vartefter det händer grejjer. kommer hämta den från gävle nästa lörd. Rodden ska reggas som amatörbyggt fordon och målet är att den ska vara körbar till sommaren -08 Mvh Janne
slangklämracing
2007-12-07, 18:03
fick en tidig julklapp idag! ett slp loudmouth avgas till min andra kulbil. ska ut ikväll och montera:D hoppas de låter lite mulligare än orginal.
slangklämracing
2007-12-10, 20:34
sådär avgas system monterat på min trans am! blev ENORM skillnad på ljudet!
åter till rodden har det bestämts att jag bygger bakvagnen själv hemma i garaget. förhoppningsvis så hämtar jag den på lörd och då lovar jag att ni ska få bilder på bygget (om ni e intresserade förstås)! mvh
Ögonbrynolf
2007-12-10, 21:16
När bilderna kommer upp ska de se att tråden hetter till... fastän det handlar om en fåårrrd! :D
slangklämracing
2007-12-18, 20:58
jaha nya bud. får inte hämta den förens fredag:( . aja den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge. en glad nyhet är att jag ska börja jobba som verkstadschef hos musclecars i södertälje:good:
jaha nya bud. får inte hämta den förens fredag:( . aja den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge. en glad nyhet är att jag ska börja jobba som verkstadschef hos musclecars i södertälje:good:
JO! Det som väntar på något gott väntar alltid för länge. Musclecars är ju nästan runt hörnet för mig. Vi borde bli vänner:D
slangklämracing
2007-12-20, 20:17
sådärja då har man vart på bb och fått en till son då!! imorn åker jag äntligen upp till gävle och hämtar hjulklappen.
Ögonbrynolf
2007-12-20, 20:56
Man får grattulera. Då blir det en ny emmlajunga i maskinparken då... :) står föressten inte bb för big block? :D
slangklämracing
2008-01-05, 01:54
idag äntligen efter mycket strul överallt fick jag hämta min rod. har bilder men är för trött för att lägga ut dem nu. kan rekomendera kvarnbergs till er som ska bygga rod, mycket bra service och kvalitet
slangklämracing
2008-01-05, 11:23
lite bilder på hur projektet ser ut nu.
slangklämracing
2008-01-05, 11:24
transan fick åka ut i snön ett tag:D
slangklämracing
2008-01-06, 17:09
idag har man vart lite produktiv. monterat hjullager, bromsar mm samt prov monterat fyrlink (fram), stötdämpare mm lite bilder
slangklämracing
2008-01-06, 17:13
garaget. hade lite fest härom kvällen jag och några polare. syns kanske på ölplattan :D :?
:eek: Och en rulle toapapper???
Fint garage du har:good:
slangklämracing
2008-01-06, 23:18
:eek: Och en rulle toapapper???
Fint garage du har:good:
hehe!
slangklämracing
2008-02-25, 21:50
dåligt med uppdat här men det har gått framåt i garaget. motor och låda är på plats nu och fälgar är inhandlat bilder kommer nån dag framöver. ska börja bygga bakvagn så fort jag blir frisk (förkyld).
Gurragas
2008-02-26, 12:15
garaget. hade lite fest härom kvällen jag och några polare. syns kanske på ölplattan :D :?
Ehhh fest?? hur förklarar du burkarna som är kvar då?? Jag har aldrig varit på en garagefest där det stått burkar kvar dagen efter... :D
Yoshimura
2008-03-03, 01:06
Musclecars i södertälje? Den har jag missat tottalt :?
Är ju uppväxt och jobbar där, å så har man missat något sådant..:redface:
Får bli ett studiebesök någon gång då kanske :D
slangklämracing
2008-03-10, 21:53
jaha lite bilder och update då. som sagt motor och låda är på plats, farsan har kapat bort alla gamla fästen och sånt på bakaxeln så den där fula rostiga klumpen ska på blästring nu i veckan är det tänkt. har köpt lite grejjer till motorn. motorn ja, jag råkade ju köpa på mig en 75a trans am också som e tänkt att användas över sommarn då rodden inte blir klar, men den är ju så extremt trött så jag donerar 350in från rodden så länge (mer om det i en separat tråd.) mvh Janne
slangklämracing
2008-03-10, 21:58
vet inte vad det är för fel men får inte upp resten av bilderna jag vill lägga upp. jaja försöker igen senare
slangklämracing
2008-03-10, 22:19
mer bilder
Detta ser ut att bli ett trevligt bygge! :good:
Har några frågor:
-Hur löser du upphängning av dörrar och lucka?
-Behöver du kostruera en stödram innanför karossen?
-Vart handlar du dina rodprylar?
-Vad är det för bredd på karossen vid framrutan?
-Kommer du att sänka ner karossen över ramen?
-Vet du vart jag kan hitta en Ritning på ram, A-ford eller 32
Förutom den i SFRO boken?
slangklämracing
2008-03-18, 16:26
Detta ser ut att bli ett trevligt bygge! :good:
Har några frågor:
-Hur löser du upphängning av dörrar och lucka?
-Behöver du kostruera en stödram innanför karossen?
-Vart handlar du dina rodprylar?
-Vad är det för bredd på karossen vid framrutan?
-Kommer du att sänka ner karossen över ramen?
-Vet du vart jag kan hitta en Ritning på ram, A-ford eller 32
Förutom den i SFRO boken?
kommer att bygga en stödram i karossen som jag hänger bla gångjärn i. jag har handlat grejjer av bla kvarnbergs och via jobbet och på swapmeets. jag kommer nog sänka den lite över ramen. vet inte vart man får tag på ritning men det är nästan samma pengar att köpa en av kvarnberg som att bygga en själv. mvh Janne
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.