handdator

Visa fullständig version : Köpa avfukatre till garaget?!

hugger69
2007-11-12, 09:57
Hejs!
Jag har varit i kontakt med nedanstående firma om att kunna köpa en bra avfuktare för oss inom bilhobbyn.
Ni vet väl att stål börjar rosta vid 55% rel. luftfuktighet? :(

Denna avfuktare passar till c:a 80 m2 stora lokaler.

http://www.lfs-web.se/avfuktare_ruby_dry.htm

Den verkar vara klockren för oss med garage då man sällan har varmare än 15 grader där men vill hålla luftfuktigheten nere. Miljövänlig är den oxå! :)

Är vi flera som vill köpa som kan vi göra ett kanonpris lova importören.
Pris i dag är 3895 kr inkl. frakt och moms!

Anmälan måste kanske ses som bindande!

hugger69
2007-11-13, 07:30
...ingen som vill ha rätt luftfuktighet å temp i garaget?? :?

Edit: Fick tag i samma avfuktare som ovan hos en lokal handlare till ett kanonpris så jag slog till ! :eek:

...den e redan i gång å fuktar av!! :D

Mopar67
2007-11-14, 10:01
Jo jag! Men jag skall bara bygga garage först. La faktiskt bygglovs ansökan på lådan för 12 minuter sedan :D
Kommer väl att gå som vanligt. Sökte även dispens för ett större än vad jag får bygga i området där jag bor med motiveringen "jag har en stor bil"

haflinger
2007-11-14, 11:32
Jo jag! Men jag skall bara bygga garage först. La faktiskt bygglovs ansökan på lådan för 12 minuter sedan :D
Kommer väl att gå som vanligt. Sökte även dispens för ett större än vad jag får bygga i området där jag bor med motiveringen "jag har en stor bil"

Bygglov? Ägern du inte marken du bor pâ?:?

Ögonbrynolf
2007-11-14, 11:38
Sverige är ett land styrt av regler. Här spolar vi inte i våran egen toalett utan att ansöka om lov först...

haflinger
2007-11-14, 12:00
Sverige är ett land styrt av regler. Här spolar vi inte i våran egen toalett utan att ansöka om lov först...

Du ger mig sân hemlângtan:D

hugger69
2007-11-14, 12:04

hehe!!
...funkar nog bättre med att " jag har en stor ku..." :D