handdator

Visa fullständig version : 2008 Min 25e säsong som aktiv Dragracer...

Nova Jörgen
2007-11-04, 23:14
Om inget oförutsett inträffar, så blir nästa sommar min 25e säsong som aktiv Dragracer. Det har inte alltid varit bakom ratten på en racebil, utan även som Crew Chief/mekaniker/hantlangare eller funktionär.

1983 ( ni som är snabba i matte kommer nu se att det är nå't som inte stämmer, jag återkommer till det ) körde jag för allra första gången dom 402,33 metrarna med startgran och tidtagning. Det var på Åland där motorklubben annordnade det första legala "street racet" på en avlyst vägsträcka. Redan efter första repan visste jag att det här är min grej!

Det allra bästa är alla goda vänner jag fått under tiden, fast ibland känner jag mig lite "insnöad" för umgängeskretsen utanför dragracingen och bilintresset är klart begränsad :p

Massor med kul och några otrevliga upplevelser har det också blivit under tiden. Det skulle nog räcka till en liten bok.

Ett år var jag faktiskt så less att jag inte satte min fot på en tävlingsbana på hela sommaren ( nu stämmer mattematiken igen :) ) Men det gick över ganska fort.

En kul grej är att några av dom som jag hade som förebild när jag började, fortfarande håller på och tävlar. Snacka om att Dragracing är beroende framkallande. Kanske man borde kallas Drag-oholist eller dragrejs-oman. :p

Undrar om jag kommer skriva om att jag har gjort min 50e säsong nå'n gång :eek:

Hur som helst så laddar jag och min vapendragare Gerry upp inför kommande sommars framfart på banorna! Jäklar vad jag längtar efter det!

Ha de'

Nisse Hult
2007-11-05, 07:17
Om inget oförutsett inträffar, så blir nästa sommar min 25e säsong som aktiv Dragracer.
Ja må han leva eller nå´t så´nt. Grattis Jörgen!
Då blir det tårta förstår jag, levererad via nätet. :rolleyes:

Redan efter första repan visste jag att det här är min grej!
Det är lätt att fastna i det träsket. :)

Ett år var jag faktiskt så less att jag inte satte min fot på en tävlingsbana på hela sommaren. Men det gick över ganska fort.
En så´n tur, eller otur för medtävlarna kanske...

Snacka om att Dragracing är beroendeframkallande. Kanske man borde kallas Drag-oholist eller dragrejs-oman. :p
Dragolist är nog en passande benämning på avvikande personer. :D

Undrar om jag kommer skriva om att jag har gjort min 50e säsong nå'n gång :eek:
Det tycker jag du ska göra.
Själv tänker jag inte lägga mej ner och dö vid 65, jag ska bli 100 iaf innan det är dags.
...

DusterV8
2007-11-05, 18:37
Grattis då till din 25:e sässong snart då:) man blir ju riktigt impregnerad :P

87gt50
2007-11-06, 10:38
Då e du ju skitgammal!!! ;o)

Hur går det med Stockerplanerna?

mvh

Jocke

Nova Jörgen
2007-11-06, 18:58
Då e du ju skitgammal!!! ;o)

Hur går det med Stockerplanerna?

mvh

Jocke
Ja,förmodligen skitgammal. Eller så måste jag ha börjat med dragracing i mycket tidig ålder...när jag var två. För mina döttrar skrev i köks almanackan:
Pappa fyller 27 IGEN!!!

Nja stocker planerna är mest en stilla tanke för tillfället.

Ha de'

vigg
2007-11-08, 02:49
Karriären ser väl ungefär ut som..1992 på Sko uno för första gången med färsk lapp..detta är också första kontakten med dragracing..sen var det kört.
Var publik fram till 98 nånting då jag börja teama lite..och har aktivt kört själv med egna bilar sedan maj 2001...sedan 2003 med Novan.
Har kört ca 35 tävlingar/150-160 repor på strippen sedan 2001.

Jörgen/jo för f.. börja kör stocker så jag kan få vinna lite cupper på strippen också :D..har fortfarande inte riktigt smält att du snodde 1:a platsen i cuppen 2006 så man blev 2:a sista året på Tullinge..hrmff ..jävla gubbe ;)