Visa fullständig version : Bygge/Montering av 440 Magnum-67
Hellå är det någon som har "ERFARENHET"på att få ihop en 440 med ett bra ryt till humana pengar....Skall borras 0.30 med smidda "hp440" kolvar annars inget större vad jag vet.Topparna är 906er men den ena är hål i någon "som kunde porta"kan gå att laga? Annars har jag tänkt Edelbrock cc85?Kamaxel är nog std skall mäta upp den.
tacksam för seriösa svar.:good:
Hur seriöst detta är får du avgöra själv. Jag har sett smakprov och det är ju bättre än många "kompis tipps"
http://www.meckasjalv.se/html/topprestanda.html
:!:
DusterV8
2007-09-14, 18:35
angående topparna skulle jag hålla ett litet öga på 440source och dom alutoppar som dom har på gång, ska vara likvärdga med edelbrock dock med klart bättre pris och med en klart mera "orginallik" utsida,på www.moparts.com dyker det upp lite info då och då om vad som händer och är på gång, med bra ryt skulle jag dumpa allt vad orginalkam heter och pröva något ur compcams extreme energy sortiment för mera pulver över hela registret (utvecklingen har ju gått lite framåt) alternativt något annat från eftermarknaden dock skulle jag inte dra mej för att skicka en förfrågan på kamen till tillverkaren:) har ingen erfarenhet av bigblockmopar men utvecklingen har ju inte stått still som sagt
Mvh Micke
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.