handdator

Visa fullständig version : motoreffekt

MrGasser
2003-07-27, 19:21
Hej!

Vet ni någonstans man kan få reda på effektuppgifter på chevas sb-motorer från ca. 60-talet till 70-talet? Jag söker o söker men finner inte :? Tacksam för svar..! :)

BjarneBärsärk
2003-07-29, 17:11
Enklast är nog att du mailar block nummret och block koden i framkant till Ed på info@mortec.com

Han är skithygglig har alltid hjälpt mig utan vidare. -Svarar snabbt gör han också! Maila lite skryt om din bil också så han blir nöjd över att man åker GM :D

Sån't brukar underlätta....

MrGasser
2003-07-29, 22:14
Enklast är nog att du mailar block nummret och block koden i framkant till Ed på info@mortec.com

Han är skithygglig har alltid hjälpt mig utan vidare. -Svarar snabbt gör han också! Maila lite skryt om din bil också så han blir nöjd över att man åker GM :D

Sån't brukar underlätta....

hehe, tack så mycket! inte så mycket o skryta med, men han får nöja sig med det lilla :wink:

BjarneBärsärk
2003-07-30, 12:00
Varsågod!

Ähh, vaddå?? MÅSTE man ha en trehundratusen hästars BigBlock bara för att få v med och leka?

Med lite flyt kommer jag åka 165Hp 305 till vardags......inte heller någon dräpare direkt :D

Fast det känns bättre när man kommer på vad håller på att bygga i garaget, och vad det fnns för potensial i dem andra blocken man har liggandes.....

WestbayCruiser
2003-07-30, 12:06
jag tycker det känns bra med mina orginal hästar.. visst skulle det få vara lite fler... men det är skönt ljud, skön stil och rätt känsla.. sedan om man blir ifrånkörd av de flesta och det mesta gör mindre.. dom flesta lägger sig i baken och vill rejsa.. men jag tar det lugnt.. och låter V8:an sång tysta plast rakterna.. 8)

MrGasser
2003-07-30, 20:02
Varsågod!

Ähh, vaddå?? MÅSTE man ha en trehundratusen hästars BigBlock bara för att få v med och leka?

Med lite flyt kommer jag åka 165Hp 305 till vardags......inte heller någon dräpare direkt :D

Fast det känns bättre när man kommer på vad håller på att bygga i garaget, och vad det fnns för potensial i dem andra blocken man har liggandes.....

hehe, nä kanske inte... har en camarosexa i novan nu, lite trim på den i höst ligger o gror i tankarn :wink: manuell o annan bakaxel finns med i planerna! ingen 240 turbo ska dra ifrån mig... :D vad har du för projekt då? det där låter intressant :twisted: :o :wink: