Visa fullständig version : Ö-vik
Camaro RS -70
2003-07-26, 14:57
finns det fler från Ö-vik här?
Här är en till. Svart Chev Corvette C4 - Manuell.
Hejs.
/Svante.
Camaro RS -70
2003-11-19, 17:01
Ojdå hela 3 stycken :D
Inte illa
Jag kan meddela att jag i går var ute på årets sista tur i -8 grader.
Åkte och ställde bort den.
Kanske är andra som kör fortfarande?
Inte illa
Jag kan meddela att jag i går var ute på årets sista tur i -8 grader.
Åkte och ställde bort den.
Kanske är andra som kör fortfarande?
japp var ute en sväng i söndags men vi har plusgrader härnere än :D
Chief.. Tror jag såg dig. Om du körde genom Sund in till stan så åkte jag bakom dig hela vägen. Såg inte så varm ut =)
Härligt med pärlan i garaget... Jag har hunnit få ur motorn redan..Försöker vara där nån timme per dag då det är lite pyssel som ska göras tills våren är här.
Ha det alla.
Hejs.
/Svante.
Jo det var mig du såg då, det blev faktist varmt efter ett tag....
Tro inte att det blir så mycket gjort på den i vinter för min del, har en Cherokee Chief som är under renovering så den får förtur.
Per
Camaro RS -70
2003-11-20, 19:33
Nu börjar det hända saker här! Jag har också lyft ut min motor, det gjorde jag i slutet av sommaren( gick ner sig på veven).
Så nu ska det stoppas i lite roligare saker, har köpt toppar och insug.
Ska även köpa kolvar och kam å slipa veven.
Sen får vi se vad det blir lite fix med inredning och så sen får det väl lov att bli sommar!
hare så länge allihop!
Härligt värre. Vi får träffas i sommar och kolla in varrandras bilar..
Ingen som vill köpa smidda kolvar förresten? Märke: TRW, ger 9.0:1 i komp med 74cc förbränningsrum. Gått 10000mil. Ev, byte nåt roligt som jag kan ha användning för =)
Säljes med stakar.
Till högstbjudande.
Hejs.
/Svante.
Camaro RS -70
2003-11-21, 20:02
ja du svante du kan ju få mina 8,5or ifall du vill ha lägre kompa? :D
ja vi får väll träffas till sommaren! 1a maj på hamnplan, hinner alla? jag hinner iallafall :roll:
Är dom smidda? 1 Maj är det inte dags för utställning då? Jag ska försöka få dit min kärra. Har mycket att göra så jag hoppas man hinner.
Hejdå
Mvh Johan.
Camaro RS -70
2003-11-22, 13:23
smidda? nä mer åt det gjutna hållet :lol: dom går ju tex att använda för att fylla soppåsen med! nåt annat vill jag inte ha dom till!
Camaro RS -70
2004-01-17, 13:09
händer det nåt? jag väntar på lite lager å packningar å sånt nu sen ska motorn skruvas ihop, efter lite målning.
Bonnehill
2004-02-12, 20:58
En fjärde människa från Ö-vik är jag. Verkar lugnt just nu. Provstartade 455:an ikväll, trevligt ljud men blev lite mycket V8-avgaser (bensinrika).
Camaro RS -70
2004-02-13, 10:58
Trevligt med mer folk! Vars i Ö-vik bor du? Jag tror inte att jag har sett din Pontiac, men jag hoppas att få se den till våren! 8)
Jao det går framåt för mig också. Blocket är iväglämnat på lutdoppning, borrning samt byte av frostpluggar och kamlager. Topparna ska få 1,60 2,02 rostfria ventiler samt portas, rullvippor, guideplates, kraftigare fjädrar.
Eagle Racing står för stålstakar, vev, smidda kolvar, kolvringar, lager. Motorn hamnar på 383Cui ( ~6,3L ) 8,7:1 i kompförhållande. Msd tändning samt fördelare, Aeromotive A1000 bränslepump, Msd spridare, msd progressiv bränsletrycksregulator, Centerforce kopplingssats med tryckplatta lamell och svänghjul, special oljetråg, Comp Superblower cam, high flow race oljepump, arpbultad bottendel samt topplock. Fluid damper samt mycket mer. Grejerna räknas börja ramla in nästa vecka. Jag har redan Procharger P600B kompressorn ( Centrifugal ) liggandes i garaget. Autometer lambdamätare för säkerhetsövervakning av luft/bränsle samt Autogauge laddtrycksmätare sen tillkommer Msd´s boost retard. Innan sommaren är slut så ska den gå felfritt på 1Bars överladdning.
Fungerar den bra så ska jag troligtvis köra med en skvätt lustgas också.
Detta blir dock mest en lite busig gatbil då den är manuell. Förhoppningsvis så trycker den på så pass så man blir nöjd =)
Hejs.
/Svante.
Camaro RS -70
2004-02-13, 18:32
Fan va trevligt! Man får väl boka en sitt plats i den nån gång då? :D
Jodå.. Får jag en åktur i din kärra så =)
Ingen som har lagt ut garagebilder?
Hejs.
/Svante.
Camaro RS -70
2004-02-14, 10:06
It`s a deal! Nej tyvär inga bilder har ingen digitalkamera.
Ok vi kör på de =)
Ajdå ok.. Jag ska plåta lite senare. Verkar dock inte fungera att lägga upp här på sidan : /
/Svante.
Camaro RS -70
2004-02-15, 13:52
Jag har nu fått lånat en kamera så några bilder blir det nog, bara jag får dom till datorn.
Aah. Härligt, vet inte om jag sett din kärra i stan nåt. Jag köpte min ganska långt in på hösten 2003 så jag har inte kört så mycket.
Hejs.
/Svante.
Bonnehill
2004-02-16, 10:39
Bor i södra förorten, Bjästa. Hann ej köra så mycket ifjol, bilen blev körklar och besiktad i mitten av augusti. Lite fix med avgassystem, lack och inredning innan våren har kommit för långt. Bilen blir ingen racebil utan snarare i orginalstuk, vilket iockförsig räcker en bit. Har åkt Pontiac i några år (23 st !!), haft en GTO -67, -60 Bonneville och en -67 Bonneville. Har nu ytterligare en -60 Bonneville under renovering (lååångtids) förutom TA'n + lite till (Amazon -66 och en P1800 -66). Under sommardäcksperioden glider man fram i en 12:a, BMW 750. Dessutom skall huset (100 m²) och garaget (300 m²) skötas. Man ska inte dega till framför TV'n!!
Har också kikat på en TA 455a en gång i tiden.. Mäktigt imponerad av dessa bilar. Man får hoppas man ser den nån gång i sommar.
Skruva på grabbar.
Hejs.
/Svante.
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.