Visa fullständig version : spreadbore problem
Camaro RS -70
2003-07-26, 14:31
hallå jag har ett litet problem, jag har en 650s-b förgasare på min 350. När jag har lite varv på motorn och låg fart (bara ett par km/h) och tvär trycker full gas så poffar den ett par gånger sen dör motorn, vad göra?
tacksam för svar.
BjarneBärsärk
2003-07-27, 08:43
Det låter som om du har antingen en väldans för snäll eller aggressiv accpump. Jag hade i princip samma problem med en CHBB jag hade innan, den dog nästan för mig om man skulle gasa på¨efter att man tex. gjort en långsam sväng i en korsning. Jätte accpumpskammen allan senare så var det löst :D
Får maskin för mer luft än vad den kan suga i sig så stannar den ju, om man inte då samtidigt spottar i en fin mängd soppa med accpumpen.
Får den å andra sidan för mycket sås å blir effekten i det närmaste densamma, fast du kanske får problem att starta efteråt pga. att den kan sura ner stiften.
Kolla tändningen!Hur är den inställd?Om den är 100% i alla avseenden och det ändå "poffar" så kan man misstänka att förgasaren är magert inställd.
"8 av10 förgasarfel beror på tändningen,det 9:de på mekanikern,det 10:de förgasaren".
Camaro RS -70
2003-07-27, 17:42
ska kolla upp det, tändningen ska vara rätt.
Stingray
2003-07-27, 21:40
Accpumpen, spridarmunstyckena som sitter i förgasarhalsen, och Power Valven ska vara optimerade för att bilen ska gå bra på alla varv och med alla lika gaspådrag. Det är inte säkert att accpumpen är den felande länken även om problemet löser sig med en vassare accpumpskam, det kan även vara spridarna i förgasarhalsen.
Mitt råd är att köpa en bok om Holley förgasare och dess inställningar, där lär man sig mest :-)
/Tommy
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.