Visa fullständig version : Ignitor!!??
charger67
2007-06-21, 18:07
Hejsan funderar lite på ett brytarlöst tändsystem till min charger
har kollat lite på IGNITOR och undrar om det är nån här som har
installerat det i sin bil?
för och nackdelar med det?
DusterV8
2007-06-22, 12:23
Hejsan funderar lite på ett brytarlöst tändsystem till min charger
har kollat lite på IGNITOR och undrar om det är nån här som har
installerat det i sin bil?
för och nackdelar med det?
har inte prövat just det, men ställer mej frågan om du inte funderat på att pröva med ett vanligt standard mopar brytarlöst system,dessa system har ju bevisat att dom fungerar lysande genom alla år, bör vara enkelt att instalera oxå :) fast det kanske blir dyrare och mera pyssel att instalera, är ingen orginaldåre över huvudtaget känns bara som det enklaste
charger67
2007-06-22, 14:35
ok ska kolla på ett sådant... du vet inte vart man kan köpa ett sånt??
tack för snabbt svar... :)
http://motors.search.ebay.com/search/search.dll?sofocus=bs&sbrftog=1&catref=C6&fcl=3&sofindtype=22&frpp=50&from=R10&mppfqy=mopar&mppfqy=mopar&mppfqy=mopar+pulley&mppfqy=mopar&satitle=mopar+ignition+electronic&sacat=6028%26catref%3DC6&fmmk=&fmmd=&fylo=&fyhi=&mppfqy=mopar+ignition&sargn=-1%26saslc%3D2&sadis=200&fpos=ZIP%2FPostal&sabfmts=1&saobfmts=insif&ftrt=1&ftrv=1&saprclo=&saprchi=&fsop=2%26fsoo%3D2&coaction=compare&copagenum=1&coentrypage=search&fgtp=
Jag köpte mitt nytt på eBay =)
cougar xr7 1971
2007-06-22, 22:19
hej..
satte i ignitor i min cougar med cl 351.märkte ingen direkt skillnad på prestanda eller bensinförbrukning, men jag bytte för att min gamla tändning med brytare började ge upp o bilen gick som en gammal volvo. det ska man ju inte behöva bry sig om i framtiden numera..
däremot, när jag bytte till ignitor brytarlöst så lät jag min gamla tändspole av modell okänd sitta kvar. men när jag i våras även satte i flamethrower tändspole (som rekommenderas ihop med ignitor enligt tillverkaren) så märkte jag direkt att tomgången flög uppåt, vilket ju borde vara ett tecken på att det fanns någon form av motstånd i min gamla tändspole.tycker dessutom att den har en jämnare tomgång efter spolebytet så jag rekommenderar att byta tändspolen med.. tyckte nog att bilen blev aningen piggare oxå!
charger67
2007-06-23, 11:23
http://motors.search.ebay.com/search/search.dll?sofocus=bs&sbrftog=1&catref=C6&fcl=3&sofindtype=22&frpp=50&from=R10&mppfqy=mopar&mppfqy=mopar&mppfqy=mopar+pulley&mppfqy=mopar&satitle=mopar+ignition+electronic&sacat=6028%26catref%3DC6&fmmk=&fmmd=&fylo=&fyhi=&mppfqy=mopar+ignition&sargn=-1%26saslc%3D2&sadis=200&fpos=ZIP%2FPostal&sabfmts=1&saobfmts=insif&ftrt=1&ftrv=1&saprclo=&saprchi=&fsop=2%26fsoo%3D2&coaction=compare&copagenum=1&coentrypage=search&fgtp=
Jag köpte mitt nytt på eBay =)
ok där kanske man skulle köpa... var det bara sätta i allt och starta eller
behöver man ställa tändning och sånt??
charger67
2007-06-23, 11:25
hej..
satte i ignitor i min cougar med cl 351.märkte ingen direkt skillnad på prestanda eller bensinförbrukning, men jag bytte för att min gamla tändning med brytare började ge upp o bilen gick som en gammal volvo. det ska man ju inte behöva bry sig om i framtiden numera..
däremot, när jag bytte till ignitor brytarlöst så lät jag min gamla tändspole av modell okänd sitta kvar. men när jag i våras även satte i flamethrower tändspole (som rekommenderas ihop med ignitor enligt tillverkaren) så märkte jag direkt att tomgången flög uppåt, vilket ju borde vara ett tecken på att det fanns någon form av motstånd i min gamla tändspole.tycker dessutom att den har en jämnare tomgång efter spolebytet så jag rekommenderar att byta tändspolen med.. tyckte nog att bilen blev aningen piggare oxå!
ok det är lika bra att göra... kostar ju inte en förmögenhet heller för den delen så... :)
ok där kanske man skulle köpa... var det bara sätta i allt och starta eller
behöver man ställa tändning och sånt??
Jag har inte fått ihop min bil än.. så jag får återkomma med det =)
Charger-73
2007-12-07, 18:47
Hallo hänger på tråden ang tändning...
Nån som har installerat elektronisk tändning på en charger -73a?
Sitter det brytare på dem orginal lr? Är lite nybörjare på detta...
Elektronisk tändning blev väl i stort sett std runt -72..
DartHenta
2007-12-13, 01:02
köpte mig nyligen ett brystarlöst mopar performance system från sixpackonline.se ...har inte satt i motorn så jag kan inte säga om det är bu eller bä ännu=) men det är nästan gratis och grymt lätt att installera!tror jag fick det för 2900 och så en likadan tändspole för en 500 hundring...mycket bättre än orginal brytarsystem skulle jag gissa!
MVH Henning
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.