Visa fullständig version : Vill nån få sin bils prestanda mätta??
Tony_Avesta
2003-07-22, 20:01
Hej.
Jag är intresserad av att få kontakt med jänkeåkare som har en muskeljänk, antingen helt standard eller lite trimmad, men i första hand mer eller mindre pigga gatbilar och inte rena racebilar. T ex Charger 440 Magnum, Gamla Corvetter före C4, Cudor, Camaros, Mustanger, Challengers mm mm. Bilen skall vara frisk och gå som folk på vägen. Smattrande vinglande raggarbuskar är av inget intresse
Ni som har en sådan bil inom några mil från Avesta, skulle ni vara intresserade av att få er bils prestanda uppmätta? I princip allt kan mätas, 0-100 0-200 100-150 70-110 201m 402m tider sträckor och farter. Även drivhjulseffekt kan mätas.
Jag har en avancerad men ändå lättmonterad utrustning som sätts inne på vindrutan, kika i min signatur eller gå in på http://www.vericom.org för mer info om denna.
Normalt brukar jag ta en liten slant för dessa mätningar, men nu är jag intresserad av att få några mätningar på jänkare att ha som jämförelse med alla andra mätningar på div mer eller mindre pigga européer och japs som jag har, så tänkte jag låta några få sina bilar mätta gratis.
Grafer och tabeller på resultatet ingår, om ni vill ha nåt att hänga på garageväggen, eller kanske gömma längs ner i nån låda :D
Är ni intresserade så hör av er här eller till mailen i min signatur.
MVH Tony
Hej
Är jag för långt bort??
Jobbat med bilen i snart tre år!
Helt renoverad motor med allt nytt.
Underbar cruzingbil med bra klös!
Portade 906:or,, Keith Black kolvar,, Holley Street Dominator insug,, TTI 1 7/8" Headers osv,,,
Körs med original suregrip och 3.23.
Bilen har varit med i årets Power.
Äkta Challenger R/T cab.
MVH Olle B
http://mediaservice.photoisland.com/auction/Jul/20037222020412415384792.jpg
Tony_Avesta
2003-07-22, 22:03
Nä du får gärna komma hit och få din bil mätt, det är bara 64 mil.......... enkel resa :D
Avesta ligger i södra Dalarna, så det blir väl lite utsocknes för dig som är halvdansk.. :P
MVH Tony
Turbo Uffe
2003-07-22, 22:36
Halloj Tony!
Som jag har sagt på annat håll vore det skoj att prova din maskin gentemot min gamla G-Tech!
Hör bara av dig på:
tele: 021-335004
eller 070-4971958
eller maila på 021.335004@telia.com
Tony_Avesta
2003-07-22, 22:42
Nämen hejs......
Hade ju glömt bort dig Uffe, och att du nämt att vi kunde testa. Det kan vi fixa på den ena eller andra bilen, eller båda!?
Västerås är ju inte långt bort från mig, så jag kan kika över nån kväll och samtidigt passa på att få i mig lite äkta svensk husmanskost på McDonalds eller Burger King :D
Vet du eller kan du ta reda på exakt vikt ink förare och som den testas, på någon av bilarna?? I så fall så kan vi mäta drivhjulseffekten.
Kanske det är den vite som är den ende som är reggad för gatan??
MVH Tony
Turbo Uffe
2003-07-22, 22:47
Halloj Tony!
Har exakt vikt med och utan förare......
Det är den svarte vi pratar om nu....... den vite e till salu.
Har semester i 2 veckor så när som helst nästan......
Kan även erbjuda hemlagad husman i vårt eget hus.
Turbo Rules! :twisted:
Garagekungen
2003-07-23, 09:10
Tjena Tony.
Kommer du ner till Sthlm på fredags cruising nu på fredag? I så fall ställer jag gärna upp med frugans Dodge Durango R/T :twisted: .
Annars är jag på väg norrut i början på Augusti om erbjudandet fortfarande kan stå kvar.
Har exakt vikt på ekipaget och du får naturligvis provköra bilen samtidigt (om du kan tänka dig att köra annat än SAAB ? :wink: ).
Tony_Avesta
2003-07-23, 10:49
Hej.
Durango är väl en pickis eller nåt sånt va??
Egentligen är jag ju mer ute efter att få testa lite äldre bilar, från muscle-epoken s a s. För att få lite material till att jämföra med hur dessa i standard eller lite trimmat skick står sig mot modernare europa/japs på vanlig väg i prestanda på olika intervaller. Och inte bara på strippen med klister och slicks mm. Som ni vet så är det ju en hel del gnabb och gliringar hit och dit mellan folk om detta, så jag tänkte försöka ta reda på sanningen för div bilar.
Jag skulle därför hellre testa din Mach 1...... :)
MVH Tony
["Tony_Avesta"]Nä du får gärna komma hit och få din bil mätt, det är bara 64 mil.......... enkel resa :D
Avesta ligger i södra Dalarna, så det blir väl lite utsocknes för dig som är halvdansk.. :P
Hejsan,, det låter som om det är just min bil du vill testa!!
Musclecar med lite trim och gatdäck!!
Snöra av dig snöskorna eller skicka boxen på posten!! :D :D
Lycka till med mätningarna,, skulle vara kul att få reda på vad typ liknande bilar presterade!
MVH Olle B
Garagekungen
2003-07-24, 09:12
Tjena Tony.
Du får gärna prova Mach1:an också. Den står i Californien - lite restid (ca 16 timmar med all incheckning, tull, mm), men jag lovar att det är väl värt besväret... :lol: 8)
Durangon är en SUV med konstant AWD och skaplig maskin (5.9 liter V8) :twisted:
Inte riktigt vad du söker, även om den går bra...
Ha det gott !
Tony_Avesta
2003-07-24, 13:16
Hej folkens.
Nu blev det idag en panikutkallning för mig till en oljeborrplattform i nordsjön, flyger ikväll och blir borta i minst en vecka och max tre. Så jag kommer kanske inte att kunna svara på mail då jag inte vet om de fått igång internet där ute i det våta till denna gång.
Men de som är intresserade kan höra av sig enligt ovan, så får vi se vad vi kan sy ihop när jag är åter på svea jord.
Ha det bra i värmen och kör försiktigt.
MVH Tony
Du skulle kunna prova på min också när du kommer till Uffe i Västerås. Kärran är en 72:ans Corvette med 454 som är borrad till 468 och som bara blocket är original på numera. Bör vara runt 520 HK i maskinen enligt Engine Analyser 3.0. 4-växlad manuel låda.
Jag har inte vägt den ännu, men kommer troligtvis att kunna göra det nästa vecka.
Tony_Avesta
2003-08-09, 00:17
Lasse
Det låter som en bil värd att ge ett test, är ju ute efter att få testa lite mer jordnära bilar i första hand. Bilar med vassa standardmotorer, eller lite trimmade sådana, men ändå inte hysteriskt racetrimmade, utan sådana man kan möta på gatan eller runt kiosken vilken fredagskväll som helst.
För att få ett vettigt effekttest så vill jag veta vikten på bilen som den testas, alltså med förare och soppa, så det vore bra omk du kunde få bilen vägd strax före testet och med en soppamängd som sen är likvärdig under testet.
När var och hur kan det passa dig att testa raketen?
MVH Tony
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.