handdator

Visa fullständig version : newBEE

SuperBee
2007-03-07, 23:19
Hej alla muskelbilälskare!

har alltid haft en facination för maffiga v8:or men först på senare tid när man (nästan) har ekonomisk möjlighet att införskaffa en sådan glädje maskin som man upptäckt vilken sjungel det verkar vara där ute.

Letar därför efter erfarna själar som skulle kunna guida mig till någon relativt bra/rolig "nybörjar" maskin. Kikat en del på de flesta aktuella märkena främst bilar 1965-1970, en hel del mopar, dock ingen stenkoll på vilka motor -volymer/effekter till respektive märke/modeller/årsmodeller som skulle ge "the biggest bang for the buck" så att säga.

Som sagt maximal upplevelse för rätt pengar, har kollat mycket på Ebay Motors, har dock inte kollat upp hur mycket frakt + tull går på för att få hit dem till Sverige. Rent eknomiskt ligger jag väl inte så bra till i dagsläget men en trolig årlig vistelse utomlands, staterna faktiskt, gör att jag funderar på att sälja min nuvarande bil vilket borde få loss iaf 50k+, sen har man lite i madrassen förhoppningsvis. Pristak max 100k, får man något, värt att leva på bröd/vatten resten av året, för det?

Kräver inga utsällnings exemplar dock undanbedes de värsta vraken, så länge allt är relativt komplett bör jag kunna få ihop det, om logik tillfallerdet mekaniska gällande amerikanska bilar med (bara meckat på europeiska bilar).

Tacksam för diverse svar angånde frågeställningen eller svar i allmänhet.

//Otto

Anders_88
2007-03-29, 23:59
Om du är intresserade av Mopar har jag ett bra tips till dig. Gå in på www.muskelbilar.se och kolla runt lite där.Han är en som hjälper folk med bilköp från andra sidan pölen och har kontakter bland mopar folk där. jag har precis köpt mig en Plymouth Sport Satellite 1969 med hjälp av den killen. För under 100 tusen får man idag ingen värsting utan min är väl ett "rullande objekt" som det kallas. relativt rostfri dålig lack och inredning så det är väl inget som är omöjligt å fixa till. Och vad som menas med nybörjar maskin är väl igentligen en bil som är så fräch som möjligt och så lite jobb på som möjligt. är du ute efter det så spara å köp en fin bil på en gång. själv tycker jag att fixa till en bil är en del av det roliga och man kan få den som man själv vill.