Visa fullständig version : Moparkaravan till Rättvik.
CROSS BOSS
2007-02-04, 17:56
God Kväll.
Om det är någon som är sugen på att åka till Rättvik o. vill åka med likasinnade så rekomenderar jag er att gå in på: www.mopardudes.se
Där finns alla detaljer.
Mvh GAISARN
Hej Gaisarn!
Och vad föreslår du för sådana som dig och mig som har ett större intresse för Ford än något annat då?
Gurragas
2007-02-05, 13:55
Terapi?????:)
Förlåt, kunde inte låta bli:D :D
Hej Gaisarn!
Och vad föreslår du för sådana som dig och mig som har ett större intresse för Ford än något annat då?
Kolla då in vad Mustang Club Sweden har i åtanke för sommaren 2007:
Pony Tour Sweden 2007!
"Pony Tour Sweden 2007 kommer att starta lördagen den 28 juli 2007 på olika platser i Sverige, genom olika men till slut gemensamma vägar, avsluta med en gemensam fest för att fira klubbens 30-års jubileum, måndagen den 30 juli i Rättvik under Classic Car Week."
Verkar betydligt bättre och trevligare än att se en hög Mopars stående längs med vägrenen med diverse problem... :o)
http://www.mustangclubsweden.com/Info/
cobra jet
2007-02-05, 20:21
Hoppla,Hoppla :D :D
Ögonbrynolf
2007-02-05, 21:20
http://www.agdesignware.com/images/Hot_Licenses/logos/MyLittlePony_logo.jpg
http://www.agdesignware.com/images/Hot_Licenses/logos/MyLittlePony_logo.jpg
Aha, är det inte lite ironi jag ser...? Tror minsann den döljer lite avundsjuka...
:o)
Tycker faktiskt att det är ett jättekul initiativ som de tar, hoppas verkligen att det blir lyckat för dem. Kanske är det början till nåt stort.
Skulle gärna vilja åka Hot Rods Power Tour nån gång, det hade varit nåt...
/Jocke
Ögonbrynolf
2007-02-05, 22:28
Jo jag delar ju garage med en Mustang -69 HT. Så det gäller att gräva upp lite pikar för att han inte ska stelna till... :)
CROSS BOSS
2007-02-06, 08:08
Hej Tbolt.
Jag skall nog få tyst på Mopargrabbarna med min lilla häst...
G -code 1970 BOSS 302 T/A Grabber yellow
347 Boss motor med Cross Boss insug,Autolite Inline 875 Förg.(Sånt insug o. förg. har dom alldrig sett,inte ens på vykort)
5 pet Doug Nash, 9" med Detroit Locker.
Minilite Wheels.
Ja ja bilen står nu i en lada o. väntar på våren för transport
till plåtmästarn för lite jobb, motorn är hos Joe Sherman o.
lådan i min -69 FB. Så Mopar gubbarna kan va lungna ett år till...
Mvh GAISARN
Gurragas
2007-02-06, 12:25
Ja ja bilen står nu i en lada
han ser lite sliten ut, längtar han till grönbetet??:D
http://i6.photobucket.com/albums/y246/gurragas/OldHorse_sm.jpg
CROSS BOSS
2007-02-06, 12:45
Ett MKT oväntat svar......
Få se om jag kan kontra med nått senare......
GAISARN.......
cobra jet
2007-02-06, 20:55
Say no more:D :D :D
MVH
Cobra Jet
MeFirstCharger70
2007-02-07, 00:43
Här har ni alla Fård fantaster en riktig pärla till film.. och -Ja, en Fård är i huvudrollen....
Jag får väl sänka mig ner till pajkastningsnivå jag också då, för att kunna delta i debatten. Då kan jag bara konstatera att det givetvis finns en Ford för varje kategori människor. Alltså alltifrån blöjraggare och uppåt. Själv läser jag just nu en bok om Ford GT40 på LeMans - segrar 4 år i rad! Någon som kan rapportera något om Mopars framgångar där för en på det området okunnig?
Ögonbrynolf
2007-02-07, 16:49
Jag kan stolt titulera mig dubbel Fordägare! 1st Ford Sierra av okänd årsmodell. Den är blå med och har hela RS-paketet inklusive dubbelvingen! Gick som ett skott tills kylarfläkten lossnade och flög iväg...
Nu cruisar jag med en -93 Ford scorpio herrgårdsvagn. Automatlåda & rostiga skärmkanter som option.
Skulle tippa att jag ligger i mitten av skalan med min scorpio. Snett före Mustang -69 HT, och snett efter Shelby GT 500... :)
Jo jag har ju alltid haft intrycket av att Moparentusiaster har skattat sitt eventuella Fordägande väldigt högt............men hur var det nu med LeMans - om man nu får försöka styra in diskussionen på en något seriösare nivå?
DusterV8
2007-02-08, 18:26
låter skitskoj detta får se om man får råd att åka :D
typiskt att baging inte är kvar hära på sidan och hans hemsida med sanningen om fords 289hiperf har försvunnit.. det hade kunnat liva upp lite hära ;)
CROSS BOSS
2007-02-08, 19:53
TBOLT
Jag skall göra dig lite glad...Det är en 1969 428 CJ Torino Cobra Fastback på
ingång till GBG.Skall förhoppningsvis bli en rullande renovering.Den skall in i
Roys garage till att börja med.
Ha en trevlig kväll gubbar.
Mvh GAISARN
Gurragas
2007-02-09, 16:37
Detta är en ford jag skulle kunna tänka mig:D
Kolla filmerna http://www.turbofordgt.com/
Vi hade en Ford Mustang Mach I -69, 428 CJ i vår ägo i slutet av 70-talet. Den bilen var det ett jävla klös i, vill jag lova. Men den var törstig. Man såg rakt hur tankmätaren sjönk när man trampade ner gas-pedalen.:rolleyes:
moparhardcore
2007-03-16, 05:48
Vi hade en Ford Mustang Mach I -69, 428 CJ i vår ägo i slutet av 70-talet. Den bilen var det ett jävla klös i, vill jag lova. Men den var törstig. Man såg rakt hur tankmätaren sjönk när man trampade ner gas-pedalen.:rolleyes:Törstig?! Jag trodde det var normalt på amerikanare? :? :D
.....nödvändigtvis. Våran Impala -58 drog 0.8L/mil när vi åkte till Göteborg.:good:
DusterV8
2007-03-17, 18:56
Törstig?! Jag trodde det var normalt på amerikanare? :? :D
nää allt är väll relativt, min rullkamsförsedda 340 tar mindre än 1½liter i snitt så länge man inte håller på å gasar hela tiden ;)
Lägg till en 'Cuda i startlistan. Ser verkligen fram emot karavanen. :D
Hmm.. i brist på en rullande bil får jag bege mig till närmaste "hållplats" o kika in karavanen på måndag
Gurragas
2007-07-29, 10:36
Jag åker ner till eurostop Örebro och kollar lite, skall du dit T16 så hör av dig.
Anders_88
2007-08-17, 21:52
Vill höra hur karavanen var...Hälst vill jag se bilder med!
Gurragas
2007-08-18, 11:31
Gå in på www.restorers.se (http://www.restorers.se) klicka på blandade bilder och sedan på den röda cudan, där har du lite bilder från matstoppet i Örebro
Anders_88
2007-08-19, 15:58
sådär ja :D där hade man vilja varit :good: :good: :good: :good:
såklart man åker moparkaravan..
"hellre putta än mopar än köra ford"
men nu ska jag avslöjja att jag ska ha en ford galaxie500 1964 någon gång.. självklart som året runt bil och sladda ifrån volvopojkarna på vintrarna..
Lägg till en 'Cuda i startlistan. Ser verkligen fram emot karavanen. :D ska de va cuda ska de va 71:)
Gurra440
2008-03-04, 23:25
Jag och några polare har hyrt ett hus i Rättvik med veranda. Där kunde man kanske knäcka några bägare och prata stötstänger och gjutjärn, vi åker en liten karavan från arvika camaro 69 lemans 66 charger 70
ska de va cuda ska de va 71:)
...eller 72 ;)
En hel del 71:or i Rättvik men ingen annan 72:a vad jag kunde se.... Så du har nog rätt, ska det vara Cuda så ska det vara 71 enligt de flesta. Kul därför med en 72 tycker jag.
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.