handdator

Visa fullständig version : Sasses Charger-68 Och Dustern-70

SASSE
2007-02-02, 21:55
Då har man lagt ut en jäkla massa pengar,denna vecka.På både Chargern och Dustern(suck).Man har lagt ut en hel månads lön på prylar,bara den här veckan:eek: ,och säsongen har ej börjat än.Det är en jäkla tur att tanten inte är intreserad av bilar.Så imorron bär det iväg ut till Chargern,och då ska jag byta stift på den.Alla som har en Mopar bil med headers vet hur lätt det är att byta stift:good: .Det slutar med blodiga knogar, och jäkla massa svordomar:mad: .Det tur att tanten jobbar i plåsterfabriken:) .Jag åter kommer imorron kväll,för rapport.Får jag allt och fungera på bilen imorron då ska jag tamifan lägga en lakrits-remm på golvet:rolleyes: .

Ögonbrynolf
2007-02-02, 22:02
Bättre med en lakritsrem än en hög chokladpuddig på golvet! :)

Berätta lite mera om bilen. Vart kommer den ifrån? Vad har den fått stå ut med genom åren? Vilka planer har du?

MeFirstCharger70
2007-02-02, 22:36
-VAR E BILDERNA!!!!!!!!

-Fäään!!! Vill se bilder på bilarna ju.. Denna tråd är värdelös utan bilder..

/Tommen

SASSE
2007-02-03, 18:34
Då har man lagt ut en jäkla massa pengar,denna vecka.På både Chargern och Dustern(suck).Man har lagt ut en hel månads lön på prylar,bara den här veckan:eek: ,och säsongen har ej börjat än.Det är en jäkla tur att tanten inte är intreserad av bilar.Så imorron bär det iväg ut till Chargern,och då ska jag byta stift på den.Alla som har en Mopar bil med headers vet hur lätt det är att byta stift:good: .Det slutar med blodiga knogar, och jäkla massa svordomar:mad: .Det tur att tanten jobbar i plåsterfabriken:) .Jag åter kommer imorron kväll,för rapport.Får jag allt och fungera på bilen imorron då ska jag tamifan lägga en lakrits-remm på golvet:rolleyes: .

Man vet inte om man ska skratta eller gråta åt elendet:mad: :mad: .Man har kört 10m med bilen,så får man riva motorn:mad: .Bilen gick illa när körde in den garaget.Bytte kablar och stift,startade bilen igen,, lät illa imotorn.Lyfte på ventilkåpan,var det jag mist-tänkte.2:ndra och 8:nde cylindern,krökta stötstänger:eek: .Finns det nogon bra sida om big-blocks motorer,typ moment dragning och sprängskisser.

devo667
2007-02-04, 12:35
fan vad trist!! har du ingen aning vad som gått snett?
http://manu1.manufrog.com/~ormit1/dodge.html
Ronald har lagt upp det mesta om moment etc

SASSE
2007-02-04, 14:16

En tacker:good: .

rabies
2007-02-04, 22:04

Det var en massa Luleå och Piteå där, how come? =)

SASSE
2007-02-25, 13:21
En tacker:good: .

Lägger in lite bilder på race bilen:D .Kommer att lägga ut nya bilder på, bilen när jag har satt ihop motorn.Har topparna på renovering.

Kamyr
2007-02-25, 20:58
Chargern var ju nice :good:

Inga bilder på Dustern?

SASSE
2007-02-25, 21:52
Chargern var ju nice :good:

Inga bilder på Dustern?

Här är några bilder på Dustern:) .

Duster70
2007-02-28, 14:36
Ser finfint ut =)

SASSE
2007-02-28, 17:50
Ser finfint ut =)

(Ser du en svart Duster så försök inte ens ???) Att para dom eller va då:oops:

DusterV8
2007-02-28, 19:27
den dustern var ju riktigt snygg ju gillar stuket:D

Kamyr
2007-03-02, 19:42
Fin Duster!

Lite fakta om den skulle vara trevligt, drivlinan m.m. Några uppgraderingar på G?

SASSE
2007-03-02, 21:49
Fin Duster!

Lite fakta om den skulle vara trevligt, drivlinan m.m. Några uppgraderingar på G?

Motorn:400 Big Block,smidd vev 383,440 kolvar mm mm.Vxl 727 man vent,hus.Bakaxel 8 3/4 (89-hus).Ska byta kondiffen,innan säsongen börjar.Prova ut en annan Holley förgasare,den andra fungerade dåligt på 2:steget(sekunder).Jag hoppas att det blir ett jäkla ryt i motorn i år:eek: .

SASSE
2007-03-07, 21:55
Man vet inte om man ska skratta eller gråta åt elendet:mad: :mad: .Man har kört 10m med bilen,så får man riva motorn:mad: .Bilen gick illa när körde in den garaget.Bytte kablar och stift,startade bilen igen,, lät illa imotorn.Lyfte på ventilkåpan,var det jag mist-tänkte.2:ndra och 8:nde cylindern,krökta stötstänger:eek: .Finns det nogon bra sida om big-blocks motorer,typ moment dragning och sprängskisser.

Nu är topparna äntlingen fixade:D .Så nu allt bytt på dom+planat.Så nu är det bara spotta i nävarna och skruva dit alla delar.

SASSE
2007-03-16, 19:39
Nu är topparna äntlingen fixade:D .Så nu allt bytt på dom+planat.Så nu är det bara spotta i nävarna och skruva dit alla delar.

:D .Fan vad skönt,har skruvat ihop motorn nu.Kaska i lite soppa i förgasaren ,hoppade igång direkt:good: .Så nu är Chargern fixad .Sen är det bara att börja med Dustern.Den ska få en ny diff + lite annan kärlek;) .

SASSE
2007-06-24, 00:32
Jäkla va kul att få igång Chargern.Vilken sång det är i 440 :eek: .Det är bara att peta i driven,så är det hjulspinn på 1:an sedan 2:an och sen 3:an :D .Men det är väll bara på Mopar bilar man får uppleva detta,eller hur...

Anders_88
2007-06-24, 13:37
haha jo det är väl det...var ute i en Dodge Ram 1500 med 5,7L Hemi igår som jag lånat.
den gick framåt kan jag säga. Mopar är fina grejjer

SASSE
2007-06-27, 22:46
Nu jäklar har jag beställt hem 2st 440 från usa :D .Få hoppas att kommer hem så fort som möjligt.Försen är det bara att sätta gång och trimma:good: .Jäklar vad det kommer att gå nästa sommar :eek: .

Anders_88
2007-06-28, 21:37
va fick du pröjsa för en 440? med frakt å allt som ingick?

SASSE
2007-06-28, 22:50
Det får jag lov att åtekomma om.För det är kompis till mig ,som har bekant borta i usa som håller på att handlar med bilar.Han skulle skicka hem några pick-upper.Då skulle han slänga på ett par motorer åt mig på flaket.

Anders_88
2007-07-06, 21:52
Ja just...ja det var ju ingen dålig deal!

SASSE
2008-01-05, 23:41
Fin Duster!

Nu jäklar är det uppgradering på Dustern.Bestället delar till motorn från usa:D .Det blev halva motorn innan det blev klart(tur att man gifte sig rik:good: :good: ).Trodde att slutade där,ack vad man bedrog sig.Skickade iväg topparna till kompisen,för planing och portning.Han ringer par dagar senare,du har din bil kokat mycket på crusingar:? .Jaaa,det har den.Jaha du ,dina toppar är full med sprickor.Då var det bara att ta fram plånboken,igen:D .Lite tur ska man ha,han hadde ett par lika dana toppar liggande:good: .Hoppas att man får ihop bilen till våren8) .För NU har tanten hittat på en jäkla massa saker som ska göras på kåken.Men jag har lovat att allt ska vara klart till crusing sesongen;) .Ska sätta in lite nya bilder på race bilen.

SASSE
2008-01-07, 19:18
Fin Duster!

Lite bilder på Race bilen.

SASSE
2008-02-07, 21:29
Lite bilder på Race bilen.

Nu börjar livet att leka igen,efter 14dar på sjuk-huset:D .(trodde jag).Kompisen som bygger min motor, kom hem till mig med prylar som har kommit hem från usa .Medan jag låg sjukan :good: .Nu helgen ska han göra klar topparna.Största problemt är att jag har,garge förbud i en hel månad:shock: .Både från Läkarna + min fru.Var och titta på Chargen.Åååå Guuud (vart lite religös nästan;) ),hur i sjutton ska jag hinna klart båda bilarna till i sommar??????.Jag kännde att jag fick en livskris i garaget.Vart bara trött på allt,sopa igen dörren och gick därifrån.JAG TITTADE INTE BAKÅT,JAG BARA GICK MIN VÄG:mad: :mad: .

SASSE
2010-02-26, 08:45
Som sagt tillbaka i hobby rummet;)..Sålde Chargern,,sen stog man tittade i båset,vad tomt det blev:(.Tiden gick, man skruvade som idiot på Dustern isället.Och lade ner milijooooner kronor på den isället:good:.Klar med Dustern,tittade i plånboken.Där lågde det nästan en milijon iden:?:?.Ä för sjutton jag köper en ny bil till.Ute och letade lite på nätet och hittade en Coronet-68,helt orginal BB-bil(383),Bucket seats,727 låda.83/4 axel(3:55),Skivbromsar (hade ej på Chargern Burrr),+att alla instrument fungerar,även orginal radion.Man får lov och vänta till VÅREN för att hämta bilen:mad:.Står kvar hos säljaren än.Det är 2m snö ute(globala upp värmningen),så nu jäklar får det bil VÅÅÅÅR8)

Mopar_68
2010-02-26, 16:56
Trevligt att du är G igen . Du Har inga bilder nya objektet . Det är ju en hemskans trevlig modell :D

SASSE
2010-02-26, 17:51
.

DusterV8
2010-02-26, 20:50
kul att se att du är på god väg igen :)

några nya bilder på hur långt du kommigt?

One`Chevy II´much
2010-02-27, 00:43
Visa gärna bilder i tråden.Bilder på våra bilar.:good:

duster360
2010-02-27, 09:15
åååh yeah , nu blir jag extr glad när jag ser en duster här ! Jag gillar såklart chargern oxo . Vad har du för motor i dustern/chargern ? Trimm och utvx ? Grön o fin sommar och en fin asfalts väg bredvid som man kan lägga en rejäl burnis på...

SASSE
2010-02-27, 10:48
åååh yeah , nu blir jag extr glad när jag ser en duster här ! Jag gillar såklart chargern oxo . Vad har du för motor i dustern/chargern ? Trimm och utvx ? Grön o fin sommar och en fin asfalts väg bredvid som man kan lägga en rejäl burnis på...

Chargern är såld,,,Dustern(340S) är hela driv linan fixad.Sitter en trimmad (bb 400)allt är nytt på motorn,,Lådan är en 727 också helrenoverad+ny(Huges)turbin,,Baxel 83/4 nya driv-axlar,fick hem nya diff (3:91)klumpen(Yokon) efter ett 6mån från Kanada:good:.Köpt slicks och fälgar mm.(.O:B:S jag har en ny utväxling i kartong(richmond 3:55+krymphylsa andra prylar i påsen) om nogon intresserad att köpa.Så nu jäklar, ska det bli åka av i sommar:D

duster360
2010-02-27, 21:46
låter jäkligt bra , hur mycket plats finns kvar efter montering av bigblocken , slipper man få ett idiot anfall när man ska byta stift/skruva dit headers , man blir bara mer o mer påverkad av alla som slänger ur s-blocken och i en big... Hur grova headers får man plats med ? Slipper man att "luta"motorn åt något håll ?

SASSE
2010-02-27, 22:22
låter jäkligt bra , hur mycket plats finns kvar efter montering av bigblocken , slipper man få ett idiot anfall när man ska byta stift/skruva dit headers , man blir bara mer o mer påverkad av alla som slänger ur s-blocken och i en big... Hur grova headers får man plats med ? Slipper man att "luta"motorn åt något håll ?

Lite knöligt byta 3:an och 5:an.Min dotter har små händer,så hon bruka fixa det.Hon fixar det fort som sjutton,när man säger hon 50:- för besväret:good:.Annars inga problem att byta stift.Motorn får plats,tagit bort servo pumpen.Har stum monterat motorn:D.Förra ägarn har byggt headerserna.Det är jäkligt trångt mellan startmotorn och headers:eek:.Det är ett kapitel för sig.

SASSE
2010-05-20, 20:07
Nu har man vart på race med Dustern.Vart väll ingen hitt.Racen vart för tätt,fick ånglåsning.Gick som säck skit:bad: efter 3:e racet (efter varann).Så bilen fick alldrig kylas ner.MEN SKIT KUL, VAR DET ATT TÄVLA:good::good:.Nya tag till hösten.