handdator

Visa fullständig version : Tra la la :)

Fritzon
2005-12-25, 04:22
Sitter här i Julmörkret och har ingenting att göra, och kan inte somna :)
Måste bara fråga.. Vet någon vad det är som ryker vid trottoarkanterna i alla amerikanska filmer?? Nån sorts ånga eller rök som sprutar ut överallt? Hör kanske inte hit, men det är kul o fråga.. :P

God fortsättning!!
Mvh
Tobbe

Anderssonsgalaxie
2005-12-25, 18:27
Det är ånga/kondens från avloppsystemen, De har lite annorlunda anordningar däröver =)

Fritzon
2005-12-25, 19:18
Okej! Trevligt att få svar =)
Men då borde det ju stinka sk*t från den ångan, om den kommer från avloppssystemet? :D

Anderssonsgalaxie
2005-12-26, 00:41
Det är bara kondens, så jag tror inte det stinker något speciellt, de har ju mycket därnere, kan vara 7-8 våningar under markytan med bara avlopp & värmekulvertar, och därifrån kan det komma en del ånga =)

Ögonbrynolf
2005-12-29, 01:07
Jag tror det är rök från alla Chargrar som rivstartat hela tiden... typ... 8)

Fritzon
2005-12-30, 03:45
Jag tror det är rök från alla Chargrar som rivstartat hela tiden... typ... 8)

Det tror faktiskt jag också! ;) 8)

Nova67ss
2006-01-06, 07:34
Nja detta med lukten låter vi vara osagt :D det händer ju ibland olyckor med rökare som kastar fimpar lite olämpligt och BLAAM,BOOM så åker ett brunnslock en 50 m upp i himlen...rena metangasen som fixar detta :D

dessutom (Minns scenen med Marilyn Monroe) finns ju galler försedda "avluftningar" för trycket i tunnelbane systemet vid tågs ankoms/avgång från underjordiska stationer.. som sagts tidigare finns mycket nere i backen däröver :D