handdator

Visa fullständig version : Hur har sommaren varit??

Duster70
2005-09-03, 01:07
Enligt mig har det varit den bästa sommaren på länge då man börjat leva V8a livet =) bilen har fungerat över förväntan (med liten lessnad då kylen gick dagen innan W&W) men men sådant som händer det fixades o har kört ganska mycket med den.. Projekt till vintern blir att ta ur motorn o plocka ner den i småbitar för att grovrengöra och spana in hur den mår. sen blir det lackering av motorn, Ny turbin skall inhandlas och allmän uppiffning skall ske..

Hoppas alla har haft en bra sommar (och fortsätter köra så länge det går.)

MVH: Henke

swede
2005-09-11, 10:17
sommaren har väl vart ok,lite dåligt med träffar/cruising för min del,men jag har haft annat att göra,fösöker att sälja av lite av projekten inför vintern,för litet garage!

/ Vince

DusterV8
2005-09-13, 22:31
tackar som frågar:) sommmaren har förutom en del mindre missöden varigt full av däcksrök desväre inte i närheten av kameror:(
ser fram emot en vinter som resulterar i mera pulver på ännu högre varv... hoppas alla andra haft en bra sommar!

MeFirstCharger70
2005-09-14, 01:45
Bilen står fortfarande i garaget och surar.. Blir nog inget köra innan nästa sommar.. annars så har sommaren varit Ok..

/Tommen

Haylakeracing
2005-09-15, 19:20
Sommaren var väl godkänd, var dessvärre tvungen att köpa mig en Oldsmobile Vista Cruiser -71 för att ha nått att gunga runt i.

Inget fel på Olds men det är ju ingen Plymouth precis :wink:

Nova67ss
2005-09-16, 02:04
Hade SKITKUL på min norrlands semester...

kom upp på lördag morgon sträck kört i nästan 9 timmar..
sover en stund kollar sol och mygg fördelningen.... Mer SOL :D

Inventerar förådet av eh smultronsaften :D och söndagen var grå både utvändigt som invändigt..... hrm.

Dessutom började nästan syndafloden... avloppet går i stopp

Så från söndag till tordag kväll så Grävde jag avlopp (grävare som drog nytt dike) lade nya infiltrerings rör samt kärrade iväg (spade skottkärra) 10 ton singel.. SKITKUL :I

sen till Gbg igen :D

dart_68
2005-09-23, 19:19
jodå sommaren har varit ganska trevlig
trist att bilen inte hann bli klar till västerås
men jag hann åka på några träffar iaf

Hugger
2005-09-24, 00:44
Den har varit hyfsad trots att inte "projektet" blev klart i tid. Mycket racing, har flängt runt med polarn på strippen och div nattliga äventyr, vilket har varit skoj.. 8)

Kurgan
2005-10-03, 09:07
Vi får säga att somamren varit kanon.

Vinst i tre av fem deltävlingar Birka Cup + totalsegern!
Vinst i SO!
2:a i King Of Europe i Belgien! Se dagbok.
http://www.brillko.se/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=11

Hugg på förstaplatsen i Bracket på Tullinge, dock hann vi sälja Lemansen innan den sista tävlingen så Brillan fick köra med sin sura "bruks Audi".
Kom dock total 5:a.

Så vi är rätt nöjda. ;)

Nu byggs det för fullt på den nya bilen under vintern för att anta nya utmaningar sommaren 2006.

// Jeppe

Bodomite
2005-10-09, 19:59
Körde hem bilen från vinterförvaringen, konstaterade att den gick piss. Plockade isär motor, upptäckte att jag inte har råd att fixa den. Ska bogsera tillbaka kärran till vinterförvaringen på Fredag, och kommer inte att ha råd att fixa motorn till nästa sommar heller, pga av bostadsköp.

Jippi. :cry:

Duster70
2005-10-10, 22:44
Faan va tråkigt sörjer med dig :(

Bodomite
2005-10-14, 22:32
Tackar. Dagen blev både och. Iväg med 'Cudan till vad som kändes som sista vilan... :(

Och sedan iväg till Uppsala Akademiska Sjukhus. Välkommen till världen, Amanda! :D

Duster70
2005-10-15, 09:48
ojdå då passar la kanske ett grattis mer då :)

Nisse Hult
2005-10-16, 02:38
Sista vilan... men sälj den aldrig! Du kommer isf att ångra dej om några år!
Grattis pappa!!! Hälsa morsan! :D

DusterV8
2005-10-16, 20:32
grattis!

Bodomite
2005-10-17, 17:20
Tackar allihopa. Det där med sälja är ju något som dyker upp i bakhuvudet då och då, speciellt på senare tid när det har vart som mest motgångar, men så länge jag kan tänka någorlunda klart så blir det inget av med det.