Visa fullständig version : Justera tractionbars?
Någon som har erfarenhet av Slide-a-link. Jag har tryckt på sådana och justerat dem som det står för gatbruk. Vidare har jag MT ET Street däck och Tricksprings fram och lite andra prylar...
Jag hade hoppats på att få lite fäste på gatan, men det verkar som det blev jävligt svårt? Så otroligt trimmad motor har jag inte heller? :?:
Så min undran är om någon vet hur man skall justera slide-a-linken? Erfarenheter?
Mvh
Nova67ss
2005-07-05, 13:22
antar att du med gatsättning har minimalt med spel i sliden sas. ev rent av ett sk preload , allts skruvat ihop det hela.. men hur är sättningen bak i bilen orginal blad fjäder kan vara styv och tillsammans med en hård dämpare så sätter sej inte bakdelen utan slår lös däcken istället... trickfjädrar fram är ju bra ihop med typ 90/10 dämpare, men den ska ju sammarbeta med sättningen bak ju..
Gata är svårt... hur är ditt däck "fotavtryck" och har du kollat att däcktempen blir tillräkligt hög?? ca 70`
Just nu är det ett glapp på 1/4 tum på slide-a-linken. Det skulle vara det på gatan. Men jag får prova att skruva ihop dem. Jag har provat lite olika däcktryck och det slutade med att jag fick dåligt tryck (blev svartare i kanterna). Skall prova mig fram lite till. Skall även prova att spänna slide-a-linken.
Jag har nya fjädrar både fram och bak, och det kan vara så att bakfjädrarna är lite för hårda. Det sas till mig att jag inte skulle ha så mjuka fjädrar bak, då det ofta gjorde att däcken hoppade... :?:
Mvh
Nova67ss
2005-07-06, 23:25
Ja mjuka fjädrar ger lätt sk wrap ups dvs fjädern blir som ett liggande S det är därför man sätter tracktion stag för att hålla den främre delen av bladfjädern stumm (den delen av bladfjäder ska bara hålla bakaxeln på plats.. det är bakre delen som fjädrar) har polare som satt ett avkapat huvudblad mellan bakaxeln och framöglan just för att styva fjäder här..
Har du dessutom 5 eller 3 blad i packetet kan du prova med att ta väck den kortaste fjädern och se hur chassiet reagerar, ev ta fler..
För dragrace bruk ska den vara mjukare
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.