handdator

Visa fullständig version : Lite märkligt

Hugger
2005-06-08, 10:34
Hörde på nyheterna att Polisen i Västerås beräknar att PowerMeet kommer att kosta dem ca 1.500.000:- i år :shock: Dom beklagar sig och vill mer eller mindre ha ersättning för detta. Lite märkligt eftersom det sällan brukar vara några bekymmer med stora polisinsattser i sportsammanhang typ fotboll.. :?:

DusterV8
2005-06-08, 21:21
låter vansinnigt! nog för att dom kanske behöver nåra gubbar extra för å dirrigera "lite" trafik men 1½miljon?????? *kliar mej i skallen*

Bob Falfa
2005-06-09, 08:22
Mmm visst faan ere märkligt.. Samma visa är det ständigt i hojsvängen också.. Det finns en jävla massa snutar att tillgå när det kommer några hojjar med västkillar på i godan ro men blir man rånad och sönderslagen så finns det inga Poliser minsann.. Dessutom några plingplong taxis med mobboffer som ska ta revanch på samhället som står vid vägkanten och fått sitt lilla kungarike på trottoaren kan ju inte kosta så jävla mycket.. Luktar mycke mygel det där.. :x

DusterV8
2005-06-09, 20:20
dom fenskapen har väll bara listat ut att detta är ett "bra " sätt att få in mera stålar till budgeten... vafan alla bilar i västerås under den helgen drar en jävla massa soppa som det betalas skatt på.. dessutom dricks det rätt mycket bränvin och öl oxå vilket oxå blir massor av skattepengar..

Hugger
2005-06-09, 21:38
Så fort det är ett motorevenemang så är det besvärande för omgivningen och dyrt för samhället.. Varje år diskuteras det om att nu är det defenitivt det SISTA året som PowerMeet får arrangeras i Västerås..

Nisse Hult
2005-06-10, 01:58
Det vet väl alla att vår konstiga regering inte kan hushålla med stålarna.
Dom ger bort en massa till U-länder, höjer sin lön, köper herresäten...
Om alla bilskattestålar gick till vägarna skulle vi ha vägar av guld!
Jaja, silver iaf.
Hörde förresten att bin utför med sitt pollineringsarbete ett värde av flera miljarder.
Skulle inte förvåna mej ett smack om Persons Pack ger sej ut i skogen och beskattar dom...

Hugger
2005-06-10, 09:07
Hörde förresten att bin utför med sitt pollineringsarbete ett värde av flera miljarder.
Skulle inte förvåna mej ett smack om Persons Pack ger sej ut i skogen och beskattar dom...
:lol: så är det - allt ska beskattas, om och om igen om det går..
Först ska vi beskattas för allt vi tjänar, sedan ska vi skatta (betala moms) på allt vi köper - med pengar som redan är beskattade..
hmm, Sverige är en jäkla bra affärsidé ;)

devo667
2005-06-10, 16:00
Men när det gäller idrott är det andra toner... andra sidan har varken spelare eller fans kostat skolsystemet speciellt mycket.......

DusterV8
2005-06-10, 19:26
:lol: så är det - allt ska beskattas, om och om igen om det går..
Först ska vi beskattas för allt vi tjänar, sedan ska vi skatta (betala moms) på allt vi köper - med pengar som redan är beskattade..
hmm, Sverige är en jäkla bra affärsidé ;)

vill minnas att skatt på skatt är förbjudet enligt nån form av grundlag, nån som kan mera än mej som vill kika på detta i lagboken? sjukt land man lever i....

vigg
2005-06-11, 00:35
Men när det gäller idrott är det andra toner... andra sidan har varken spelare eller fans kostat skolsystemet speciellt mycket.......

Hehe..så sant så sant..

ElCamino
2005-06-12, 21:59
Ett förslag. Rösta med fötterna

ElCamino

Nova67ss
2005-06-13, 08:02
Ja skatt på skatt är i lag förbjudet.. :D

därför har vi tull, moms, miljö avgift, trafik avgift, m,m.....

Våra ära makthavare SOM VI SJÄLVA HAR VALT, trampar pöbeln i nacken och har glömt sina ideal, det ska bara skos för egen räkning samt som grabbarna i sandlådan, glänsas bland sina gelikar......

Nisse Hult
2005-06-13, 09:23
Ja skatt på skatt är i lag förbjudet..
Varför har vi då moms på skatten på våra elräkningar?
( mer omsättningsSKATT... )

Bob Falfa
2005-06-13, 13:24
:x Mmm visst ere så.. Vad momsen betyder i grund och botten till namn och tillämpning är att en vara är mer värd för staten än vad du och handlaren har kommit överens om. Staten kräver denna peng eftersom varan bytt händer på statens mark. Om du eller handlaren skulle neka att betala så blir ni bestraffade av gudfaderns hejdukar kronkalle och pallepolis. Beskyddarverksamhet är olaglig i Sverige endock bedrivs den dagligen och dygnet runt av våra beslutsfattare.. I orden av Don Corleone jag ville nå toppen för att bli ren men ju högre jag klättrade ju skitigare blev jag.

Nisse Hult
2005-06-13, 13:48
Hmm... Flera visdomord där.
Väl värda att använda i framtida situationer. :twisted:

DusterV8
2005-06-13, 20:59
*muttrar* makten stiger somliga över huvet......

Goat 69
2005-06-16, 10:53
Jag håller med tidigare talare, men vi får inte glömma att vi trots allt har en demokrati och den svenska befolkningen tyvärr har röstat fram skiten.

devo667
2005-06-16, 11:07
så det enda vi behöver göra är att starta ett politiskt parti bli invalda, få majoritet i frågan och ändra på det.. kom igen nu grabbar det är ju en baggis!!!

Rune
2005-06-16, 14:21
Jag är lätt på, är ändå arbetslös nu för tiden så jag har mycket tid över. Dessutom kunde jag behövt en riksdagslön