handdator

Visa fullständig version : "hackad av.."

Fomoco Jeppe
2005-04-08, 01:57
när jag skulle gå in på forumet så kom det upp en text där det stog "hackad av turk ligan"... vad var det? :o

Bob Falfa
2005-04-08, 07:39
Vet inte, men det låter som det kan vara en BMW klubb :?

Nisse Hult
2005-04-08, 12:16
Aha... Turk på burk! :mrgreen:

Fast å andra sidan kollade jag koderna på start & forumsidan men hittade inget skumt.
Det kan också vara nå´n tillfällig omdirigering av DNS-adressen som inte funkade.
Eller nå´t skumt med datorn. Virus, trojansk häst, kidnappning eller så.
kom det upp en text
Bara sådär?? Om den var i ett fönster, hur såg fönstret ut?

Fomoco Jeppe
2005-04-08, 19:14
det kom inte upp i ett nytt fönster.. forumet hade bara förvandlats till en sida där det stog att det var hackat etc.. :evil:

Hugger
2005-04-08, 23:50
när jag skulle gå in på forumet så kom det upp en text där det stog "hackad av turk ligan"... vad var det? :o
Ja forumet blev hackat av några turkar som kallar sig för "illegal-team". Tur nog upptäcktes det ganska omgående och kunde åtgärdas. Hoppas att vi slipper fler incidenter av detta slag framöver..

Patrik 440
2006-02-12, 04:49
Nu har det hänt igen.

En uppdatering av forumet skulle nog vara lämpligt för att klara sig undan spånskallarna.

/ Patrik

Nisse Hult
2006-02-12, 10:53
Nu var det ju bara startsidan till forumet som var utbytt,
Det gick att krångla sej in ändå. Men det var illa nog.
Hut skyddat man sej mot sådana serverangrepp?

04:49... Vad gör du uppe då en söndagmorgon?
Eller var du på sänggående kanske. :D

Hugger
2006-02-12, 11:19
Vi har tyvärr haft 2st angrepp på kort tid. Det första var precis som Nisse skriver forumets startsida som var manipulerad. I morse när jag läste Patrik 440's inlägg så trodde jag att han syftade på samma ingrepp, men sedan upptäckte jag att ytterligare en pellejöns lyckats prångla sig in och manipulera..

InläggSkrivet: 12/2-2006 02:10
Rubrik: HACKED BY ********

FUCK OF THE DANMARK....

Ska se vad som finns att göra för att försöka förhindra liknande dåd.