Visa fullständig version : Mål?
Undrar bara vad ni har för mål på strippen i sommar? Vilka tider är det ni siktar mot?
Själv hoppas jag på att köra 12.50s. Tror ni det är möjligt? (se projekttråd för spec.)
Om jag inte klarar det så blir det lustgas till nästa sommar!
Formula
MeFirstCharger70
2005-04-04, 23:40
Målet är 11.5sek på Tullinge och på gatan -Att vinna :twisted:
Nisse Hult
2005-04-05, 06:35
Målet är att få mönstret från klädseln på förarstolen att sitta kvar på ryggen i en vecka iaf. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: 8)
Vi hoppas att vi kommer att köra höga 8:or konstant med ett par bra smällar nedåt mitten 8:or! :twisted:
Adaknova
2005-04-05, 15:05
Mitt mål är en låg 12sek med Novan samt en hög 10sek med Oldsmobilen
Nova Jörgen
2005-04-06, 22:40
Även i år är målet att vinna SDC's Bracket klass. Finns det pengar så det räcker ska vi även försöka vinna Bracket klassen i Stockholm Cup, för i år så är det bara en datum krock i dom två serierna.
När den nya motorn till race Novan är klar och körd i bromsbänken hos Musclecars i Södertälje, så ska jag tala om hur fort bilen SKA gå. Om vi lyckas att nå dit det är en helt annan sak.
Sen så ska jag ta revanch mot vigg också. Han har en upp på mig i matchracingen :oops: ( ja ja jimmy jag vet att min är en racebil och din är en raggarbil, men ändå...)
Jag ska åka en 11:a med min besiktiade raggarbil :P :wink: och stå på pallen i st.cup Bracket.
Jörgen,kul att du tog upp det..hade nästan glömt bort det...eller kanske inte..hehe.
DusterV8
2005-04-10, 00:39
jag hoppas på en låg tolva iaf men om det räcker med mitt medelmåtiga chassie och mycket varvillig maskin återstår att se :?
Nova67ss
2005-04-10, 14:46
Ha ha jag önskar bara få ihop min kärra så jag kan starta den iår.... men återigen pengarna slut igen och skattmasen sänkte mej ytterligare....
Nå, SKA starta i år.. DET är mitt mål. :D
DusterV8
2005-04-10, 23:17
Ha ha jag önskar bara få ihop min kärra så jag kan starta den iår.... men återigen pengarna slut igen och skattmasen sänkte mej ytterligare....
Nå, SKA starta i år.. DET är mitt mål. :D
det är helt klart ett ädelt mål! låt inte skattmasen sabba dina planer!
Samma här, har också blivit skinnad av skattmasen mm, men jag hoppas iaf kunna starta upp bilen under sommaren.. 8)
DusterV8
2005-04-11, 23:20
jag får tillbax lite stålar som tur e:)
Stefan N
2005-04-14, 03:12
Samma här, har också blivit skinnad av skattmasen mm, men jag hoppas iaf kunna starta upp bilen under sommaren.. 8)
haha skattmasen var här också, å döda hela sommaren :cry:
Mitt mål är att hitta en bil som senare skall trimmas, lättas, sänktas, kapas och dressas lite lätt. Det som står överst på önskelistan är en T-ford phaeton 8)
Nisse Hult
2005-04-14, 11:46
Det var inga dåliga krav Rune.
Du får nog göra som Willie wheelie eller hur han stavar sitt namn.
Han hittade en Phaeton bakom en lada och fick den av bonden... :shock:
Fast det var ju i en dröm förstås.. :(
Det var inga dåliga krav Rune.
Du får nog göra som Willie wheelie eller hur han stavar sitt namn.
Han hittade en Phaeton bakom en lada och fick den av bonden... :shock:
Fast det var ju i en dröm förstås.. :(
Jo, ska man hitta bilar i lador i sverige får man vara glad över en motorlös 144:a :) , funderar på en USA-resa men då måste jag veta hur det blir med jobb först (tar studenten i vår :D )
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.