Visa fullständig version : Banta ner antalet kategorier?!
Hej.
Det finns önskemål om att vi ska "banta ner" antalet "kategorier" på forumet, men innan vi gör något vill gärna ha era synpunkter och förslag om det.
Så vänligen ge oss din syn på saken.
(ett alternativ om man tycker att det är "rörigt" men ändå vill ha kvar alla kategorier är att modifiera forumet så att man kan ha s.k. "sub-forums" (underkategorier) )
Bodomite
2005-02-16, 20:25
Well, jag tycker att det är väldigt trevligt med lite egna hörnor för diverse oliktänkande, men samtidigt så gör ju det (för tillfället) låga postandet att det inte händer så mycket alls på sina håll. Man kanske kan skära ner lite på underavdelningarna under respektive koncerner, alla dessa bodies unt so weiter?
Om det inte tar allt för mycket plats på servern, så tycker jag att vi
har kvar det som vi har det nu...
kör själv mopar a-body, och gillar att allt som tillhör det är samlat på ett ställe...
Utrymmesmässigt är det inget problem.
Kanske att s k sub-forums (underkategorier) är bästa lösningen, då kan alla kategorier kvarstå fast det blir lite "renare" på skärmen..
T.ex,
General Motors = huvudkategori
Corvette, A-Body, F-body... = underkategorier
(som det är nu så är alla kategorier = huvudkategori)
Eller så låter vi det vara som det är.
Vad säger ni?
Det är en brta idé att ha Topp-forum som sedan har underforum.
Jag tycker det är klart "rörigt" som det är nu, i den meningen att det finns sjutielva forum på "framsidan"...
Stefan N
2005-02-20, 13:56
Kanske att s k sub-forums (underkategorier) är bästa lösningen, då kan alla kategorier kvarstå fast det blir lite "renare" på skärmen..
T.ex,
Vad säger ni?
Utmärkt förslag :!: :mrgreen:
V8_Matte
2005-02-20, 22:11
T.ex,
Vad säger ni?
Det låter skit bra det där med underkategorier! :D
Efter en del moddande så finns nu en "demo" att beskåda för hur det skulle kunna se ut och fungera. Som ni kommer att märka så är det "tomt" på inlägg, och det är medvetet för att inte "demon" ska förväxlas med detta forum.
Förändringarna hittas under: Tekniska frågor & svar och Länkar
Demo hittas på följande länk: www.smca.se/testing/
(lite "finputs" kvarstår)
Vänligen kom med synpunkter.
Stefan N
2005-02-21, 23:48
http://www.sellicksweb.com/Images/Navigation%20pictures/thumbs%20up.gif blev skitbra :lol:
Nisse Hult
2005-02-22, 02:17
Bra Niclas!
Fast, går det inte att lägga "Efterlyst" och "Annonser" under "Allmänt"
så blir det ännu cleanare... :lol:
Annars är det bra.
Hur ser det ut om det finns ett inlägg i FoMoCo under Tekniska frågor & svar?
Äe då FoMoCo highlited, eller ser man det först när man har
klivit in i Tekniska frågor & svar-forumet?
Tack.
Funktionaliteten blir säkert lite annorlunda, men det går ju alltid att klicka på: "Visa nya inlägg sedan ditt senaste besök"
Har justerat enligt ditt förslag samt gjort några "test inlägg".
Logga in på "demo forumet" ( www.smca.se/testing ) och testa funktionaliteten. Det gäller att vi är nöjda innan en ev. konvertering till det nya upplägget eftersom det är mycket jobb att ändra..
Nisse Hult
2005-02-22, 10:31
HA!! Snudd på perfekt ju. :D
Inga problem. Det köper jag.
Hur är det med er andra?
Bodomite
2005-02-22, 16:13
Ska jag vara ärlig tycker jag att det blev rörigare nu än med den gamla designen, heh :lol:
Men visst, eftersom att andra hittills har gett tummen upp så kommer jag nog att överleva. En liten fråga bara, i testforumet så kan jag inte hitta Nisses inlägg "Testing testing...", som är skapat kl 1128 den 22/2, utan att trycka direkt på inlägget längst ut till höger. Var ligger själva inlägget någonstans?
Ska jag vara ärlig tycker jag att det blev rörigare nu än med den gamla designen, heh :lol:
Klart att du ska vara ärlig :) Konstruktiv kritik är bra och varmt välkommet. Värst är om någon tiger och i efterhand kommer med sin kritik. Det är nu vi vill ha den! ;)
En liten fråga bara, i testforumet så kan jag inte hitta Nisses inlägg "Testing testing...", som är skapat kl 1128 den 22/2, utan att trycka direkt på inlägget längst ut till höger. Var ligger själva inlägget någonstans?
Du hittar det under: Teknik » FoMoCo
Med sk. sub-forums så bildar man en trädstruktur som man navigerar sig igenom..
Teknik = forum
» FoMoCo = sub-forum
Nisse Hult
2005-02-22, 17:44
Sökvägen är:
Forumstart -> MuscleCars -> Teknik -> FoMoCo.
När du har kommit dit så finns det där. "Testing testing..."
Jag hade själv svårt stt hitta det när det bara var ett inlägg
men det syns bättre när alla inlägg kommer på plats.
Bodomite
2005-02-23, 02:57
Aha, nu hittade jag det. Inlägget fanns visst där nere, under sub-forum-rubrikerna.
Är det fortfarande aktuellt att banta ner antalet kategorier (rubriker)?
Det går ju att banta ner utan att skapa sub-forum (underkategorier). Alernativet är att slå ihop vissa kategorier för att renodla. T.ex. samla alla GM teknikfrågor under en kategori, och alla länkar under en etc. Vad säger ni om det?
Stefan N
2005-03-21, 16:33
det blir bra de med 8)
Så, då var forumet renodlat – till någras glädje och andras förtret. Det känns säkert lite ovant i början men jag tror nog att vi ska kunna leva med detta, det blir mindre segregerat såhär.
/Niclas
Sluta ändra om nu för guds skull :twisted: ..annars tänker jag spamma forumet med bilder på Freivals.
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.