Visa fullständig version : Brillkos Lemans 2005
I denna tråd kommer det bara att ligga en länk till vårt projekt under Lazzat.
Kommer posta här så fort det hänt något i den tråden.
Så för den intresserade titta på:
http://forum.lazzat.se/showthread.php?t=21321
// Jeppe
Kika gärna in på vår hemsida oxå
www.brillko.se
// Jeppe
Nu är motorn iaf uppstartad. :)
I slutet av mars eller början av april bär det iväg upp till de värmlandska skogarna för bromsning och mappning av maskin.
Då har vi gjort första testet i bänken. Körde hos Flitten nu då vi inte har fått klart våra nya headers samt IC klar till kompressorn.
Vi bromsar med original remskivor till kompressorn och på vanlig 98:a soppa.
Tommy vill inte testa utan Halvarsson på E85 då han inte har alla de kunskaper som krävs...
Vi kommer köra mer i veckan förhoppningsvis så vi blir klara med mappning lagom till Birka 1.
Bilen håller nu på att slutmonteras så det bara är att montera motorn när den är klar i bänken...
Bla så har vi monterat dit våra nya KONI SPA1:or både bak och fram, lådan, kardan monterades igår kväll. Grundjusterade 4-linken, monterade nästan hela framvagnen. Saknas bara våra nya bromsskivor. Famvagnen sitter det mycket nytt i; nya bärarmar, skivor, bussningar, ok samt bult.
Hoppas att få skivorna ikväll, kommer dom så har vi ett rullande chassi igen ikväll. :)
Återkommer...
// Jeppe
Skoj att det rör på sig! :) Lägg gärna upp lite bilder..
Ligger en hel del bilder på www.brillko.se under "downloads"
Dock inte helt uppdaterat...
Varken Brillan eller jag har kamera så foton tas det när Johan är med och meckar med...
Ligger en hel del bilder på www.brillko.se under "downloads"
ok, kollar in där..
Då var första provturen avklarad. Känns alltid lika skönt i magen...
Dock inte som vi ville då sprutet/tändningen har krånglat som f-n.
Vi kommer under Birka 1 gå tillbaka till basic och åka med fugge och fördelare. :( Vi hinner inte reda ut vad det är som strular med sprutet innan lördagen...
Nåväl, vi åker nu med en Dominator 1050 och kommer skjuta en hel del gas under Birka 1.
Efter det kan vi ta tag i sprutet/tändningen, lösa det så vi kan åka överladdat. :twisted:
Återkommer.
Fan va tråkigt! Hoppas det löser sig!
Lycka till på Birka 1.
Formula
DusterV8
2005-04-28, 23:52
trist men tror ni grejar till det dära me tiden! lycka till i birka!
Nya vändningar, eftersom vi monterat dit sprutet parallellt med fuggen så är det enkelt att byta mellan dem. På med spjällhuset och tryckboxen, lite ström och vips så har vi ett sprut.
Detta skedde igår, bilen grundmappad utan kompressor, samtliga kurvor på låglast. blir en lång dag på motorvägarna för att mappa klart idag. ;)
Sprutet är lite känsligt med de jättespridarna vi har (1600cc/st) men det är bara att jobba vidare.
Sedan skall remmen dit så vi får lite överladdning med. :evil:
Hoppas vi kan få det att lira till lördagen...
Nä nu är det dags att kliva upp och sticka till garaget, måste tvätta och sätta dit alla sponsordekaler.
Tack Evographix för dom!
/ Jeppe
wowbagger
2007-04-23, 21:21
Update?
Update?
Så menlöst att lyfta gamla trådar på det där sättet,skärp dig.
wowbagger
2008-01-06, 19:39
Så menlöst att lyfta gamla trådar på det där sättet,skärp dig.
Ja,men jag va ju nyfiken ju? Ryktades ju om ett nytt chassi och grejer. Även Dubbelturbo.
Sluta skicka massa Homoerotiska PM till mig,jag e inte intresserad.
Ja,men jag va ju nyfiken ju? Ryktades ju om ett nytt chassi och grejer. Även Dubbelturbo.
Sluta skicka massa Homoerotiska PM till mig,jag e inte intresserad.
Det där på nyår mena du?..DU lurade mig att vi skulle sno sprit från småtjejerna för att du trodde det skulle bli lite "lättare"..och det gick ju bra *host*..har jag hört.
För att det inte skall bli allt för offtopic så kan jag berätta att LeMansen e såld samt att jag måste tillägga att det e rätt kass update i den här tråden.
Kan medela att LeMansen nu bor i Ö-vik å ska ut å snurra till sommaren är de tänkt.
Kan medela att LeMansen nu bor i Ö-vik å ska ut å snurra till sommaren är de tänkt.
Skoj att höra. Blir det på gatan eller strippen?
Blir väl mest gata men lite tidskörning vill vi prova på oxå.
Blir väl mest gata men lite tidskörning vill vi prova på oxå.
Hej!,där ser man.Det var i alla fall ett riktigt bra gatracechassi..tror inte Jonas (tror jag han hette som hade den efter Brillan) gjorde nämnvärda ändringar på så sätt så den bör nog fungera bra forf,den rullade inte mycket i hans (Jonas) ägo alls.
Du köpte den som rullande va?,vet att Brillan var småsugen på den när den vart till salu igen som busbil men nu blev det ju inte så.
Får man fråga på ett ungefär vad som följde med samt vad du gav för den? (pm:a om det känns bättre).
Chassit vann bl.a Birka 2003 samt Birka och SO 2005 och gick 8.88 som bäst med 468" när den bodde i vårt garage.
Mvh.
Vigg du har post! för er andra så kan ja berätta att den köptes som rullande å vi tror oxå att jonas vi köpte den av inte använt den nå jättemycket, däremot har han lackat om den två gånger, så nu är den grå metalic.
däremot har han lackat om den två gånger, så nu är den grå metalic.Oj :eek: 2gg var inte illa. Är han bil-lackerare eller??? :D ;)
Har för mig att jag har sett bilder på att den lackerades orange igen (?) efter att Stefan/brillko sålde den. Det måste vara många lager färg på den nu va?! ;)
Det vore trevligt att få se en liten projekt tråd med bilder och updates här på forumet!
/N
Tror de va nån kompis åt han som lackade, först blev den ju nån röd/orange å nu är den mörkgrå metalic, inga dekaler, samt att bakrutan å sidorutorna bak är mörkt tonade. Tyvär så avslöjar ju bakdäcken lite av va de är för något!
Tror de va nån kompis åt han som lackade, först blev den ju nån röd/orange å nu är den mörkgrå metalic, inga dekaler, samt att bakrutan å sidorutorna bak är mörkt tonade. Tyvär så avslöjar ju bakdäcken lite av va de är för något!
Japp,när Brillan köpte den inför -03 så var den orange och så förblev den till våren -05 då den blev mörklila.Jonas lacka sen om den orange igen och körde den på SO -06 med hyffsad framgång och slog bl.a Berra med rodden på magelugnsvägen..finns film på det om du ej sett + en massa annan film också då den rullade ganska friskt på gatan (och strippen) i Brillans ägo.
Med .060 454"/TH400 så gick den 9.9x utan andningshjälp och 8.88 som bäst med gas som sagt.Ja, diskret är den ju ;)
Håller med Hugger,starta gärna en projekttråd med lite bilder från din ägo och updates som vi kan följa :)
Har hur mycket anekdoter som helst om eskapader med den bilen
Mvh.
Japp,när Brillan köpte den inför -03 så var den orange och så förblev den till våren -05 då den blev mörklila.Jonas lacka sen om den orange igen och körde den på SO -06 med hyffsad framgång och slog bl.a Berra med rodden på magelugnsvägen..finns film på det om du ej sett + en massa annan film också då den rullade ganska friskt på gatan (och strippen) i Brillans ägo.
Med .060 454"/TH400 så gick den 9.9x utan andningshjälp och 8.88 som bäst med gas som sagt.Ja, diskret är den ju ;)
Håller med Hugger,starta gärna en projekttråd med lite bilder från din ägo och updates som vi kan följa :)
Har hur mycket anekdoter som helst om eskapader med den bilen
Mvh.
Jo vi har studerat mycke film på den. Kommer bli roligt att få prova å se hur den går! Körde Brillko med bilens nummer plåtar eller lånade han några som va besiktade? Ska försöka fixa fram lite bilder på hur de går med bilen, just nu står den bara å väntar på motorn.
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.