handdator

Visa fullständig version : 2 Fast 2 Furious

Hugger
2003-06-27, 11:16
2 Fast 2 Furious

En film att rekommendera :P
..speciellt om man gillar Camaro '69.....det är en 427" YENKO clone med i filmen 8)

http://forum.musclecars.nu/bilder/2f2fcam1.jpg

http://forum.musclecars.nu/bilder/2f2fcam2.jpg

http://forum.musclecars.nu/bilder/2f2fcam3.jpg

http://forum.musclecars.nu/bilder/2f2fcam4.jpg

Stingray
2003-06-27, 16:59
Åhh.. den skulle jag gärna äga... .fast Chargern i första rullen var ju inte fy skam... tar nog den först så jag har både en GM o en moPar leksak :)

/Tommy

Goat 69
2003-07-01, 12:07
Aha..där njöt du din rackare va :P
Vi Pontiac snubbar får väl nöja mig med att Vin Diesel körde en GTO i XXX och att en Burtan med Johnny Weismuller mustach körde T/A :lol: :lol:

Hugger
2003-07-01, 14:10
Aha..där njöt du din rackare va :P

Kan du ge dig på 8) :lol:

..kanske blir en YENKO / COPO clone av mitt projekt en vacker dag :twisted:

http://forum.musclecars.nu/bilder/camaro2.jpg

Garagekungen
2003-07-01, 14:45
GOAT 69
Missade du "Two Lane Blacktop"... Det var ett tag sedan jag såg den sist, men visst var det väl en Pontiac med, även om den inte var den snabbaste... :lol: :lol: :lol:

BjarneBärsärk
2003-07-01, 16:04
Kunde inte hjälpa att notera att Camaron låg FÖRST på bilderna....
-Hoppas den slutade som först också!

Jahaja, så filmen va sevärd då alltså?
Det jag har hört är att man skrattar en del, japsarna har tydligen EBK liknande effekt när lustgasen åker på och huuuur många växlar som helst att leka med...
Men man får väl se den och bedöma själv vad man tycker. Man kanske tillochmed får sig ett gott skratt....eller??

Hugger
2003-07-01, 16:22
Instämmer till fullo, man fick sig ett o annat gott skratt :lol:
...och givetvis noterades att "riskokarna" hade ett obegränsat antal växlar :lol:
..och ett lustigt men mäktigt ljud vid växling... :wink:

Men Challangern och Camaron hade god potetial utan "skrattgas" och med endast 4-växlar :wink:

En lustig detalj är att YEARONE:s loggo dyker upp lite här och där under filmens gång :wink:
(måste ha kostat en slant)

Goat 69
2003-07-01, 18:26
Garagekungen:
Var det en Grand Prix -78 he.he.. :lol: :lol:

Camaro:
Du har kommit en bit ser jag.. :P

Garagekungen
2003-07-02, 09:49
Fasen, var ju tvungen att ta fram rullen och titta - frun höll på att få spader... :evil: (när vi skulle äta lite gott - så var det en BIL-FILM på TV...) :lol:

Första gången du ser bilen är efter ca 20 min, och enligt min bedömning så är det en 1970 GTO Judge Orbit Orange med stripes (fast jag är ju inte nån Pontiac-tok, så jag kan ju ha fel :oops: ).
Killen pratar iallafall om "455, Ram-Air mark-4, Carter high riser manifold, 390 hp och 500 foot pound of torque" och bilen ritar skapliga sträck... :wink:

Annars handlar filmen om två grabbar som åker runt och race:ar en busig Chevy -55... (kunde vara mer race, och mindre handling :roll: )

Goat 69
2003-07-02, 11:25
Judge..hoppsan, då var det annat ljud i skällan..filmen måste helt enkelt ses. finn den att hyra?...är den gammal?

Sorry för det där med frugan och middagen :lol:

Tranbird
2003-07-02, 14:56
Köpte nyss två kanonfilmer som rekommenderas, Vanishing point och Gone in 60 seconds (orginalversion fast med holländsk text) hos www.discshop.se för nästan ingen penning alls.
Tranbird

Magnus_H
2003-07-02, 18:43
Garagekungen!
Han som kör GTO:n är milt sagt sinnessjuk! :lol:
För varje ny passagerare han plockar upp så är det en ny story om vad han jobbar med, hur han har fått tag på bilen och vad det är för motor. :lol:

Men filmen är rätt bra bara det var lite minde handling mellan bilscenerna. :D
En kul grej är att slutet är filmat på Orange County Raceway! :shock: :shock: :twisted:

Formula
2003-07-02, 22:12
Har hört att filmen (2 Fast 2 Furious) skall vara skitdålig!...

Jag är mest nyfiken på vilken bil som var snabbast i slutet? Muskelbil eller riskokare???

Formula

GS455
2003-07-02, 22:32
Har nyss sett en kultfilm..Blues Brothers :D måste vara den värsta snutbilsdemoleringen genom tiderna! :D

//B-O
GS455-71

Stingray
2003-07-02, 23:38
Någon som sett Corvette Summer? Nån som har den på video eller DVD så man kan rippa den?

/Tommy

MrGasser
2003-07-25, 02:37
apropå obegränsat med växlar i japsen: tänkte bara flika in att i första rejset svänger di ju lite här o var, kanske inte så lämpligt o kasta sig in i en kurva på sexan? :wink:

Camaro RS -70
2003-07-25, 18:23
tänkte bara säga att det finns mycke filmer på www.rostlosningen.com

MeFirstCharger70
2003-08-05, 03:54
Hmm, vad ska man säga? Fast and the Furious var ju underhållande på sitt sätt. Men jag måste säga -Jag GRÄT när de har sönder Chargern i slutet på filmen!!! Jag hade hellre sätt att Toyotan eller vad fän det är, den oranga bilen, hade exploderat till atomer...

I övrit så var ju bilarna näst intill löjliga, bara i Hollywood är det möjligt att växla upp 7 gånger fastän bilen har en 4 växlad låda, dessutom fattar jag inte hur någon vill köra runt i en bil som är målad i neon färger och har 150 dekaler klistrade runt om bilen... Bak spoilersen var ju helt tokigt över dimensionerade...

Jag har faktist snackat med några liknande wannabe racers här i El´Stockolmo och jag kan bara kommentera att IQ värdet på dessa inte är på något sett skrämmande högt!

1. Man river ut baksätet och allt annat som går att få lös ur bilen för att "minska" på vikten.. Sen installerar man ett sterosystem som väger minst 2 ton???
2. Byter ut orginal luft filtter mot kon formade KN filter och menar att detta ger 40 hästar mer i effekt???
3. Dekaler?? Fråga en sådan här snubbe var alla delar som han har dekaler på sitter i bilen så kan han inte svara på den frågan...
4. 4 cylindriga motorer låter värre än symaskiner!!!!
5. Installerat en tip på avgassystemet som är fyra gånger grövre än röret under bilen.
6. Räknar med att bilens aerodynamik och striptid förbättras när man skruvar fast en spoiler som är högre ovanför havsytan än vad snubben som kör bilen???
7. Har idiotiska neon ljus overallt + en jäv** julgran i bakfönstet.
8. Har en CD hängande i spegeln.
9. Bilen är så låg att underredet skrapar i marken varje gång du kör över att hastighets gupp.
10. Kör race med din PAPPAS Volvo/SAAB
11. Ännu värre -Kör race med din MAMMAS Toyota Corolla
12. Utmanar en Jänkkar bil till race.... Mellan Stockholm och Norrtälje???? (Note: Jag har fått denna utmaning på riktigt! Mitt svar var att -Jo visst, om du pröjsar för bensinen. Killen verkade få lite svårt att andas efter det svaret?)
13. Du tänker se Fast and the Furious 2.

Känner du igen dig på fler en 1 av dessa 13 punkter bör du söka hjälp!

Filmen "Gone in 60 seconds" var ju bra på ett sätt och idiotisk på sitt..

Den filmen jag gillar mäst e "Bullit", själva filmen är kass men biljakts sceenen är ur läcker, jag kan se den hur många gånger som helst!!!

Stingray
2003-08-05, 09:37
9. Bilen är så låg att underredet skrapar i marken varje gång du kör över att hastighets gupp.

Nu blir jag lite lessen.... :(

MeFirstCharger70
2003-08-05, 19:37

Nu blir jag lite lessen.... :(

-Gråt inte Stingray... Det är lungt, du kände ju bara igen dig på en av punkterna, så du behöver ingen hjälp... Men vore det fler än 1, så skulle jag bli aningen orolig :D

Tommen

ElCamino
2003-08-05, 21:06
Tommen, du har talang!!

Jag skrattade så att nära nog pissade på mig. Tillåter du ödmjukast att jag lägger till punkt?

* Den bakvända kepsen skall sitta på ett rakat huvud

Hans

Ron
2003-08-05, 21:30
MeFirstCharger70..... ha ha ha... det är så mycket sanning i det du skriver och du beskriver det så jävla bra. :lol:
Jag såg inte Fast 1 men har sett Fast 2 och jag tänkte precis som du skrev när han skickar kugge på kugge att fy fan va löjligt har han mer växlar än min mountainbike eller?? :roll:
Och en annan som har suttit med luftmaskin i händerna och puppilerna fulla med stålflisor för att försöka få ut en halv pålle till, blir ju hyfsat avundsjuk när man ser vilken effekt man tydligen kan få med neonljus och ett nytt luftfilter för att inte tala om klistermärken. :mrgreen:
Skitbra skrivet... Ron

MeFirstCharger70
2003-08-05, 23:20
Hittade på några "Riskokar" punkter till :evil: Några är mina egna, några har jag snott och översatt till svenska :D

14. Din ricer motor ger fler ut decibel än hästkrafter.
15. Din ricer motor har dubbelt mera hästkrafter än vridmoment.
16. Du har installerat någon av dessa artiklar i din bil, OCH i och med detta tror att bilen blir snabbare -MOMO ratt/växelspaks knopp och PIA vita baklysen + diversse artiklar från Biltema.
17. Du har monterat att extra bromsljus ovan på spoilersen som gör att du står 18cm lägre ovan havs ytan än din spoiler.
18. Du har flera watt i ditt stereo system än hästkrafter + vridmoment i din motor.
19. Du tror att det är en enkel sak att installera Nitroz i din Toyota Corolla DX 1,3.
20. Plymouth Daytona Superbird har en MINDRE spoiler än vad din bil har.
21. Du tror att hästkrafter är viktigare än vridmoment???
22. Du har suttit och surfat i tre månader på internet för att hitta en firma som gör ett turbo/nitroz system till din Toyota.
23. Din fyrcylindriga 1.6L motor har ett dubbelt avgassystem??? med TRE tums rör???
24. Du kan inte köra din bil om det är mer än fem centimeter snö på marken pga den låga framspoilersen fungerar då som en snöplog.
25. Din bil har tre gånger fler klistermärken än vad din 1/4 mile tid.
26. Du har frågat försäljaren vid Persåkers Speed Shop om de har en avgasrörs tip adapter som är 1 tum till 6 tum???
27. När du kör i 60km/h är ljudet från din bil 20 decibell högre än en gräsklippare.
28. Du anser att du förlorat ett race på grund av att du hade en passagerare med dig???
29. Du känner igen dig till 100% i sångtexten "Pretty Fly for a White guy" av The Offspring!!!
30. Svarar du -Ja, på fråga 29, är DU är en idiot!!!
31. Du har ett klistermärke på bakrutan med texten -Im to fast 4 you???
32. Du har en 7 tums varvmätare, som dock inte är kopplad, eftersom du inte förstår hur den ska installeras.
33. Din bil lyser upp natten mer än Tsernobyl pga neon lacken.
34. Du svamlar att du förlorade racet på grund av att du ställt in fjädringen fel -Din bil har ORGINAL fjädring..
35. Du tror att om du blandar 96 oktanig och 98 oktanig bensin med blandingen 35/65 så ger det dig femton hästkrafter mer, i medvind?

Hittar ni på fler så posta dem gärna :D

Mvh. Tommen :twisted:

Ps... Om DU kör en "riskokare" och tar illa upp av dessa punkter och vidare anser att JAG har FEL, har DU INGEN som hälst rätt att yttra dig offentligt.
Gör DU detta så medhåller DU till 100% att JAG har RÄTT och att JAG har rätt till din e-post adress, ditt hus/lägenhet, din bil, din själ, din förstfödde och att jag med all rätt kommer att visa upp dina hat e-post till en psykolog för att få dig in på en vårdanstalt.
Vidare om DU yttar dig offentligt har JAG och ALLA andra rätt att håna DIG och DIN riskokare till bil.
JAG har rätt att ändra på dessa punkter om JAG anser det nödvändigt och JAG kommer inte att meddela det till DIG och DIN riskokar bil och härmed har DU avsagt DIN rätt att opponera dig mot någon av dessa 35 punkter!!! Ds...

d-racer
2003-08-06, 22:48
You know you're a Riceboy if...

... you find yourself using the excuse 'yo, but you gots twice as many cylindas, after EVERY race

... you have stickers that even most asians dont get

...your tires stick out so far past your body lines, you have to park 12' from the curb

... you have stickers for parts you dont have

... you refer to a 50hp nitrous system as the 'big shot'

... your exhaust tip diameter is 4 times the inner muffler diameter

... birds make nests on your spoiler because its taller than the trees

... you sell crack for the image...not the money

... you have 'N/T' polished on the side of car and you dont know what bracket racing is...

... you will only race if the other guy removes four sparkplugs

... you have 'All Motor' emblazoned on your rear hatch right next to your 14.50 dial in

... you brag to have nitrous and have a 14.50 dial in

... your exhaust system for your 1.8L is bigger than most Pro-stock cars

... you spent more money on stickers and stripes than your parents paid for your car

... you go to a performance shop and immediately start rummaging through the decal bin

... your tach is bigger than your head

... you have a shiftlight and your car is an automatic

... you refuse to race because it's a 'show car'

... your only mods are cut factory springs and a 5' chrome exhaust tip

... you have more lights on the front of your car than the USS Voyager

... you brag about a turbo kit that never seems to get installed.

... your exhaust sounds like a dying Moose

... your bright green $300 air filter is bigger than your engine.

d-racer
2003-08-06, 22:51
You Might Be A Racer If.. 8)

- You think the primary purpose of wings is to PREVENT flight.

- You feel compelled on a road trip to beat your previous best time.

- You are happiest when your street car's tires are
worn to racing depth (wear bars showing).

- When something falls off of your car, you wonder how
much weight you just saved.

- You change engine oil every other week.

- Your email address refers to your race car rather than to you.

- You've paid $4.50 a gallon for gas without complaining.

- You buy new parts because you don't know where you put the spares.

- You bought a race car before buying a house.

- You bought a race car before buying furniture for the new house.

- You're looking for a tow vehicle and still haven't bought furniture!

- You look at the purchase of tools as a long term investment.

- Your garage holds more cars than your house has bedrooms.

- You have enough spare parts to build another car.

- More than one racer supply house recognizes your
voice and greets you by name when you call.
.
- You think the last line of the Star Spangled Banner
is: 'Racers, start your engines!'

- If you can't remember when you last worked on
weekdays and rested on weekends.

- You're registered for wedding gifts at Summit and Jegs.

- People know you by your class letter, car number, and car color.
.
- Your first date involves asking her to crew for you.

- Your friends don't recognize you without a helmet and driver's suit.

- You plan your wedding around the race schedule.

- You astound the clerk at Sears by bringing in a
snapped breaker bar every other week or so.

- You remember the dates and details of every race
you've ever been in, but can't remember your phone number

- You hate long distance driving, but you will gladly
drive 800 miles to the race track.

MeFirstCharger70
2003-08-07, 07:54
Fän, jag fick morgon kaffet i vrångstrupen :D -Härligt d-racer!!!

Hmm, jag måste nog gnugga mina celler för att komma på flera "Ricer" kännetecken... Det här blev ju riktigt kul..